نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما مجتمع مسکونی آقای فضلی

طراحی نما مجتمع مسکونی آقای فضلی

مجتمع مسکونی مهندس فضلی

ساختمان مسکونی آقای فضلی در منطقه پنج شهر تهران در زمینی به مساحت 290 مترمربع با موقعیت جنوبی واقع شده است. طبق دستور نقشه اخذ شده از شهرداری تهران، اجازه ساخت پنج طبقه روی همکف و یک طبقه زیر همکف با سطح اشغال %60 گرفته شده است.

یکی از ویژگی های ملک های جنوبی، موقعیت قرارگیری ساختمان در زمین است، به این صورت که از سمت خیابان ابتدا وارد ساختمان شده و حیاط در پشت ساختمان قرار می گیرد؛ بنابراین ساختمان هم از خیابان و هم از حیاط نور می گیرد و بنا غرق در نور می شود.

گروه طراحی همستان جهت طراحی نمای ساختمان 5 طبقه طی اتودهای مختلف در طراحی پلان، سرانجام با رضایت کارفرما در هر طبقه دو واحد مسکونی به متراژ هشتاد متر مربع و در مرکز پلان راه پله و آسانسور، طراحی کرده است. هر واحد علاوه بر پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و سرویس ها، دارای دو عدد اتاق خواب و یک تراس در کنار آشپزخانه است. عرصه خصوصی مانند اتاق خواب ها از عرصه عمومی مانند پذیرایی جدا شده و آشپزخانه نقش مفصل ارتباطی این فضاها را دارد.

کارفرما

آقای مهندس فضلی

زیربنا

510 متر مربع

سال ساخت

1398

موقعیت

تهران، باغ فیض

03.

کمیته نما

این پروژه به سرعت تاییدیه کمیته نما منطقه 5 شهرداری تهران را اخذ نمود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکرد طراحی نمای مدرن شکل گرفته است

01.

استفاده از آجر

این نمای مسکونی بر اساس طراحی با آجر استارت زده شد و با ترکیب سایر متریال ها به هارمونی مطلوبی رسید.

مشخصات طراحی نمای مجتمع مسکونی

در طبقه همکف پنج عدد پارکینگ به همراه راه پله و آسانسور طراحی شده و در حیاط انتهای ساختمان، یک رمپ ماشین رو جهت دسترسی ماشین ها به زیرزمین با عرض سه متر و نیم در نظر گرفته شده است. در طراحی زیرزمین مسکونی علاوه بر پنج پارکینگ باقی مانده، همچنین بر طبق ضوابط طراحی انباری مسکونی ده عدد انباری در پلان پارکینگ مجتمع مسکونی طراحی شده و در مجموع در دو طبقه همکف و زیرزمین، ده عدد پارکینگ با ضوابط و قوانین شهرداری برای ده واحد مجموعه تامین شده است.

گروه طراحی همستان بر اساس تجربیات خود در کسب تاییدیه کمیته نما توانست در اولین جلسه بررسی طرح، تاییدیه کمیته نمای منطقه برای طراحی مجتمع مسکونی را دریافت نماید. طراحی نمای ساختمان کلا به دو قسمت تقسیم شده است: قسمت اول شامل طبقات همکف و اول؛ قسمت دوم شامل طبقات دوم تا پنجم. پیش آمدگی ساختمان از طبقات دوم به بالا این تقسیم بندی را ایجاد می کند. طبق قوانین شهرداری در نمای اصلی ساختمان از ارتفاع سه متر و نیم به بالا، به مقدار هشتاد سانتی متر پیشامدگی می توانیم داشته باشیم. متریال نمای ساختمان به صورت ترکیبی از متریال آجر قرمز و سنگ تراورتن به عنوان نمای ترکیبی یعنی نما سنگ و نما آجری طراحی شده است. نمای مجتمع مسکونی مدرن پشتی با الگوبرداری از نمای اصلی، به صورت ساده شده طراحی و اجرا شد.

جهت کسب اطلاع بیشتر می توانید به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه نمایید و یا با گروه معماری همستان تماس حاصل فرمایید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *