نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما مجتمع مسکونی ستارخان

طراحی نما مجتمع مسکونی ستارخان

مجتمع مسکونی ستارخان

پروژه ستارخان مجتمع مسکونی به سبک مدرن در زمینی به مساحت 300 متر در استان تهران در منطقه ستارخان طراحی و اجرا گردیده است. موقعیت زمین امکان دسترسی به دو گذر به عرض 12 و 10 متر را به ساختمان مسکونی می دهد. در طراحی نما به سمت جنوب انجام شده است و دلیل آن نور کافی و خوبی است که با طراحی نمای ساختمان جنوبی امکان پذیر است. البته لازم به ذکر است که با قرار گیری نما به سمت جنوب، دید و منظر زیبا و دلنشینی برای ساکنین ساختمان فراهم می شود.
طراحی نمای ساختمان 5 طبقه مذکور که روی پیلوت و یک طبقه زیر زمین وجود دارد همانطور که اشاره شد به سبک مدرن طراحی شده است و ده واحد مسکونی را در خود جای می دهد. در طراحی این ساختمان به این نکته توجه شده است که هر واحد از یک پارکینگ بهره مند گردد و از این رو در طبقه همکف شش خودرو و در طبقه زیرزمین چهار خودرو جای می گیرند. از طرفی در هر طبقه دو واحد مسکونی یکی با نمای شمالی به متراژ 96 متر مربع و دیگری با نمای جنوبی به متراژ 99 متر مربع قرار گرفته اند.

در طبقه سوم پیش آمدگی به اندازه هشتاد سانتی متر در قسمت غربی زمین وجود دارد و همانطور که می توانید از رندرهای مربوط به نمای ساختمان مشاهده فرمایید، نما سنگ به صورت نمای ترکیبی با نما آجری ترکیب شده است و جذابیت و مدرنیته خاصی به نما بخشیده است. متریال های استفاده شده در نمای ساختمان آجر های سفید عمودی است به رنگهای کرم به کار برده شده اند. همچنین نمای سنگ با بهره گیری از سنگ کرم رنگ تراورتن طراحی و تعبیه شده است.

کارفرما

مهندس برقانی

زیربنا

300 متر مربع

سال ساخت

در حال ساخت

موقعیت

ستارخان

03.

کمیته نما

این پروژه به سرعت تاییدیه کمیته نما منطقه 2 شهرداری تهران را اخذ نمود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکرد طراحی نمای مدرن شکل گرفته است

01.

استفاده از آجر سفید

این نما بر اساس طراحی با آجر سفید با بندهای عمودی استارت زده شد و با ترکیب سایر متریال ها به هارمونی مطلوبی رسید.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی

طراحان همستان در طراحی نمای مدرن اقدام به تقسیم بندی نمای ساختمان به چهار قسمت نموده اند. این تقسیم بندی ها به صورت افقی بوده، بخش زیادی از متریال استفاده شده آجر سفید با بند های عمودی می باشند که به آسانی در نما قابل مشاهده است. کانسپت استفاده شده در این طراحی نما در نظر گرفتن دو پوسته می باشد که پوسته زیرین دارای رنگ متفاوتی نسبت به پوسته بیرونی می باشد که توانسته است کنتراست و هارمونی منحصر به فردی در نما ایجاد کند.
در طبقه اول و دوم تا زیر پیش آمدگی در پوسته رویی از متریال آجر سفید عمودی بهره برده شده است. همچنین در طبقه سوم و چهارم با ترکیب متریال آجر سفید و آجر کرم تقسیم بندی بسیار خوبی شکل گرفته شده است. اما در طبقه پنجم از متریال کامل سنگ تراورتن کرم رنگ استفاده شده که ارتباطی بین قسمت های پایینی و بالایی نما می باشد و این تقسیم بندی باعث از بین بردن سادگی نما می شود و زیبایی نما را چندین برابر می نماید. از طرفی فلاشینگ ها را میتوان در قسمت های بالایی و پایینی پنجره مشاهده کرد، که فقط بر روی آجر های سفید قرار گرفته اند، این کار باعث زیباتر شدن نما می گردد. علاوه بر این میتوان این دید را به مخاطب بدهد که تمامی قسمت ها بهم ارتباط دارند و هماهنگی خوبی را برقرار می کند. این طراحی توانسته است به آسانی با ارائه نما مدرن و دلپذیز و طراحی نما اصولی به آسانی رضایت کمیته نما و همچنین کارفرما محترم را دریافت نماید.

همراهان گرامی همچنین می توانند برای کسب اطلاع بیشتر به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند و از طرفی برای دریافت مشاوره با گروه معماری همستان تماس حاصل فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *