نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

مجتمع مسکونی صدف

چالش اصلی در طراحی مجتمع مسکونی صدف، سازه از پیش طراحی و ساخته شده پروژه بود. طراح باید پلان و طراحی نما را مطابق اصول طراحی خود، خواست کارفرما و سازه اجرا شده طراحی مجتمع صدف و ترسیم می نمود. پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 140 متر در چهار طبقه مسکونی تک واحدی و یک طبقه مشاعات طراحی شده است. طبق خواست کارفرما، طراحی نما کلاسیک و به صورت نما سنگ متقارن با متریال سنگ و پنجره های مشبک طراحی شده و در حال ساخته شدن است. از آنجا که عرض ضلع اصلی رو به خیابان، کم و در حدود 8 متر بود، طراح شکوه نما را با استفاده از یک طاق نسبتا بزرگ در مرکز بنا ایجاد کرده است و طرفین آن را ستون های مدور عظیم با سرستون های سنگی زیبا و تزیینات ملایم در بر گرفته است. در دو طرف طاق مذکور، پنجره مشبک روبه حیاط به شکل مربع مستطیل و به صورت متقارن طراحی شده اند.

کارفرما

شرکت ساختمانی ترمه

زیربنا

700 متر مربع

سال ساخت

1399

موقعیت

تهران، شهریار

03.

نورپردازی

نمای ساختمان در شب و نحوه نورپردازی نما اهمیت ویژه ای در این پروژه به خود اختصاص داده بود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی صدف است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما و دکوراسیون داخلی

یکی از اصلی ترین چالش های پروژه طراحی محوطه، وجود حیاطی با عرض 170 متر در سمت ورودی بنا و تراز 120 سانتی متری طبقه همکف بود. راه حل طراح برای این موضوع، طراحی دو ستون در ضلع خارجی نما و ایجاد سردری مقعر در ورودی بنا بود. به عبارتی، حیاط بنا به کوچه بخشیده شد و یک فضای مکث زیبا و کلاسیک به ورودی مجموعه اضافه شد. همچنین یک رمپ ماشین ساکنین را از خیابان به پارکینگ که در تراز 140- قرار دارد، هدایت می کند. طبقه اول که در تراز 120 سانتی کوچه قرار دارد، دارای پلانی با اندک تفاوت نسبت به طبقات دیگر می باشد. در جلوی پذیرایی این واحد یک تراس نیم دایره کشیده به مساحت حدود سه و نیم متر مربع طراحی شده که در نمای نیم دایره ساختمان مشهود است. سایر طبقات بعد از ورودی دارای یک پذیرایی دلباز و نورگیر در ضلع جنوبی بنا هستند. در سمت راست ناهارخوری، آشپزخانه، حمام و سرویس مهمان در نظر گرفته شده است. یک اتاق خواب مستر و دو اتاق خواب دیگر، در ضلع شمالی بنا طراحی شده و همگی با ابعاد استاندارد و نورگیر در نظر گرفته شده اند. طبق سلیقه شخصی کارفرما کلیه فضاها در طراحی نمای داخل و دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند.

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت طراحی نما و قیمت طراحی داخلی سه بعدی با شماره های موجود در وبسایت همستان تماس حاصل فرمایند و یا به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

چالش اصلی در طراحی مجتمع مسکونی صدف، سازه از پیش طراحی و ساخته شده پروژه بود. طراح باید پلان و طراحی نما را مطابق اصول طراحی خود، خواست...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *