نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی ارغوان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی ارغوان

مجتمع مسکونی ارغوان

چالش اصلی پروژه، کشیدگی زیاد زمین در محور شمالی جنوبی بود که عملا منجر به نورگیری تنها از دوضلع ده متری شمالی و جنوبی می شد. بنابراین دو نورگیر کوچک برای واحدهای شمالی و جنوبی و یک نورگیر بزرگتر در مرکز پلان جهت نورسانی به دو واحد مرکزی تعبیه شد. جهت طراحی نمای ساختمان، مطابق سلیقه کارفرما و نمای نئوکلاسیک آپارتمان مجاور، سبک کلاسیک در نظر گرفته شده است که با بهره گیری از سنگ های سفید و ستون های باشکوه و تزیینات کلاسیک، به نما نئوکلاسیک چشم گیر و زیبا در منطقه تبدیل شد. در فضای مشاعی طبقه همکف، محل عبور عابر و ماشین با تفاوت مصالح در کف تعریف شده است. مسیری که جهت عبور عابر و هدایتش به آسانسور و لابی طراحی شده، توسط اسلب سنگ مشکی و ابزار کلاسیک روی دیوار و آینه کاری طراحی شده است. دو راه پله و آسانسور در نیمه شمالی و جنوبی پلان دسترسی به واحدها را میسر می سازند. در طراحی لابی نئوکلاسیک مجتمع، مکانی برای استقرار لابی من و فضای انتظار پیش بینی شده است و بخشی از دیوار جهت کنترل ورود و خروج ماشین ها، شفاف و از جنس شیشه طراحی شده است. علاوه بر موارد ذکر شده، هشت عدد پارکینگ نیز در طبقه همکف در نظر گرفته شده است. نمونه طراحی پارکینگ مسکونی سایر واحدها به علاوه انباری ها در زیرزمین قرار گرفته اند.

کارفرما

آقای مهندس احمدی

زیربنا

3600 متر مربع

سال ساخت

1400

موقعیت

تهران، شهریار

03.

طراحی دکوراسیون داخلی

در مجموعه ارغوان، در راستای سبک نئو کلاسیک ، فضاهای داخلی در دکوراسیون داخلی با تناسب بین هزینه و طرح، طراحی گردید.

02.

طراحی نما

طراحی نما در سبک طراحی نما نئوکلاسیک با حداقل تزیینات ، تقارن و صلابت خاصی به مجموعه ارغوان بخشید

01.

طراحی پلان

طراحی پلان این مجموعه به علت فرم خاص زمین، چالش های متفاوتی برای گروه معماری همستان ایجاد کرد.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی

طبقات اول تا چهارم بنا هر یک دارای دو واحد 95 متری دو خوابه و دو واحد 110 متری سه خوابه هستند. دغدغه اصلی در طراحی واحدها، نور رسانی به همه فضاها بود که توسط طراح و استفاده از نورگیرها حل گردید. سلسله مراتب فضاها در همه واحدها به خوبی رعایت گردیده، همگی دارای فضای پیش ورودی و کفش کن مناسب و سرویس مهمان در ابتدای ورودی هستند. اتاق خواب ها و سرویس و حمام ها در فضایی دور از دید مهمان طراحی شده اند و به راحتی و آسایش ساکنین خانه توجه زیادی شده است. طراحی واحدها مطابق سلیقه و خواست کارفرما به سبک نئوکلاسیک انجام شده است. نحوه قرارگیری ستون ها یکی از مزایای سازه این بناست و محدودیتی برای طراحی ریزفضاها ایجاد نشد؛ اما از طرفی سقف ها که به شیوه bubble deck اجرا شده اند، سبب ایجاد محدودیت در طراحی سقف ها شدند.

در طبقه پنجم دو واحد 140 متری دلباز جهت سکونت خود کارفرما طراحی شده است که هر یک دارای تراس هایی بزرگ هستند و در تراس ها فضاهایی جهت نشستن، پخت و پز و صرف غذا و بازی بچه ها طراحی شده است. طبقه پنجم این ساختمان از الگوی طراحی متفاوتی تبعیت می کند و تمرکز طراح بر روی استفاده از قابلیت فضای باز طبقه اخر بود به گونه ای که ساکنان این طبقه بتوانند حس سکونت در خانه ویلایی را تجربه کنند.

شما عزیزان می توانید سوالات و درخواست های خود را با مشاورین گروه معماری همستان مطرح نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

این مجموعه در زمینی به مساحت 630 مترمربع در غرب شهر تهران و منطقه باغ فیض، خیابان گلزار 9 واقع شده است. لوکیشن مجتمع مسکونی گلزار یکی ا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *