نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما مجتمع مسکونی حسین زاده

طراحی نما مجتمع مسکونی حسین زاده

مجتمع مسکونی مهندس حسین زاده

طراحی نما مجتمع مسکونی حسین زاده به مساحت 320 متر مربع انجام شده است و ساختمان مسکونی مهندس حسین زاده در 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت در منطقه 5 تهران واقع شده است. فرآیند طراحی به صورت طراحی نمای ساختمان 5 طبقه انجام می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

موقعیت قرار گیری این ساختمان در غرب بوده و دارای حیاط در قسمت جنوبی ساختمان می باشد. ساختمان به گونه ای بوده که میتواند از دو جهت نور دریافت کند. در طبقه همکف جایگاه کافی برای هفت عدد خودرو به همراه یک راه پله و آسانسور طراحی گردیده است.
پلان هر واحد با مساحت 193 متر مربع سه خواب طراحی شده که محل قرار گیری اتاق خواب ها در شمال ساختمان می باشد و از مزایای آن میتوانیم به دور بودن از فضاعای عمومی و آشپزخانه و کنترل دید آن ها اشاره کرد. فضاهایی مانند پذیرایی عمومی و آشپزخانه که نیاز به نورهای طبیعی دارند در قسمت جنوبی ساختمان قرار گرفته اند. گروه طراحی همستان با تکیه بر تجربیات خود توانسته است با طراحی نما اصولی موفق بر کسب رضایت کمیته نما و مالک در اولین جلسه بشود.

کارفرما

آقای مهندس حسین زاده

زیربنا

320 متر مربع

سال ساخت

در حال ساخت

موقعیت

ستاری

03.

کمیته نما

این پروژه به سرعت تاییدیه کمیته نما منطقه 5 شهرداری تهران را اخذ نمود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکرد طراحی نمای مدرن شکل گرفته است

01.

استفاده از سنگ

این نما بر اساس طراحی با سنگ استارت زده شد و با ترکیب سایر متریال ها به هارمونی مطلوبی رسید.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی

نمای ساختمان اولین قسمتی از بنا هست که مورد قضاوت قرار می گیرد از این رو طراحی نما نسبتا از توجه بسیار بالایی برخوردار است. عرض کم نما ساختمان ما را وارد چالش می نمود. همچنین قرارگیری عرض کم پنجره ها در تمام طبقات باعث سادگی نما شده بود، برای بر طرف کردن این موضوع با استفاده از قاب بندی دور پنجره ها مشکل کم عرض بودن پنجره در تمام طبقات برطرف می نماید. استفاده از قاب بندی این دید را به مخاطب میدهد که پنجره عرض بیشتری دارد. علاوه بر آنچه گفته شد می بایست اشاره نماییم، استفاده از باکس های عمودی در کنار پنجره ها به بزرگ دیده شدن پنجره ها کمک می کند. از طرفی کوچیک و بزرگ کردن قاب های پنجره در هر طبقه سبب زیبایی آن شده و آن را شکیل تر می کند.
استفاده از خطوط های افقی در نما در شکل گیری تقسیم بندی نما نقش بسزای داشته و هچنین نما را از سادگی در می آورد. در قسمت ورودی ساختمان استفاده از متریال سنگ باعث هماهنگی با درون قاب بندی پنجره ها شده است. در قسمت راه پله ساختمان با توجه به درخواست کارفرما جهت نور رسانی به فضای داخل راه پله شکاف در نما ایجاد شده است. در این نما با بر طرف کردن موارد مد نظر کارفرما یعنی عرض کم ساختمان و پنجره که در نما و تکرار آن ها در تمام طبقات مختلف دیده می شود. با بر طرف کردن آن ها نما به یک طرح بسیار زیبا تبدیل می گردد. متریال های استفاده شده برای قاب بندی پنجره ها و بدنه اصلی نما از سنگ تراورتن بوده و همچین از سنگ پرشین سیلک در قسمت درب ورودی و درون قاب و همچنین در بخش لابی از اسلب استفاده شده است.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *