نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

مجتمع مسکونی گلزار

این مجموعه در زمینی به مساحت 630 مترمربع در غرب شهر تهران و منطقه باغ فیض، خیابان گلزار 9 واقع شده است. لوکیشن مجتمع مسکونی گلزار یکی از مناطق مهم و رو به رشد شهر تهران است و نزدیکی آن به مجتمع تجاری کوروش در اهمیت منطقه نقش به سزایی ایفا می کند. همچنین نزدیکی به دو اتوبان پر رفت و آمد شهر (اتوبان ستاری و اتوبان حکیم) اهمیت طراحی نمای خاص، مدرن و زیبا که البته در مغایرت چشمگیر با سایر نماهای منطقه نباشد را دو چندان می نماید. نمای بنا با استفاده از آجر سفید با بندهای عمودی و فلز مشکی در قاب پنجره ها و بخش هایی از بدنه طراحی شده است؛ نما آجری این روزها به یکی از ترندهای پر طرفدار طراحی نمای مدرن در معماری تبدیل شده است. قرارگیری آجرها به صورت عمودی سبب افزایش زیبایی آن می شود و سایه روشن هایی که بندکشی ها به وجود می آورند، چشم بیننده را به سوی خود می کشاند. در بخش هایی از نمای مجتمع مسکونی در تراس ها و ما بین پنجره ها و قاب بازشوها از فلز با رنگ مشکی استفاده شده است. ترکیب آجر سفید با فلز مشکی جذابیت خاصی به بنا می دهد.

مجتمع مسکونی گلزار در زیربنای 3000 متر مربع شامل پنج طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و یک زیرزمین و حیاطی با فضای سبز طراحی شده است. در طراحی نمای ساختمان 5 طبقه خیابان گلزار به نکاتی از جمله واقع شدن یک گذر بیست متری در ضلع شمالی زمین که ورودی اصلی بنا نیز از همین گذر می باشد، توجه شده است. همچنین ضلع جنوبی در مجاورت یک گذر 6 متری است و ورود به حیاط ساختمان از این گذر صورت می گیرد. عکس ساختمان مسکونی را می توانید در روبرو ببینید.

کارفرما

جناب مهندس فاتح

زیربنا

3000 متر مربع

سال ساخت

1400

موقعیت

باغ فیض

03.

طراحی دکوراسیون داخلی

توجه همزمان به هارمونی کلی ساختمان و سلائق شخصی کاربران در دکوراسیون داخلی

02.

طراحی نما

طراحی نما مجتمع با استفاده از متریال های جدید نمای مسکونی و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان در قالب نمای مدرن آپارتمان مسکونی، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی و دکوراسیون خانه گلزار

در زیرزمین، یک سوییت جهت اقامت سرایدار، 12 فضای پارکینگ، موتورخانه و پارکینگ ها در نظر گرفته شده و ورود ماشین ها از طریق رمپی که از گذر 6 متری وارد می شود و از حیاط عبور می کند، صورت می پذیرد.

طبقه همکف شامل یک لابی کوچک است که فضایی جهت نشستن و فضای نگهبانی را شامل می شود. در طراحی لابی سعی بر رعایت سلسله مراتب بوده است و از آنجا که فضایی پرتردد است و اولین فضای داخلی است که فرد با آن مواجه می شود، در طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی آن دقت بیشتری به عمل می آید. فضای لابی من با اسلب سنگ گلدن بلک و نوارهای طلایی به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و زیرپنجره با فلاورباکس هایی متناسب با فضا پوشانده شده است. دیوارها با قاب های پلی اورتان نئوکلاسیک طراحی شده و بخش هایی نیز از آینه استفاده شده است. بخشی از طبقه همکف نیز به 12 پارکینگ اختصاص داده شده است که ورودی آن از گذر بیست متری است.

واحدهای مسکونی پروژه، طبقات اول تا ششم را در بر می گیرد و هر طبقه شامل چهار واحد است. یکی از واحدهای طبقه اول با رعایت ضوابط جهت سکونت معلول طراحی شده است. هر طبقه دارای سه واحد 105 متری و یک واحد 85 متری است که همگی دوخوابه و دارای تراس می باشند. بنا بر خواسته کارفرما، طراحی داخلی واحدها به سبک نئوکلاسیک انجام شده است و به نورگیری و دلباز بودن فضاها توجه زیادی شده است. هر واحد نقشه خاص و متنوع نسبت به بقیه واحدها دارد و بدین گونه همه خواسته های کارفرما برآورده شده است.

همراهان عزیز گروه معماری همستان می توانید جهت کسب اطلاع از روند و قیمت طراحی نما مسکونی به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *