نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع 6 طبقه را تشکیل می دهد. هر طبقه دارای دو واحد به مساحت 139 و 120 متر مربع می باشد و مجموعه 10 واحد را شامل می شود. راه پله و آسانسور هسته مرکزی بنا را تشکیل داده اند و تعداد 11 پارکینگ غیر مزاحم در طبقه همکف جای گرفته اند. لابی جهت دسترسی افراد از سمت گذر به راه پله و در کنار پارکینگ ها قرار داده شده است.
یکی از چالش های مهم در این پروژه نوررسانی به تمام فضاها بود که طراحی حیاط شمالی با عرض 70/2 متر این مشکل را برطرف نمود.
نور اصلی ساختمان از گذر جنوبی تامین گردیده و به همین علت پذیرایی در ضلع جنوبی طراحی شده و غرق در نور است. هر واحد دارای سه اتاق خواب که یکی از آنها مستر است، می باشد و نور اتاق ها از حیاط شمالی تامین می شود.
گروه طراحی همستان طی جلسات مختلف با کارفرما، آلترناتیوهای مختلفی را به ایشان ارائه کرد، طبق سلیقه و خواست کار فرما طراحی نمای ساختمان 5 طبقه
به سبک کلاسیک انتخاب شد و روند طراحی به سمت ویلا کلاسیک سوق پیدا کرد.

کارفرما

آقای مهندس افتخاری

زیربنا

320 متر مربع

سال ساخت

در حال ساخت

موقعیت

شهریار

03.

طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی پروژه بنا جهت هماهنگی با نما و طبق خواسته کارفرما به سبک نئوکلاسیک انجام شد.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی کلاسیک شکل گرفته است

01.

استفاده از سنگ

این نما بر اساس طراحی با سنگ استارت زده شد و با ترکیب سایر متریال ها به ترسیم المان های کلاسیک و جزییات طراحی نما کلاسیک به زیبایی اجرا گردیده است.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی

رعایت اصولی همچون تقارن، تعادل و حفظ تناسبات از الزامات معماری به سبک کلاسیک است که در طراحی کاملا رعایت شده است. متریال در نظر گرفته شده برای نما، سنگ تراورتن می باشد. طاق بزرگ مرکزی آکس نما به نما سنگ ابهت خاصی بخشیده و سپس به طاق های کوچکتر تقسیم بندی شده است. تراس های متقارن در طرفین طاق مرکزی خودنمایی می کنند و همگی مزین به ابزار خطی و صراحی ها و سایر المان های کلاسیک می باشند که طراحی نما را به طرز مناسبی تقسیم بندی کرده اند. در قسمت ورودی با زیاد کردن ارتفاع و متمایز نمودن طاق، حس دعوت کنندگی ایجاد شده و نما را شکیل تر نموده است.
یکی از مهم ترین مراحل طراحی نما که جلوه خاصی بدان می بخشد، نورپردازی نما است. در طراحی نورپردازی نماهای کلاسیک می بایست از تعبیه منابع نوری بیهوده خودداری کرد و می بایست متناسب با نوع المان ها و جزئیات نما نورپردازی را طراحی کرد.
در نور پردازی نمای کلاسیک، هدف تاکید بر المان های کلاسیک است تا بر شکوه معماری آن بیفزایند. برای مثال ستون ها نمادی از بلندی و شکوه هستند و نورپردازی المان های عمودی به افزایش شکوه نما کمک می کند. همچنین نورپردازی طاق ها و سردرها زیبایی و جلوه آنها را دوچندان می نماید.

علاقه مندان می توانید با ورق زدن آلبوم روبرو طراحی داخلی مجتمع مسکونی جناب مهندس افتخاری را مشاهده فرمایید و آلترناتیوهای آن را نیز که در اینجا آورده شده اند را مورد بررسی قرار دهید.

همراهان گرامی برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند و از طرفی برای دریافت مشاوره با گروه معماری همستان تماس حاصل فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

این مجموعه در زمینی به مساحت 630 مترمربع در غرب شهر تهران و منطقه باغ فیض، خیابان گلزار 9 واقع شده است. لوکیشن مجتمع مسکونی گلزار یکی ا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. طبق مجوزه ص...

ادامه مطلب

2 دیدگاه برای “طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

  1. بهزاد گفت:

    برای پروژه افتخاری چقدر هزینه بابت نمای کلاسیک ، به کمیته نما پرداخت کردید؟

    1. سلام وقت بخیر
      شهر شهریار در حال حاضر دارای کمیته نما نمی باشد و به درخواست کارفرما طراحی نما به سبک کلاسیک صورت پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *