طراحی

لیست قیمت طراحی ویلا (10 اردیبهشت 1403)

لیست قیمت طراحی نما

بدیهی است که در ابتدای هر پروژه، یکی از مسائل تعیین کننده برای کارفرما هزینه طراحی و ساخت آن پروژه است. اگر قصد ساخت یک ویلای مناسب و ایده آل برای خود و خانواده تان را دارید، یا حتی اگر ویلایی دارید که می خواهید آن را بازسازی نمایید یا دکوراسیون داخلی ویلا را تغییر دهید، با ما همراه باشید تا شما را با مسائل مربوط به هزینه های طراحی و ساخت ویلا در مقاله پیش رو یعنی لیست قیمت طراحی ویلا (10 اردیبهشت 1403) آشنا نماییم:

اهمیت هزینه طراحی ویلا

هزینه تمام شده ساخت ویلا یکی از مهم ترین ابعاد تاثیرگذار بر تصمیمات کارفرما در جهت پیشبرد این امر است. سپردن ساخت ویلا به افراد کم تجربه و ناکارآمد صرفا جهت کاهش هزینه ها تصمیم کاملا اشتباهی است و در آینده ای نه چندان دور منجر به پشیمانی می شود. طراحی و ساخت یک ویلای مهندسی ساز و خوش ساخت در ارزش نهایی ملک تاثیرگذار بوده و هدف از ساخت ویلا خواه اقامت خانواده باشد، خواه اجاره دادن و یا سرمایه گذاری، ارزش هزینه کردن را دارد. گروه معماری همستان با سابقه طولانی در امر ساخت و ساز می تواند یک طراحی ویلای ایده آل و راحت را متناسب با هزینه شما برایتان رقم بزند و بسازد. کافیست با ما تماس بگیرید.

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی ویلا

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی ویلا

فاکتورهای متعددی بر هزینه طراحی و ساخت ویلای شما تاثیرگذارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

اقلیم و موقعیت جغرافیایی

لوکیشن قرارگیری زمین ویلای شما نقش تعیین کننده ای در تخمین هزینه هایتان دارد. برای مثال ویلایی در اقلیم سرد و کوهستانی با ویلایی در اقلیم معتدل متفاوت است. عواملی چون متریال های مصرفی در بنا، درونگرا یا برونگرا بودن ویلا، عایق کاری و پی ریزی، پوشش بام، سطح بازشوها و غیره عواملی هستند که مستقیما با اقلیم پروژه در ارتباطند و تاثیر زیادی بر هزینه خواهند گذاشت.

وضع موجود زمین پروژه

زمین منتخب شما برای ساخت ویلا ممکن است خالی یا پوشیده از درختان باشد که هر کدام تاثیرات خاص خود را بر هزینه ساخت دارند. همچنین شیب زمین و جنس خاک نیز عواملی هستند که بر طراحی و ساخت تاثیر می گذارند.

سبک طراحی ویلا

ممکن است شما جزو آن دسته افرادی باشدی که ویلای رویاییشان، ویلا کلاسیک است و یا ممکن است طراحی ویلا مدرن را برای خود بپسندید. حتی ممکن است طراحی ویلا ایرانی یا طراحی ویلا به سبک روستیک را برای بنای خود انتخاب کرده باشید. بالطبع سبک مورد نظر شما تاثیر مستقیمی بر میزان هزینه های ساخت و طراحی ویلا دارد. هر چقدر ریزه کاری ها و جزییات بیشتر باشد طبعا هزینه های طراحی و ساخت بالاتر خواهد رفت.

متریال مصرفی در ساخت ویلا

انتخاب متریال جهت طراحی نمای ویلا امریست که تا حد زیادی به سبک طراحی آن بستگی دارد. برای مثال اگر نما سنگ را جهت ساخت ویلا انتخاب کرده باشیم، به نسبت یک نمای سیمانی باید هزینه بیشتری را جهت خرید سنگ و دستمزد نیروی سنگ کار بپردازیم.

متراژ ویلا و تعداد طبقات آن

وسعت طراحی باغ ویلا و تعداد طبقات بنا از دیگر فاکتورهایی است که تاثیر مستقیم بر هزینه های طراحی و ساخت ویلا دارد. طراحی ویلا دوبلکس پرهزینه تر از ویلای فلت و کم هزینه تر از ویلای تریبلکس است. افزایش متراژ و تعداد طبقات علاوه بر بالا بردن هزینه ساخت، هزینه طراحی را نیز تا حدی بالا می برد؛ چرا که نیازمند بررسی بیشتر ارتباطات فضایی و عملکرد صحیح فضاهاست و طبیعتا افزایش نقشه ها و مدارک فنی را نیز به دنبال خواهد داشت.

نحوه استفاده از ویلا

عامل دیگری که ممکن است بر هزینه ویلای شما تاثیرگذار باشد، نحوه استفاده ویلاست. اینکه شما ویلا را برای اقامت دائم می خواهید یا استفاده فصلی؟ یا اصلا ویلا را برای اقامت خانواده تان می خواهید یا جهت اجاره دادن؟ طراحی یک بنا برایتان کافیست یا نیاز به سوییت مجزا و خانه سرایداری نیز دارید؟ همه این عوامل و در پی آن هزینه تولید نقشه ها و تاسیسات و غیره بر هزینه تمام شده ویلای شما تاثیر خواهد گذاشت.

امکانات جانبی ویلا

از آنجایی که هدف افراد از اقامت در ویلا معمولا رفع خستگی و ریلکس کردن در تعطیلات است، نیازمند خلق فضایی دلنشین جهت استراحت، بازی، دورهمی و گذران اوقات فراغت می باشد. از این رو المان هایی چون استخر، باربیکیو، آلاچیق، تراس های زیبا، روف گاردن، اتاق بازی، فضاهای روباز جهت ورزش و بازی و غیره فضاهایی هستند که بر حسب علاقه و نیاز کارفرما به ویلا اضافه می شوند. بدیهی است که طراحی هر یک از فضاهای نامبرده می تواند بر هزینه های نهایی ویلا تاثیرگذار باشد.

قیمت طراحی ویلا

قیمت طراحی ویلا

نحوه کم کردن هزینه های ویلا در طراحی و ساخت

مهم ترین عامل جهت طراحی و ساخت ویلایی که علاوه بر برآوردن نیازهای کارفرما، به صرفه و متناسب با بودجه وی باشد، سپردن امر طراحی و ساخت به یک تیم متخصص و مجرب در این زمینه است. انتخاب افراد بی تجربه و ناکارآمد صرفا جهت تعدیل هزینه ها ممکن است برعکس عمل کند و متحمل خسارات فراوان شوید. کافیست با تیم معماری همستان تماس حاصل فرمایید تا طراحان ما با صرف هزینه ای معقول و متناسب با بودجه شما، ویلای موردنظرتان را طراحی کنند.

قیمت طراحی ویلا (10 اردیبهشت 1403)

هزینه طراحی ویلا در سال 1403 به نسبت سال های قبل دارای میزانی افزایش بوده است و در ادامه به بخشی از آن اشاره می کنیم. قابل ذکر است به دلیل نوسانات بازار این تعرفه ها ممکن است کمی تغییر کنند. همچنین این موارد قیمت های پایه هستند و برای هر ویلایی بنا بر سبک، متراژ و اقلیم آن ممکن است متفاوت باشد.

قیمت ها به تومان و برای هر متر مربع می باشند.

متراژ – نوع طراحی قیمت طراحی پلان ویلا قیمت طراحی داخلی با ارائه تصاویر تری دی طراحی فضای سبز و لنداسکیپ باغ ویلا
تا 200 متر مربع 25000 50000 22000
200 تا 500 متر مربع 20000 45000 20000
500 تا 1000 متر مربع 18000 40000 18000
بیشتر از 1000 متر مربع تماس گرفته شود تماس گرفته شود تماس گرفته شود

 

متراژ – سبک نمای مدرن نمای کلاسیک
تا 200 متر مربع 25000 35000
200 تا 350 متر مربع 20000 30000
بیشتر از 350 متر مربع تماس گرفته شود تماس گرفته شود
هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا

سوالات پر تکرار پیرامون هزینه طراحی ویلا (10 اردیبهشت 1403)

  1. هزینه طراحی و ساخت ویلا به چه عواملی بستگی دارد؟ عواملی چون موقعیت جغرافیایی و اقلیم، متراژ و تعداد طبقات، سبک طراحی، متریال مصرفی، فضاهای جانبی و غیره
  2. آیا افزایش متراژ و طبقات علاوه بر افزایش قیمت ساخت سبب افزایش هزینه طراحی نیز می شود؟ افزایش متراژ و تعداد طبقات علاوه بر بالا بردن هزینه ساخت، هزینه طراحی را نیز تا حدی بالا می برد؛ چرا که نیازمند بررسی بیشتر ارتباطات فضایی و عملکرد صحیح فضاهاست و طبیعتا افزایش نقشه ها و مدارک فنی را نیز به دنبال خواهد داشت.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *