نمونه طراحی فضاهای اداری, نمونه طراحی فضاهای تجاری و صنعتی, نمونه طراحی نما

طراحی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

اداری-تجاری گلبرگ

پروژه اداری تجاری گلبرگ در زمینی به مساحت حدودی 400 متر مربع در خیابان امیری طائمه نزدیک به فلکه اول تهرانپارس واقع شده است. خواسته اصلی کارفرما برای کانسپت مجتمع تجاری، نمایی خاص و غیر تکراری با کانسپتی تازه بود. این روزها پیشرفت تکنولوژی های ساخت و ظهور متریال های نوین در ساخت نما، ایده پردازی طراحی نما را بسیار هموار ساخته است؛ همچنین طراحی نمای مدرن به سبب ماهیت آزاد خود پتانسیل بیشتری برای طراحی مجتمع تجاری و اجرای ایده های خلاقانه دارد. بنابراین طراحان مجموعه همستان، پس از اتودهای مختلف و پردازش ایده های گوناگون سرانجام به مبنای اصلی طرح دست یافتند. کانسپت نمای مجتمع گلبرگ برگرفته از هنر اوریگامی (هنر تا زدن کاغذ که اولین بار در ژاپن ابداع شد) الهام گرفته شده است. پس از تایید کانسپت اولیه، قابلیت تبدیل آن به جداره ها و کالبد فیزیکی بررسی و تغییراتی در آن داده شد. از آن جایی که طبق ضوابط شهرداری امکان بیرون زدگی در نما وجود نداشت؛ تمامی تا زدن ها به سمت داخل و بر اساس شرایط سازه موجود باید صورت می پذیرفت. متریالی که برای نما در نظر گرفته شده است آجر سفید 20* 90 با بندکشی افقی یک سانتی متری سیمان سیاه است. طبق تصمیم طراح، برای گرما بخشیدن به نما از متریال چوب در کنار آجر نما به عنوان نمای ترکیبی استفاده شد به طوری که در قسمت های دور پنجره ها که نما برش خورده است، بین نمای چوبی و نما آجری برشی ایجاد شده است که زیبایی آن را چندین برابر می نماید، گویی لایه های دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری و اداری از چوب است و آجر پوسته بیرونی را پوشانیده است. دغدغه اصلی طراح علاوه بر خاص و غیر تکراری بودن، خلق نمایی با هویت اداری منطبق بر چارچوب های خاص آن و متمایز از نماهای مسکونی بود.

کارفرما

جناب آقای رضایی

زیربنا

1120 متر مربع

سال ساخت

1397

موقعیت

تهرانپارس

03.

طراحی فضای تجاری

طراحی فضای تجاری در هماهنگی با فضای اداری

02.

طراحی نما

طراحی نما برای نمای ساختمان تجاری مسکونی با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی ساختمان تجاری است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی مجتمع اداری تجاری

مجتمع تجاری گلبرگ دارای یک زیرزمین، همکف تجاری و پنج طبقه روی همکف است. طبقه همکف دارای یک پلان نیم طبقه تجاری به مساحت 200 متر مربع نیز می باشد. کاربری که برای طبقه اول مد نظر کارفرما بود رستوران سنتی با تراسی بزرگ در جلوی آن بود که بیرون زدگی طبقه همکف نسبت به سایر طبقات این امکان را فراهم می کرد. از آنجا که کارفرما ممکن بود بخواهد در آینده کاربری این طبقه را تغییر دهد، تاسیسات فاضلاب، آب سرد و گرم، میزهای کانتر، سرمایش و گرمایش و کلیه ریزفضاها به گونه ای طراحی شد که جهت تغییر فضا، با کمترین تغییرات بتوان به این هدف نائل آمد.

بنا شمالی است و حیاطی در جلوی آن وجود داشت که برای ایجاد یک پیش ورودی مناسب و فراهم کردن دید و منظر مناسب تر به خیابان اضافه شد. از طرفی به علت مسائل سازه ای، بنا در تراز پایین تر از کوچه قرار داشت که برای حل این مسئله و جهت استفاده بهینه از فضاها، حفظ حریم فضای لابی و جداسازی مسیر اداری و تجاری، بازی با کدهای ارتفاعی صورت گرفت.

از اصلی ترین چالش های پیش رو در طراحی ساختمان گلبرگ، نحوه استفاده از آسانسورها بود؛ به نحوی که در ساعات اداری امکان تردد به همه طبقات را داشته باشند و خارج از ساعات اداری، دسترسی به طبقات بالاتر تنها برای کارکنان امکان پذیر باشد. این مسئله با نصب عبور برای کارکنان جهت ورود به آسانسور حل گردید.

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانند با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایند و برای کسب اطلاع بیشتر به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *