نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما مجتمع مسکونی یوسف آباد

طراحی نما مجتمع مسکونی یوسف آباد

مجتمع مسکونی یوسف آباد

مجتمع مسکونی یوسف آباد همانطور که از نام آن پیداست در منطقه یوسف آباد در تهران اجرا گردیده است و ورودی آن از معبری 10 متری از طرف شمال به حیاط زیبایی ختم می شود که در زمینی به مساحت 300 متر قرار دارد.
پلان این مجتمع مسکونی به گونه ای طراحی شده است که بتواند به درستی و به خوبی نیاز ساکنین مجتمع را فراهم آورد و جلوه ای زیبا به محیط زندگی ساکنین ببخشد. پذیرایی و آشپزخانه هر واحد در قسمت نمای ساختمان جنوبی قرار دارد و از دو ویژگی خوب برخوردار است. اول اینکه دید و منظر آشپزخانه و پذیرایی به حیاطی زیباست که با طراحی محوطه اثر بخش زیبایی طراحی نما را چندین برابر نموده است. دوم اینکه به دلیل قرارگیری آشپزخانه و پذیرایی به سمت حیاط نور کافی به این دو بخش می رسد و فضا نورانی و آرامش بخش خواهد بود. همچنین فضاهای خصوصی به ضلع شمالی منتقل شدند که آرامش را برای ساکنین ارائه می نماید و در طراحی داخلی فضاهای عمومی و خصوصی تقسیم بندی شده اند تا نظم منحصر به فرد و آرامش بیشتری برای ساکنین ایجاد نمایند. این ساختمان سه خوابه می باشد و یکی از این اتاق خواب ها به صورت مستر طراحی شده است. شش خودرو در طبقه همکف و چهار خودرو دیگر در طبقه زیر زمین جای داده شده است که جهت ارتباط از حیاط یک رمپ به زیر زمین و همکف طراحی شده است.
از طرفی پذیرایی وسیع به مساحت تقریبی پنجاه متر مربع در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد. آشپزخانه ای که در دکوراسیون داخلی این پلان تامین شده در حین زیبایی حداکثر نور را برای فضای مورد استفاده ارائه می دهد. به هنگام طراحی آشپزخانه بخشی از فضای کوچک آشپزخانه به صورت انباری در نظر گرفته شد تا برای نگهداری از وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی در طراحی نمای ساختمان 5 طبقه، پنج بالکن در قسمت غربی نمای ساختمان مشاهده می شود که با فضای آشپزخانه ارتباط دارد و پنج پنجره در قسمت شرقی نما که در ارتباط با پذیرایی می باشد در نظر گرفته شده است.

کارفرما

آقای مهندس سلطانی

زیربنا

300 متر مربع

سال ساخت

در حال ساخت

موقعیت

یوسف آباد

03.

کمیته نما

این پروژه به سرعت تاییدیه کمیته نما منطقه 6 شهرداری تهران را اخذ نمود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

استفاده از آجر

این نما بر اساس طراحی با آجر استارت زده شد و با ترکیب سایر متریال ها با الهامی از آجرچینی سنتی به زیبایی اجرا گردیده است.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی

قاب بندی نما به صورت افقی به چهار قسمت تقسیم بندی شده است. به دلیل هم تیپ بودن تمامی واحد ها تمامی پنجره ها و بالکن ها در یک راستا جای داده شده اند، این در حالی است که هم راستا بودن بالکن ها میتواند تکرار در این طرح به وجود بیاورد. از این رو در طبقه سوم و چهارم قاب بندی به صورت یک پارچه انجام شده است. همچنین طراح برای از بین بردن تکرار در نما با کشیدگی تیغه به داخل بالکن به صورت یکی در میان این مشکل را بر طرف نموده است، همچنین طراح نما برای ارتباط دادن فضای بیرونی به درون بالکن با ایجاد حالت قوس توانسته است حجم را به خوبی ایجاد کند.
در طراحی نمای مدرن این ساختمان متریال استفاده شده شامل آجر می باشد که از گذشته تا به امروز از متریالهای پرکاربرد در طراحی نمای ساختمان و البته طراحی نما مدرن می باشد و با بکار گیری فلاشینگ در نما ترکیب رنگی بسیار خوبی را به وجود آورده است. نما آجری در این ساختمان برای زیبایی بیشتر و پرهیز از سادگی با الگو گرفتن از معمار سنتی به صورت مدرن بالای پنجره ها با آجر چینی های پله ای شکل بسیار خوبی را گرفته و به خوبی طراحی شده است.

همراهان گرامی برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند و از طرفی برای دریافت مشاوره با گروه معماری همستان تماس حاصل فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

1 دیدگاه برای “طراحی نما مجتمع مسکونی یوسف آباد

  1. محمد احمدی گفت:

    سلام امکانش هست یه طراحی نقشه داخلی برای یه زمین دونبش جنوبی غربی به ابعاد ۱۵ متر شمالی و۱۱ متر غربی تهیه کنید تا درصورت رضایت طرح نما واجراشم با من همکاری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *