طراحی

جدیدترین دکوراسیون داخلی آشپزخانه اپن + 5 ترند جذاب دیزاین داخلی آشپزخانه 2024

جدیدترین دکوراسیون داخلی آشپزخانه اپن + 5 ترند جذاب دیزاین داخلی آشپزخانه 2024

آشپزخانه قلب تپنده برای خانم خانه و قسمت ویژه یک خانه به حساب می آید. زیباترین آشپزخانه های روز دنیا امروزه از طراحی مدرن با بهره گیری از هوشمندسازی فضای آشپزخانه برای دیزاین فضایی مناسب بهره می برند و به همین خاطر در سالی که هستیم و سالهای آینده دکوراسیون داخلی آشپزخانه اپن طرفداران بیشتری خواهد یافت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم در اینجا توضیحاتی درباره اینکه دکوراسیون داخلی آشپزخانه چیست و چه نکاتی می بایست به هنگام طراحی داخلی این فضا رعایت شود تا بتوانید جدیدترین آشپزخانه را داشته باشید.

چه نکاتی را باید در نظر گرفت تا دکوراسیون داخلی آشپزخانه ام به شکلی زیبا و هماهنگ شود؟

مشخصه ها و نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

مشخصه ها و نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

خانم ها و البته آقایانی که مایل به آشپزی هستند وقت زیادی را در آشپزخانه می گذرانند و از این رو چیدمان آشپزخانه و وسایل و تجهیزاتی که برای آشپزخانه به کار گرفته می شوند می بایست به نحوه احسنت انتخاب گردند و زیبایی و راحتی را برای افراد فراهم نماید. برای اینکه بتوانیم دکوراسیون داخلی آشپزخانه ای منحصر به فرد و شیک داشته باشیم توجه به سلیقه شخصی کارفرمایان و بودجه آنها اهمیت زیادی دارد تا با خرید وسایل مناسب برای آشپزخانه و چیدمان درست این وسایل به آسانی فضایی مطبوع و راحت برای کار فراهم شود. البته می بایست اشاره نماییم که تنها زیبایی فضای آشپزخانه اهمیت ندارد و می بایست با رعایت اصول و قواعد به فضا نظم مورد نیاز را ببخشیم و البته نکات ایمنی در دکوراسیون آشپزخانه اهمیت زیادی دارند. آشپزخانه از اجزایی همچون کابینتها،‌ لوازم آشپزخانه مدرن، فرش، لوستر و لامپهای تزئینی، میز و صندلی، کفپوشها و دیوارپوش ها و البته رنگی غالب که فضای آشپزخانه را می پوشاند. بین این اجزای گفته شده می بایست هماهنگی وجود داشته باشد و در واقع با بهره جویی از سبک و سلیقه کدبانوی خانه و بهره گیری از متریالهای مقاوم به خصوص در برابر حرارت و رطوبت طراحی داخلی آشپزخانه صورت گیرد. گروه معماری همستان مایل است شما را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و استایل های دکوراسیونی برای آشپزخانه راهنمایی نماید.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه لوکس و زیبا

دکوراسیون داخلی آشپزخانه لوکس و زیبا

دکوراسیون داخلی آشپزخانه لوکس و زیبا

برای طراحی یک دکور مناسب برای آشپزخانه می بایست به نکاتی توجه کنیم که شامل موارد زیر می گردد:

  • سبک کلی و غالب آشپزخانه: شکل ظاهری و متراژ و اینکه آیا گوشه پرتی در فضای آشپزخانه وجود دارد یا خیر.
  • سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه مشخص گردد.
  • کابینت مناسب خریداری و یا سفارش داده شود.
  • ظرف ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه خریداری شود.
  • پرده آشپزخانه یکی از انواع منسوجاتی است که در کنار فرش زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشد و البته می بایست قابل شستشو، اتو شدن و با قابلیت نصب راحت باشند. از طرفی پرده از ورود نور جلوگیری می نماید و معمولا برای آشپزخانه از جنس پنبه با کمی نایلون می باشند.
  • اگر میز ناهارخوری قرار است در آشپزخانه قرار بگیرید می بایست ابعاد و گنجایش آن در نظر گرفته شود.
  • از طرفی در صورتی که میز ناهارخوری در این فضا در نظر گرفته نشده است و کارفرما مایل به ایجاد جزیره است می بایست اندازه جزیره و سبک آن نوع سنگ روی جزیره و اینکه مایلید سینک ظرفشویی روی جزیره قرار گیرد یا خیر نیز مشخص گردد.
  • وسایل و تجهیزات می بایست دم دست و در دسترسی آسان باشد تا آشپزی و پذیرایی برای ساکنین راحت باشد.

 

 

 

 

 

 

نظم در طراحی داخلی آشپزخانه

نظم در طراحی داخلی آشپزخانه

نظم آشپزخانه نه تنها در راحتی ساکنین موثر است و از بروز نامنظمی جلوگیری می نماید بلکه زیبایی آشپزخانه را دو چندان می نماید. به عبارت بهتر آشپزخانه نامنظم به معنی خانه نامنظم و نامطلوب است. انتخاب وسایل آشپزخانه از جمله کابینتها، میز و صندلی، یخچال و گاز و غیره از جمله تصمیم گیری های چالش برانگیز است که در واقع به هنگام انتخاب این وسایل می بایست به سلیقه کارفرما، بودجه، متراژ فضا و اینکه با نیازهای کارفرما هماهنگی داشته باشند اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

 

متریال با دوام برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

متریال با دوام برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بسته به اینکه سبک طراحی داخلی آشپزخانه به چه صورت است حال دکوراسیون داخلی مدرن یا دکوراسیون داخلی کلاسیک برای کابینت ها می بایست از یک نوع سنگ طبیعی یا مصنوعی و یا صفحه ای تهیه شده از متریال با دوام برای ساخت صفحه روی کابینتها بهره برده شود و از آنجایی که تنوع سنگ و متریالها زیاد است قابل درک است که انتخاب آن نیز دشوار و چالش برانگیز است.

 

 

 

انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه

انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

همانطور که گفتیم آشپزخانه یکی از بخشهای مهم خانه به حساب می آید و نحوه چیدمان دکوراسیون وابستگی مستقیم به زیبایی کل خانه دارد به خصوص این روزها که برای طراحی آشپزخانه اوپن استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

مدل آشپزخانه

این که مدل آشپزخانه چطور و دارای چه شکلی باشد بستگی به طراحی پلان ساختمان مشخص می گردد و توسط طراح و معمار پروژه انجام می شود و البته این طراحی تا بخشی تحت تاثیر سلیقه و نیازهای کارفرماست و از این رو طراح ساختمان که به پلان ویلا و یا آپارتمان شما دسترسی دارد و طراحی نما ساختمان شما را نیز به عهده داشته است به راحتی می تواند برای دکوراسیون داخلی نیز راهنمایی های درست را در اختیارتان قرار دهد. از این رو بهتر است با خیال راحت با گفتن نیازها و انتظارات خود به طراحی حرفه ای خودتان را به دست وی بسپارید.

آشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک و یا در برخی از مواقع دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک قدمت طولانی دارند و البته الهام گرفته از روم و یونان باستان هستند و از این رو حفظ شکوه و جلال در طراحی آشپزخانه کلاسیک اهمیت زیادی دارد. به عبارت اگر بخواهیم در رابطه با این سبک طراحی بگوییم معمولا از این روش طراحی برای آشپزخانه هایی با متراژ زیاد استفاده می شود چرا که در آشپزخانه کوچک، شکوه مد نظر طراح به راحتی قابل نمایش نیست و جزییات زیاد در طراحی به شلوغی فضا می افزاید و حس خوبی ایجاد نخواهد کرد. کابینت های کلاسیک و پتینه کاری کابینتها با طلا و نقره، گچ بری های سقف و نورپردازی با لوستر آشپزخانه لاکچری و خیره کننده و البته یکی از مهمترین اجزای طراحی کلاسیک یعنی خطوط منحنی و تزیینات دست ساز زیبایی فضا را چندین برابر می نمایند. توجه کنید که برای این نوع آشپزخانه نیز می توان از جزیره بهره برد و دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک با جزیره یکی از نمونه های زیبا و منحصر به فرد است.

آشپزخانه مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه مدرن

سبک طراحی داخلی مدرن به معنی استفاده از خطوط تمیز، استفاده از پالت رنگی خنثی و تزیینات کم است. در واقع آنچه بیشترین اهمیت را در طراحی مدرن آشپزخانه دارد دیزاین داخلی با ظاهری ساده و بدور از هرگونه تزیینات اضافی است. وسیله ها در آشپزخانه باید به درستی چیدمان شده باشد تا جریان رفت و آمد حفظ شود و به راحتی دسترسی به هر وسیله در آشپزخانه امکان پذیر باشد. در طراحی مدرن به دلیل اینکه از شلوغی پرهیز می شود در نتیجه روی جزیره و یا کانتر و بر روی کابینت ها بهتر است وسایل اضافی قرار نگیرند. برای حفظ نظم و آرامش بیشتر رنگ دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن و طراحی مدرن کابینت های آشپزخانه همانطور که اشاره کردیم به گونه ای در هارمونی با رنگ نمای داخلی خانه انتخاب تا حس آرامش و فضای آرام را القا نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خطوط صاف و تمیز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

خطوط صاف و تمیز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه مدرن همانطور که گفتیم خطوط راست و شیبدار بدون هیچ نوع تزیینات اضافی در طراحی داخلی آشپزخانه مدرن استفاده نمی شود و همین مساله حس مدرنیته و تمیزی را در فضا ایجاد می کند. چیدمان وسایل در آشپزخانه مدرن ساده و حداقلی در حالی که قابلیت پاسخگویی به نیازهای ساکنین را دارد، انجام می شود.

 

 

 

 

 

تفاوت بین دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک و مدرن

تفاوت رنگها در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

تفاوت رنگها در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

رنگها: در طراحی آشپزخانه مدرن از رنگهای پالت مدرن یعنی سفید، سیاه و خاکستری بهره برده می شود و البته از رنگهای روشن برای فضاهای کوچک استفاده می گردد. در طراحی کلاسیک به طور معمول از رنگ طوسی، کرم و قهوه ای و همچنین رنگهای چوب یا در اگر دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی ساده انتخاب گردد از رنگهای آبی و سبز درباری و یا حتی در مواردی قرمز نیز برای دکور آشپزخانه استفاده می گردد.

 

 

 

 

اندازه و متراژ طراحی داخلی آشپزخانه برای سبک کلاسیک و مدرن

اندازه و متراژ طراحی داخلی آشپزخانه برای سبک کلاسیک و مدرن

متراژ: در طراحی کلاسیک متراژ آشپزخانه می بایست زیاد باشد چرا که هر چقدر متراژ کم باشد اضافه کردن جزییات و المانهای طراحی کلاسیک به شلوغی فضا منجر می شود. البته راه حلی که معمولا برای پرهیز از این شلوغی انتخاب می شود روی آوردن به طراحی داخلی نئوکلاسیک است که البته باز هم برای آشپزخانه خیلی کوچک قابل انجام نیست.

 

 

 

 

 

کفپوش ها: در ویلا کلاسیک برای دکور آشپزخانه، کف پوش ها از سنگ،‌ کاشی و سرامیکهای طرح سنگ که با کیفیت، مقاوم و محکم هستند استفاده می شود ولی در ویلا مدرن از سرامیکهای اسلب و پارکت و لمینت بهره بدره می شود.

وسایل آشپزخانه در طراحی کلاسیک و مدرن

وسایل آشپزخانه در طراحی کلاسیک و مدرن

وسایل آشپزخانه: در طراحی مدرن از قفسه های شیشه ای، کابیتهای باز، جادار و بزرگ و هر آنچه به راحتی امکان دسترسی به تجهیزات آشپزخانه مدرن را فراهم کند به کار گرفته می شود و بسته به بودجه ای که مد نظر کارفرماست از لوازمی که قابلیت نصب توکار در کابینت را دارند مثل یخچال، فر، مایکروفر و غیره استفاده می شود. در مورد وسایل آشپزخانه در طراحی کلاسیک می بایست به شیشه های وینتیج و دکوراتیو،‌ کابینت هایی که شلوغ و پر از جزییات خاص و خیره کننده هستند اشاره نماییم.

 

 

 

 

نورپردازی: نورپردازی مدرن به صورت نورهای ساده و خطی طراحی می شوند و در امتداد حاشیه سقف و زیر کابینتها و جزیره به کار برده می شوند و از LED و هالوژنها با قالبی مدرن استفاده می گردد. در نورپردازی آشپزخانه کلاسیک نیز از لوسترهای تزیینی زیبا بهره برده می شود.

دکوراسیون آشپزخانه منزل ایرانی

طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه ایرانی

طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه در خانه ایرانی نیاز به اعمال حساسیت بیشتری به هنگام طراحی دارد و جزو بخش های مهم و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی است. انتخاب رنگها و اینکه اندازه آشپزخانه کوچک است و یا بزرگ، ترتیب و چیدمان وسایل آشپزخانه در داخل کابینتها به فرایند دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی کمک می نماید و همچنین اینکه کارفرما نیاز دارد چقدر فضا برای رفت و آمد و جابجایی در آشپزخانه در نظر گرفته شود طراحی داخلی آشپزخانه را چالش برانگیز تر می نماید. اما با همه اینها می بایست اشاره کنیم این کارها شاید برای ما سخت باشد ولی طراح ماهر به آسانی با توجه به تجربیاتی که دارد می تواند به سادگی آشپزخانه ای شیک و مطابق سلیقه شما طراحی نماید.

 

 

ترکیب سفید و طوسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

ترکیب سفید و طوسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

رنگهایی که برای طراحی آشپزخانه در نظر گرفته می شود معمولا در هارمونی کامل با سایر بخشهای خانه هستند و بسته به سبک طراحی داخلی انتخاب می گردند. برای مثال در طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی اگه دکوراسیون مدرن مد نظر شما باشد رنگهای ساده و خنثی از جمله سفید و طوسی برای نمای داخلی آشپزخانه مناسب است و همچنین اگر دلتان دکوراسیون داخلی سنتی برای آشپزخانه تان میخواد از وسایل برنزی، دستگیره های طلایی و اشیاء پر زرق و برق برای این فضا استفاده نمایید.

 

 

 

 

فرش در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

فرش در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

علاوه بر این در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده از فرش و فرشینه نیز استفاده می شود. باز هم برای انتخاب طرح فرش آشپزخانه می بایست با توجه به طراحی داخلی آشپزخانه فرش و منسوجات دیگر را انتخاب نماییم. یادمان هست که درباره دکوراسیون داخلی ایرانی برای آشپزخانه حرف میزنیم و در این طراحی حتما از فرش استفاده می گردد. ولی برای اینکه فضا کوچک به نظر برسد بهتر است طرح های شلوغ برای فرش انتخاب نشود.

از طرفی یکی از اجزای آشپزخانه های ایرانی ساده کاشی آشپزخانه است و این متریال پرکاربرد که ریشه در فرهنگ ایران دارد و در طرح ها و اشکال مختلف به کار گرفته می شود در برابر خط و خش و شکستگی، خوردگی، رطوبت و غیره مقاوم می باشد و به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن است که در محیط آشپزخانه این مساله اهمیت زیادی دارد. جنس کاشی آشپزخانه از موادی همچون سرامیک، سنگ و پرسلان تهیه می شود که ویژگی های ذکر شده را به کاشی می بخشند. رنگ و طرح کاشی آشپزخانه نیز شامل رنگهای تیره و طرح های ساده می گردد. اما چه ابعادی برای کاشی در نظر گرفته می شود می بایست اشاره نماییم که آشپزخانه کوچک از کاشی های کوچک و آشپزخانه بزرگ نیز از کاشی های بزرگ افقی بهره می برد. بسته به استحکام و کیفیتی که کاشی دارد،‌ قیمت کاشی آشپزخانه متفاوت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی در سبک مدرن و معاصر در انواع مختلفی طراحی می شود و یکی از انواع پرطرفدار در دنیای امروز استفاده از ویژگی های آشپزخانه مینیمال است که شیک و کم حجم و البته ساده به نظر می رسد. از ویژگیهای مهم این سبک طراحی دکور آشپزخانه این است که دکور مینیمال برای هر متراژی از آشپزخانه مناسب است. همچنین طرح های ساده و خطوط ساده از دیگر ویژگی های این سبک می باشد. رنگهای خاکستری، بژ و مشکی برای دکور مینیمال آشپزخانه و نورپردازی های خطی و ساده و تا جای ممکن با توجه به پلان ساختمان استفاده از مفهوم آشپزخانه تمیز و آشپزخانه کثیف یا مطبخ برای این سبک بهره گرفته می شود.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

نئوکلاسیک بین مدرنیته و کلاسیک است و درست است که شکوه معماری کلاسیک را حفظ می کند در عین حال از المانها و تزیینات کمی برای طراحی بهره می برد که در واقع نوعی ساده گرایی در سبک کلاسیک است. شلوغی طراحی کلاسیک در این سبک دیده نمی شود و به طور معمول از رنگهای بژ، سفید، کرم و طولی و حتی رنگهای تیره اگر متراژ فضا زیاد باشد می توان استفاده نماییم. تزیینات کم و حداقلی، رنگهای طلایی و شامپاینی در تزئینات و آینه کاری ها مشاهده می شوند و برای مثال دستگیره ها همانند آشپزخانه فرانسوی به این رنگ انتخاب شده اند. خطوط ساده و حتی چند وجهی یا منحنی بوده و از میز و صندلی کلاسیک با پایه های مدرن بهره برده می شود.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه روستیک

دکوراسیون داخلی روستیک برای آشپزخانه

دکوراسیون داخلی روستیک برای آشپزخانه

اگر به خاطر داشته باشید در طراحی آشپزخانه روستایی فرانسوی به طراحی روستیک آن اشاره کردیم و در واقع نکاتی برای این سبک طراحی گفته شد که در اینجا نیز می توانیم به آنها اشاره نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

متریال طبیعی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

متریال طبیعی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • متریال طبیعی و با کیفیت: چوب و سنگهای طبیعی بدون صیقل برای کابینتها و کف آشپزخانه
  • ظروف مسی، سفالی، چوبی و وینتیج در آشپزخانه
  • تزیینات دکوراتیو و وینتیج
  • لوسترهایی وینتیج از جنس چوب و کنف
  • تابلوهای دست ساز و نقاشی ها در قاب های چوبی

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

دکوراسیون سنتی حس گرما و صمیمیت و البته نوستالژیک خاصی دارد که با استفاده از منسوجات سنتی و رومیزی های دست بافت قدیمی، ترکیب رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه از جمله خاکی در کنار رنگهای آبی و قرمز و زرد، طرح های سنتی برای میز و صندلی، دستگیره های فلزی برای کابینت و غیره فراهم می گردد.

آشپزخانه اپن یا آشپزخانه باز

دکوراسیون داخلی آشپزخانه باز

دکوراسیون داخلی آشپزخانه باز

بر خلاف آنچه در گذشته در طراحی پلان آشپزخانه اتفاق می افتد که معمولا آشپزخانه از نظر مهمان پنهان و با دری از سایر بخشهای داخل ساختمان مثل نشیمنگاه و پذیرایی جدا می شد، در طراحی آشپزخانه اپن این پلان به صورت باز طراحی می شود و در واقع فضای آشپزخانه و نشیمنگاه یا هال و پذیرایی در تعامل مستقیم است. مهمانان می توانند به راحتی صاحب خانه را در هنگام کار ببندید و به گفت و گو بپردازند و در واقع از فضایی صمیمی و جمعی لذت ببرند.

 

 

 

 

چیدمان آشپزخانه

چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه

چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه

محل قرارگیری کابینت ها در آشپزخانه بر اساس پلان ساختمان و شکل آشپزخانه انتخاب می گردد و چیدمان وسایل به صورتی است که آن دسته از وسایلی که کمتر به آنها نیاز دارید در داخل کابینتها قرار گیرند و آنچه را نیاز دارید روی کابینت و در دسترس خود قرار دهید. از طرفی چیدمان برای ظروف نیز در آشپزخانه اهمیت دارد، برای مثال ظروف سنگین تر در کابینتهای پایین و ظروف سبک تر در کابینتهای بالاتر قرار می گیرند. همچنین وسایل پذیرایی را در جلوی دست قرار دهید تا به آسانی به هنگام پذیرایی در دسترس شما قرار داشته باشند. وسایل کاربردی همچون چاقو، لیوان و فنجان هایی که زیاد مصرف می کنید، چای ساز، قهوه ساز و غیره را نیز می توانید در نقطه ای بخصوص بر روی کابینت قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جزیره آشپزخانه

جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

امروزه یکی از عضوهای جدا نشدنی از دکوراسیون آشپزخانه جدید جزیره یا به عبارت بهتر کانتر آشپزخانه است که فضایی در وسط آشپزخانه ایجاد می کند که اطراف آن برای تردد خالی است و روی جزیره معمولا یا خالی یا از سینک ظرفشویی یا حتی گاز صفحه ای برای راحتی استفاده می شود.
‌ٰدکوراسیون آشپزخانه بزرگ با جزیره در طرف دیگر نیز به صورت مکانی برای نشستن و غذا خوردن شبیه به میز ناهارخوری استفاده می شود که معمولا با صندلی های بلند امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اپن آشپزخانه

اپن برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اپن برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

احتمالا همیشه فکر میکردید که اوپن آشپزخانه و آشپزخانه اپن یکسان است! ولی اینطور نیست در واقع این دو ظاهر شبیه به همی دارند و در واقع هر دو به لحاظ دیده شدن به نسبت آشپزخانه های قدیمی به راحتی توسط مهمان قابل مشاهده هستند فقط با این تفاوت که در آشپزخانه اپن تنها دو دیوار از چهار دیوار اسکلت آشپزخانه وجود دارد و فضا باز و به راحتی قابل دسترس است و حتی جزیره در وسط قرار می گیرد که از همه طرف به کابینت ها و وسایل دسترسی داشته باشیم. اما اپن آشپزخانه دیوار سومی است که به جای اینکه تا بالا کشیده شده باشد تا ارتفاع یک میز ناهارخوری بالا می رود و بخشی از اسکلت آشپزخانه است و در واقع با این کار فضای بین آشپزخانه و پذیرایی از یک طرف مرتبط و از طرفی محدودیت هم وجود دارد.

دیزاین آشپزخانه

دیزاین آشپزخانه صنعتی

دیزاین آشپزخانه صنعتی

برای اینکه آشپزخانه شما به بهترین نحو دیزاین شود نیاز است از راهنمایی های طراح حرفه ای بهره جویید. طراح حرفه ای به درستی با توجه به پلان آشپزخانه با استفاده از ابزار حرفه ای همانند اتوکد، رویت و هوش مصنوعی که در این ابزار استفاده شده است اقدام به طراحی و درنظرگرفتن بهترین مکان برای قرارگیری اجزای آشپزخانه و وسایل آن می نماید. این مساله از بروز فضایی پر ازدحام و شلوغ جلوگیری می نماید و البته زیبایی خاصی به محیط خانه می بخشد.

 

 

 

 

تزیین آشپزخانه

تزیین دکوراسیون داخلی آشپزخانه

تزیین دکوراسیون داخلی آشپزخانه

تزیین آشپزخانه بهتر است با توجه به سبک طراحی صورت گیرد می توانید از مگنت هایی برای چسباندن عکسهای یادگاری روی در یخچال بهره ببرید و یا گلدان گلی روی جزیره یا در کنار پنجره نیز می تواند به زیبایی بیشتر آشپزخانه شما بیفزاید. از طرفی در صورتی که میز ناهارخوری نیز در آشپزخانه قرار میگیرد می توانید با استفاده از یک رانر زیبا و همچنین با گلدانهایی با گلهای زینتی طبیعی و شمع آن را تزیین نمایید.

 

 

 

 

طراحی آشپزخانه

نکات طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نکات طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

علاوه بر رنگهای زیبایی که برای نمای داخلی، دیوار و چارچوب پنجره آشپزخانه در نظر گرفته می شود می توان از کاغذ دیواری نیز برای طراحی نمای داخلی آشپزخانه استفاده کرد. از طرفی با توجه به سبک دکوراسیون می توانید از پرده هایی سبک و لطیف برای آشپزخانه استفاده کنید. در واقع منظور از دکوراسیون داخلی آشپزخانه، تمامی وسایلی است که در داخل آشپزخانه قرار می گیرد و این وسایل با دقت انتخاب می شوند چرا که می بایست علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای آشپزخانه، کاربردی و منحصر به فرد باشند.

 

 

 

 

آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

در صورتی که آشپزخانه منزل شما کوچک است اصلا نگران نباشید، کوچک بودن آشپزخانه به معنی این نیست که طراحی آن به شکلی که می خواهید انجام نمی شود. با بهره جویی از طراحی حرفه ای به آسانی می توانید آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر و وسیع تر از آنچه که هست نشان دهید. برای اینکه بتوانیم چنین دیدی در بیننده ایجاد نماییم و البته نیازهای ساکنین نیز برطرف شود رنگ طراحی داخلی آشپزخانه کوچک، چیدمان و تعداد کابینتها، وسایل آشپزخانه و پخت و پز در این محیط کوچک می بایست حداقل باشد تا بتواند علاوه بر رفع نیازهای کارفرما از شلوغ شدن فضا جلوگیری کند. معمولا برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک از رنگهای روشن برای رنگ آمیزی فضا و همچنین ترجیحا از بازشوهای بزرگ برای ورود نور بیشتر و نورپردازی ویژه برای بزرگ شدن فضا استفاده می گردد. طراحی آشپزخانه به صورت کلاسیک برای آشپزخانه کوچک توصیه نمی شود.

بازسازی آشپزخانه

بازساری دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بازساری دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بعد از مدتی زندگی در خانه خود شاید دلتان بخواهد فضای خانه را تغییر دهید و یا با خرید یک خانه یا ویلا قدیمی حتما به فکر بازسازی فضای بیرون و داخل خانه می افتید. بازسازی آشپزخانه که قلب ساختمان به حساب می آید نیز اهمیت زیادی دارد و فضای دلخواه خانم خانه را با توجه به سلایق و نیازهایش فراهم می نماید. به همین دلیل برای بازسازی آشپزخانه توصیه می شود با طراحی حرفه ای صحبت نمایید تا بتوانید به آسانی به طراحی دلخواه خود برسید. گروه معماری همستان مشاوره های لازم برای اینکه چطور بازسازی را انجام دهید و یا اینکه آیا امکان بزرگتر شدن فضا برای آشپزخانه وجود دارد یا خیر. با توجه به همه آنچه گفته شد بهتر است این نکته را یادآور شویم که بازسازی آشپزخانه شاید در اکثر مواقع از بازسازی کل ساختمان بیشتر زمان ببرد. 4 مرحله اصلی برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه کوچک به خصوص بازسازی دکوراسیون آشپزخانه اپن شامل موارد زیر می شود.

جزییات دکوراسیون داخلی آشپزخانه

جزییات دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 

 

 

  • برنامه ریزی دقیق
  • طرح آشپزخانه
  • نورپردازی
  • مواد و متریال بازسازی

 

 

 

 

 

 

کابینت آشپزخانه

کابینت چوبی برای آشپزخانه

کابینت چوبی برای آشپزخانه

یکی از عناصر اصلی در آشپزخانه همانطور که پیشتر گفتیم کابینت آشپزخانه می باشد که می بایست مناسب با بقیه اجزا طراحی و اجرا شود. جنس کابینت بسته به سبک طراحی دکور آشپزخانه، بودجه کارفرما شامل انواع چوب، ممبران، پلی‌اورتان،‌ شیشه، فلز و حتی پلاستیکی می گردد. از طرفی کیفیت ساخت کابینتها می بایست به صورتی باشد که در برابر خط و خش، حرارت، رطوبت و ضربه مقاوم باشد. متراژ فضای آشپزخانه نیز می تواند کم و زیاد باشد که روی تعداد کابینت ها و هزینه های مربوطه تاثیر می گذارد. رنگ کابینتها یکی دیگر از عوامل موثر روی ظاهر آشپزخانه است. این رنگ می بایست با رنگ کلی که برای آشپزخانه در نظر گرفته شده است در هارمونی کامل باشد و در فضاهای کوچک می بایست از رنگهای روشن برای کابینت ها استفاده کنیم چرا که به بیننده احساس بزرگ بودن فضا را القا می کند. توجه داشته باشید سبک و سلیقه کارفرما مهمترین عنصر در انتخاب کابینت ها به حساب می آید، در صورتی که مایل به طراحی داخلی کلاسیک هستید می بایست اشاره کنیم که این سبک طراحی نیاز به رعایت جزییات بیشتر دارد و این در حالی است که سبک طراحی نما مدرن نیاز به هیچ گونه جزییات و تزیینات خاص ندارد.

چه رنگ هایی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنم؟

انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارد چرا که با یک رنگ نادرست از شیک و لوکس بودن دیزاین داخلی کم می شود و فضا هویت و شخصیتی که برایش در نظر گرفته شده است را به نمایش نخواهد گذاشت. رنگ مناسب روی ایجاد حس آرامش، راحتی و لوکس بودن آشپزخانه موثر است و معمولا برای طراحی آشپزخانه ها از رنگ های گرم و پر انرژی استفاده می شود ولی به این معنی نیست که نتوانید سایر رنگ ها را در دیزاین آشپزخانه به کار ببرید. در زیر به ۵ مورد از بهترین رنگها برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه خواهیم پرداخت.

رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ سفید: رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگها برای طراحی داخلی به حساب می آید و به کارگیری آن برای آشپزخانه نیز خالی از انتظار نیست. این رنگ که در پالت رنگی برای طراحی داخلی مدرن قرار گرفته است احساس تمیز بودن و فضایی بزرگ را ایجاد می کند که با دریافت نور طبیعی مزین می شود.

 

 

 

 

 

 

رنگ آبی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ آبی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ آبی: طیف رنگ های آبی همگی آرامش بخش هستند و به همین خاطر برای ایجاد احساس آرامش و راحتی از آبی آسمانی تا رنگ آبی تیره برای دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک بهره برده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

رنگ خاکی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ خاکی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ خاکی: رنگهای خاکی دارای طیفی شامل قهوه ای، بژ و رنگ کرم هستند که مانند رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگهای طراحی داخلی برای دیوار، کابینت و سایر عناصر آشپزخانه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

رنگ سبز برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ سبز برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ سبز: رنگ سبز مانند رنگ آبی قابلیت القای احساس آرامش را در بیننده دارد و در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک و مدرن پرکاربرد است. این رنگها شامل سبز پسته ای، سبز متالیک، سبز زیتونی و غیره می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رنگ زرد برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ زرد برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ زرد: یکی دیگر از رنگهایی که برای طراحی داخلی آشپزخانه استفاده می شود رنگ زرد است که به انرژی و شادابی فضا می افزاید. زرد روشن و زردهای تیره تر همگی در آشپزخانه قابل استفاده هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه می توانم دکوراسیون داخلی آشپزخانه ام را با تزیینات کم هزینه بهبود ببخشم؟

میخواهید دکوراسیون داخلی آشپزخانه کم هزینه داشته باشید؟ بهترین کار این است که با برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن بودجه درست به سراغ این کار بروید. ۵ روش طراحی دکوراسیون داخلی کم هزینه شامل:

رنگ آمیزی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ آمیزی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • رنگ آمیزی: یکی از راه های راحت و ارزان برای بهبود نمای داخلی آشپزخانه استفاده از رنگها برای زیباسازی است. رنگها در مقایسه با سنگ های مصنوعی و طبیعی و همچنین کاغذ دیواری به نسبت ارزان تر بوده و به فضای آشپزخانه تازگی و جذابیت می بخشد. همچنین انتخاب رنگهای روشن فضا را باز و پرنور می نماید. رنگهای سفید، آبی آسمانی و یا سبز طبیعی از این جمله هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گل و گیاه: برای اینکه به فضای آشپزخانه روح زندگی دمیده شود توصیه می نماییم با انتخاب گل و گیاه زیبا که به راحتی رشد و نگهداری میشوند فضای آشپزخانه را متفاوت نمایید. می توانید این گل و گیاهان را روی میز ناهارخوری، کانتر یا جزیره و حتی کابینت قرار دهید.
نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • نورپردازی: نورپردازی نه تنهای برای نما بیرونی ساختمان بلکه برای داخل ساختمان نیز اهمیت زیادی دارد چرا که به زیبایی فضا می افزاید و اگر به طور مثال فضای آشپزخانه شما کوچک است با نورپردازی درست می توانید به سادگی به بزرگ نشان دادن فضا کمک نمایید. نور مناسب در کنار سینک و اجاق گاز نه تنها به زیبایی فضا می افزاید بلکه آشپزی و شستشو را نیز برایتان راحت تر می نماید.

 

 

 

 

 

وسایل تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

وسایل تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • وسایل تزیینی ارزان: نیاز نیست برای اینکه آشپزخانه ای شیک و خاص داشته باشید حتما از وسایل تزیینی گران قیمت استفاده نمایید بلکه می توانید به سادگی با به کارگیری تزیینات ارزان قیمت، تصاویر و تابلوهای نقاشی، ساعت دیواری و دیوارکوب های پلاستیکی به ظاهر آشپزخانه شیک بودن خاصی ببخشید.

 

 

 

 

 

 

بازیافت و استفاده دوباره در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بازیافت و استفاده دوباره در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • بازیافت: شاید یکی از ارزانترین راه هایی که برای طراحی داخلی استفاده شود بازیافت است. به عبارتی به جای دور انداختن وسایلی همچون کابینت و میز قدیمی می توانید به آسانی با تعمیر و رنگ آمیزی مجدد این وسایل را به قطعات دکوراتیو یا وینتیج تبدیل کنید که ارزش فضای آشپزخانه را بالا می برند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا استفاده از موادی مانند چوب یا فلز در دکوراسیون داخلی آشپزخانه موجب جلب توجه می شود؟

چوب و فلزات در طراحی داخلی آشپزخانه

چوب و فلزات در طراحی داخلی آشپزخانه

چوب و فلزات از جمله متریالهای پرکاربرد دکوراسیون داخلی هستند که استفاده از آنها می تواند فضا را منحصر به فرد نماید و البته برای بینندگان جلب توجه کند. فلزات و چوب با یک طراحی اصولی به زیبایی و شخصیت فضا می افزایند و می توانند احساس گرما و صمیمیت را در مخاطبین ایجاد کنند. چوب به طور معمول در طراحی کابینتها، سطوح کار آشپزخانه، کفپوش ها، میز آشپزخانه و صندلی و سایر وسایل استفاده می گردد که به ذاته قابلیت ایجاد احساس طبیعی و گرمای خاصی در بیننده را دارد. همچنین فلزات از جمله فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و مس نیز در آشپزخانه مدرن پر کاربرد و ظاهری صنعتی و خاص به آشپزخانه می بخشد.

 

 

چگونه می توانم با استفاده از نورپردازی مناسب، دکوراسیون داخلی آشپزخانه را بهبود بخشم؟

نورپردازی برای آشپزخانه شیک

نورپردازی برای آشپزخانه شیک

نورپردازی درست کلیدی برای دکوراسیون لوکس است. بسته به نیاز کارفرما و البته طبق نظر طراح می توان از نورپردازی مستقیم روی مناطق کار از جمله سینک،‌ اجاق، صفحه کار بهره ببریم. یا اینکه با استفاده از دمپرها یا لامپهای دارای کنترل نور میزان نور را بر اساس نیاز تغییر دهیم. از طرفی علاوه بر نورپردازی مستقیم راه دیگری از جمله استفاده از نور فرعی است که برای ایجاد یک جو گم و دوستانه به کمک چراغ های آویز بزرگ، آباژورها و نورپردازی با استفاده استفاده سه پایه انجام می شود. یکی از راه هایی که امسال پیش از پیش به جذابیت آشپزخانه افزوده است استفاده از نوارهای LED می باشد که زیر کابینت چسبیده می شوند و یا نورپردازی نمایشی برای تابلوهای روی دیوار و یا در امتداد سقف کاذب و حاشیه سقف از جمله موارد پر کاربرد برای نورپردازی در طراحی داخلی به حساب می آیند.

آیا استفاده از الگوها و طرح های متنوع در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مناسب است؟

طرح دکوراسیون آشپزخانه

طرح دکوراسیون آشپزخانه

در وهله اول شاید به نظرتان برسد که استفاده از الگوها و طرح های متنوع شاید فضای آشپزخانه را شلوغ و به هم ریخته نشان دهد ولی با طراحی اصولی توسط طراحی ماهر این الگوها و طرح ها با دقت و تعقل در کنار هم قرار گرفته و از بی نظمی جلوگیری می شود. تعادل و هماهنگی بین الگوها و طرح ها، تناسب آنها با ابعاد فضا، تعداد متناسب با ابعاد آشپزخانه،‌ موضوعی که برای این طرح و الگوها جهت طراحی دکور آشپزخانه شیک استفاده می شود می بایست با سبک طراحی داخلی کل ساختمان هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر خانه شما و علی الخصوص آشپزخانه شما به سبک سنتی یا روستایی است این الگوها و طرح ها نیز می بایست با این مفاهیم هماهنگی داشته باشند.

 

 

چگونه می توانم با انتخاب میز و صندلی های مناسب، دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تکمیل کنم؟

میز و صندلی در طراحی داخلی آشپزخانه لوکس

میز و صندلی در طراحی داخلی آشپزخانه لوکس

انتخاب میز و صندلی مناسب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از فاکتورهای موثر به شمار می رود که می تواند آشپزخانه را به مکانی شیک و جذاب تبدیل کند. از جمله نکاتی که میبایست برای انتخاب میز و صندلی به آن توجه کنید شامل اندازه و ابعاد آشپزخانه برای قرار گرفتن میز و صندلی و اینکه انتخاب کنیم میز و صندلی چند نفره انتخاب کنیم. همچنین سبک طراحی داخلی روی ظاهر میز و صندلی اثر می گذارد. در سبک طراحی مدرن برای آشپزخانه از میز و صندلی کلاسیک استفاده نمی شود. جنس و متریال میز و صندلی نیز مهم است چرا که باید دوام و مقاومت کافی را داشته باشد و به همین دلیل به طور معمول از متریال چوب، فلز یا پلاستیک مقاوم بهره برده می شود. همچنین رنگ و هارمونی بین رنگها در آشپزخانه و سایر بخش های محیط خانه از جمله موارد دیگری است که به هنگام انتخاب رنگ میز و صندلی مد نظر قرار می گیرد. مورد آخر اینکه راحتی و کاربردی بودن میز و صندلی نیز برای ایجاد فضایی دلپذیر و کارآمد اهمیت دارد.

5 ترند جذاب دیزاین داخلی آشپزخانه 2024

دکوراسیون داخلی آشپزخانه باز یا اپن

دکوراسیون داخلی آشپزخانه باز یا اپن

آخرین روندها در دکوراسیون آشپزخانه در سال 2024 ادامه آنچه در سال 2023 ترند شده بود می باشد. با آنچه پیش از این گفتیم بهتر است بیشتر از این توضیحات ندهیم و فقط 5 ترند جدید دکوراسیون داخلی آشپزخانه را برایتان شرح دهیم.

  1. آشپزخانه باز یا اپن
  2. لوازم آشپزخانه هوشمند
  3. کاشی آشپزخانه
  4. جزیره های بزرگتر
  5. رنگ چوب و رنگ سبز برای کابینتها

 

 

 

آشپزخانه لوکس و شیک

آشپزخانه لوکس و شیک

چند مورد دیگر که امروزها باز هم به آنها در طراحی زیباترین دکوراسیون آشپزخانه و یا حتی به هنگام بازسازی توجه می شود نیز در ادامه آورده شده اند.

  • نورپردازی توکار نما آشپزخانه
  • بازسازی ساختاری آشپزخانه
  • فضای ذخیره سازی یا پنتری در آشپزخانه
  • تناسب طراحی با گروه سنی مختلف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسشهای متداول پیرامون دکوراسیون داخلی آشپزخانه 2024

  1. چطور می توانم طراحی داخلی آشپزخانه ام را بهبود دهم؟ ابتدا می توانید با تمیز کردن و آراسته کردن فضای آشپزخانه شروع کنید. سپس با تغییر رنگ دیوارها یا دکوراسیون کابینت ها، افزودن گلدان ها و تزئینات کوچک، و استفاده از نورپردازی مناسب، میتوانید دکور آشپزخانه را بهبود دهید.
  2. چه رنگ هایی برای دیوارها و مبلمان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کنم؟ رنگ های سفید، کرم، آبی ملایم، زرد، و سبز مایل به سبز طبیعی، به طور کلی برای آشپزخانه های کوچک وسیع و طراحی داخلی کاملاً مناسب هستند. این رنگ ها به دلیل افزایش تاثیر نورپردازی و بزرگنمایی، مخصوصاً برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.
  3. آیا استفاده از موادی مانند چوب یا فلز در دکوراسیون داخلی آشپزخانه موجب جلب توجه می شود؟ بله، استفاده از مواد مانند چوب و فلز می تواند به دکوراسیون داخلی آشپزخانه زیبایی و جذابیت دهد. برای مثال، استفاده از چوب برای کفپوش یا پنل های دیواری می تواند جلب توجه و جلوه ای دوست داشتنی به آشپزخانه ببخشد.
  4. آیا داشتن گلدان ها و گیاهان زینتی در آشپزخانه برای دکوراسیون مفید است؟ بله، گلدان ها و گیاهان زینتی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه زیبایی و حیات می بخشند. علاوه بر این، برخی گیاهان می توانند هوای آشپزخانه را تمیز کرده و محیط را طراحی مفیدتری بخشند.
  5. چگونه می توانم با استفاده از نورپردازی مناسب، دکوراسیون داخلی آشپزخانه را بهبود بخشم؟ نورپردازی مناسب می تواند زیبایی و عملکرد آشپزخانه را بهبود بخشد. می توانید از نورپردازی مستقیم و غیرمستقیم، نورپردازی زیر کابینت یا به عبارتی نورپردازی توکار، و نورپردازی روشنایی داخلی و خارجی برای ایجاد فضای روشن و دلنشین در آشپزخانه استفاده کنید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *