طراحی

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

نمای خارجی یک ساختمان جلوه ای دوچندان به زیبایی شهر می بخشد و نمای داخلی زیبایی و آرامش خاصی برای ساکنین ایجاد می نماید. از این رو در گام دوم در طراحی یک ساختمان طراحی دکوراسیون داخلی نقش بزرگی را ایفا می نماید که بر اساس سلایق کارفرما و سلایق هنری و مهندسی طراح حرفه ای شکل می گیرد. سبکهای طراحی دکوراسیون داخلی زیادی در آراستن منزل شما وجود دارد ولی به طور کلی طراحی داخلی در دو دسته کلاسیک و مدرن قرار می گیرند. در واقع این سبک طراحی داخلی نوعی طراحی داخلی کلاسیک مدرن به حساب می آید. طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در دسته کلاسیک قرار می گیرد و همانند طراحی داخلی کلاسیک المانها و جزییات زیبایی را در بر دارد که فضا را اصیل و لوکس می نماید. در طراحی داخلی نئوکلاسیک به طور معمول از تلفیق عناصر کلاسیک و مدرن بهره برده می شود. این سبک از طراحی اقتدار و جذابیت خاصی دارد که با اینکه از معماری کلاسیک الهام گرفته است، سلایق مدرن را نیز در بر می گیرد.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

مشخصات دکوراسیون داخلی کلاسیک

جزییات دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

جزییات دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک دارای ویژگی هایی است که نقش مهمی در زیبایی و لوکس بودن فضای خانه و ویلای شما ایفا خواهد کرد. رنگ ها در طراحی داخلی، المانها و الگوهای معماری کلاسیک، متریال طراحی دکوراسیون داخلی، مبلمان، تزیینات دکوراتیو، نورپردازی، طراحی پلان، کفپوش ها و فرش و البته هارمونی که بین همه این اجزا وجود دارد دکوراسیون داخلی منزل نئوکلاسیک را به وجود می آورد.

رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

رنگ های به کار گرفته شده در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک شامل رنگ سفید، رنگ کرم، مشکی، طلایی و نقره ای و ترکیبات رنگهای پالت خنثی و خاکستری می شود. از طرفی همانطور که اشاره کرده ایم المانهای معماری کلاسیک به عنوان تزیینات و جزییاتی در طراحی داخلی به کار گرفته می شوند که شامل ستونها، کتیبه ها، قرنیز و مجلسمه های کلاسیک نصب شده روی نمای دیوار داخلی و البته طراحی داخلی فضای اتاق ها با الگوهای کلاسیک انجام می شود. در معماری نئوکلاسیک از متریال با کیفیت و گرانقیمت استفاده می شود که شکوه و جلال فضا را بیشتر نمایش دهد. مرمر، چوب، شیشه، مس و کروم از جمله متریال هایی هستند که برای طراحی داخلی استفاده می شوند.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

نورپردازی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

زمانی که پلان ساختمان طراحی می شود و جای آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب ها و سرویسهای بهداشتی و غیره مشخص شد به طور معمول از طراحی پلان باز برای سبک نئوکلاسیک بهره برده می شود تا فضا بزرگتر و با شکوه تر نشان داده شود. چیدمان مبلمان ها و لوازم با خطوط انحنادار و طراحی کلاسیک، پارچه های کلاسیک و طرح دار و با کیفیت نیز در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد چرا که نباید تمامی فضا را اشغال کنند و دسترسی و راحتی را برای ساکنین فراهم آورند. از طرفی مبلمان و لوازم نباید جریان بین فضاهای را قطع کند از این رو بهره گیری از طراح داخلی ماهر می تواند زیبایی فضا را افزایش دهد و آرامش ساکنین را تامین نماید.

متریال دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

متریال دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

تزینات دکوراتیو از آینه های بزرگ با چارچوب های مزین و نمادهای کلاسیک و الگوها و نقش کلاسیک طراحی می شوند که به دکوراسیون داخلی منزل شما اصالت بیشتری می بخشند و نورپردازی با چراغ ها و لوسترهای کلاسیک علاوه بر روشنایی طبیعی که از طریق پنجره های وسیع و بازشوها وارد می شود، نورپردازی داخلی فضا را نورانی و دلپذیر می نماید. طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در هارمونی کامل با طراحی نمای بیرونی ساختمان است و از این رو رعایت تناسبات و تعادل بین عناصر طراحی داخلی و بیرونی ساختمان پر اهمیت است. لازم به ذکر است به طور معمول کفپوش فضای داخلی یا سنگهای مرمر و گرانیت زیبا در نظر گرفته می شود که با فرشهای نفیس پوشانده می شوند.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی

پذیرایی فضایی برای نشستن اعضای خانواده و دوستان است و در واقع در کنار آشپزخانه می بایست به گونه ای طراحی شود که بتواند افراد بیشتری را در خود جای دهد و رفت و آمد افراد به راحتی و بدون برخورد با مبلمان و لوازم صورت گیرد. در طراحی نئوکلاسیک همانطور که گفته ایم عناصر مدرن در کنار عناصر کلاسیک بهره برده می شود. رنگهای نئوترال و پالت خنثی در طراحی نمای داخلی پذیرایی و ترکیب آن با آبی نیلی، قهوه ای و طلایی فضای شیک و آرامش بخش فراهم می گردد.

تزیینات دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

تزیینات دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

از طرفی به طور معمول از مبلمان نئوکلاسیک با خطوط تمیز و اندک تزیینات با چوبهای باکیفیت از جنس گردو، راش، ماهوگانی و سایر انواع چوب سخت جهت دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی بهره برده می شود. از پارچه های مخملی با طرح های برجسته و پارچه های با کیفیت منقوش برای دکوراسیون داخلی مبل نئوکلاسیک استفاده می شود.

مبلمان دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی

مبلمان دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پذیرایی

در بسیاری از مواقع برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از کاغذ دیواری و دیوارپوش ها به کار گرفته می شود و از قابها و تابلوهای کلاسیک، آینه کاری با چارچوبهای زیبا و نقش و نگارهای زیبا، فرشهای زیبای ایرانی در مرکز فضا یا زیر میزهای میانی مبلمانها، گل و گلدانهای تزیینی روی میزهای وسط و کنار مبلها و مجسمه های الهام گرفته از دوره یونان و الهام از معماری روم باستان استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک اتاق خواب

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک اتاق خواب

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک اتاق خواب

شاید احساس کنید اتاق به سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک کمی غیر عادی و زیادی رسمی باشد ولی می توانید به جای اینکه تماما فضا را به صورت کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی نمایید از مشخصه های دکور نئوکلاسیک الهام گرفته و فضا را با استفاده از رنگ های دکوراسیون نئوکلاسیک که از نوع خنثی هستند و تزیینات کمتر، مبلمانهای با خطوط تمیز، تخت خواب های ساده با چوب طبیعی باکیفیت و تزییناتی که الهام از معماری یونان باستان با لمسی از طراحی داخلی مدرن است، دیزاین نمایید.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک ترکیبی از مدرنیته

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک ترکیبی از مدرنیته

فرشهای کلاسیک با رنگهای نوترال و استفاده از آینه هایی با چهارچوب فلزی و چوبی کلاسیک، لوسترها و چراغ های کلاسیک برای نوپردازی مرکزی از جمله مشخصه های طراحی نئوکلاسیک است که با مدرنیته ترکیب شده و از جزییات بیش از حس جلوگیری می نماید ولی به این معنی نیست که جزییات و تزیینات در طراحی دکور به کار گرفته نشود و البته پارچه های به کار گرفته شده برای طراحی پرده می بایست از نوع لوکس و لطیف با طرح های کلاسیک باشد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک آشپزخانه ای با پلان باز به طور معمول در کنار پنجره ها با نورگیر کافی است که بسته به سلیقه کارفرما با جزیره ای در میان آشپزخانه مزین می شود و البته از کابینت و سرویس چوب به سبک نئوکلاسیک بهره می برد. طراحی نئوکلاسیک به فضای آشپزخانه تمیزی و شیک بودن خاصی می بخشد که برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده مناسب است. همانطور که در طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک منزل گفته ایم، در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک آشپزخانه نیز می بایست اشاره کنیم که جزییات گفته شده در اینجا نیز به کار گرفته می شوند. رنگ هایی که برای طراحی دیوار آشپزخانه استفاده می شوند شامل سفید، بژ، خاکستری و در برخی مواقع قهوه ای روشن است که در دسته رنگهای خنثی قرار می گیرند و به طور معمول سایر جزییات آشپزخانه با رنگ های گرم همانند طلایی، قرمز و آبی نیلی ترکیب می گردد و یا برعکس. از طرفی کابینتهای چوبی با طراحی های جزییات گچی معماری کلاسیک طراحی می گردند.

آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک

برای طراحی و زیبا سازی روی کابینت و جزیره از سنگ مرمر و گرانیت طبیعی با الگوهای کلاسیک و طلایی و یا از سنگ مصنوعی استفاده می شود و سنگ ها با جزییات فلزی و شیرآلات شیک و کلاسیک مزین می گردد. در صورتی که از کاشی ها برای نما دیوار آشپزخانه در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده شود این کاشی ها دارای طرح ها و نقوش کلاسیک می باشد. همچنین میز و صندلی ها به صورت کلاسیک و چوبی یا فلزی تهیه می شوند. عناصر کلاسیک و نئوکلاسیک نه تنها در نمای داخلی بلکه در وسایل و لوازم آشپزخانه نیز خود را نشان می دهد.

طراحی کابینت نئوکلاسیک

المانهای طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

المانهای طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

الهام گیری از معماری کلاسیک در طراحی کابینتها در آشپزخانه ای با دکور نئوکلاسیک نیز قابل تشخیص است و به دلیل خطوط منسجم و جزییات دقیق بسیاری از کارفرمایان به استفاده از این سبک برای طراحی کابینت لوکس و زیبای خود علاقه مند هستند. برای طراحی کابینت نئوکلاسیک می بایست به نکاتی توجه شود که شامل موارد زیر می گردد.

کابینت در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

کابینت در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

  • جنس چوب از جمله چوب بلوط، چوب گردو و یا سایر چوب های طبیعی و پوشش چوب به صورت مات و طبیعی به جای پوشش براق،
  • درب های کابینت الهام گرفته از خطوط معماری کلاسیک از جمله چوب های راهرویی یا آرگ با جزییات گچی و حفره هایی که با شیشه پر می شوند،
  • تزیینات فلزی کلاسیک برای دستگیره ها، ریل ها و غیره با پوشش طلایی، نقره ای و مسی،
  • کشوهای نهفته برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر،
  • افزودن جزییات مربوط به تزیینات گچی کلاسیک و معماری کلاسیک و نئوکلاسیک روی سقف کابینت ها،
  • تهیه بوفه در کنار کابیت برای نمایش ظروف تزیینی و شیک که با نورپردازی داخلی مزین می گردد.

پرسشهای رایج پیرامون دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

  1. دکوراسیون نئوکلاسیک به چه معناست؟ دکوراسیون نئوکلاسیک یک سبک طراحی داخلی است که الهام گرفته از هنر و معماری باستان یونان و روم می باشد. این سبک اغلب از عناصری همچون ستون ها، کتیبه ها، کاخ ها و ستون های الهام گرفته از روم و یونان باستان است.
  2. چه عناصر اساسی در دکوراسیون نئوکلاسیک وجود دارند؟ دکوراسیون نئوکلاسیک از عناصری نظیر ستون ها، کتیبه ها، آینه ها، پارچه های لوکس با الگوهای هندسی، مجسمه ها و فرش های کلاسیک بهره می برد. رنگهای اصلی نئوکلاسیک نیز معمولاً سفید، طلایی، و طیفی از رنگهای خاکستری و مشکی هستند.
  3. چه رنگ ها و موادی در دکوراسیون نئوکلاسیک متداول هستند؟ رنگ های متداول در دکوراسیون نئوکلاسیک شامل رنگ های خنثی و کلاسیک همچون سفید، طلایی، نقره ای، مشکی، و سبز تیره می شوند. موادی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند شامل چوب با رنگ های تیره، مرمر، برنز، و سرامیک های با طرح های کلاسیک می باشند.
  4. چگونه می توانم دکوراسیون نئوکلاسیک در منزل خود ایجاد کنم؟ برای ایجاد دکوراسیون نئوکلاسیک، می توانید از المان هایی همچون ستون ها، میزها و صندلی های با طراحی کلاسیک، آینه های بزرگ با چهارچوب های دکوراتیو و تزئینات با اشکال هندسی استفاده کنید. همچنین، از مواد با کیفیت برتر همچون چوب طبیعی، مرمر، و برنز در مبلمان و تزئینات استفاده کنید. ولی به طور کلی پیش از آنکه اقدام به تغییر دکوراسیون داخلی خود کنید توصیه می نماییم با طراحان حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک منزل خود تماس حاصل فرمایید.
  5. چه تفاوت هایی بین دکوراسیون نئوکلاسیک و دیگر سبک های داخلی وجود دارد؟ دکوراسیون نئوکلاسیک از سایر سبک های داخلی با تأکید بر الهام گیری از هنر باستان یونان و روم، استفاده از ستون ها و ارک های دکوراتیو، و شکوه باستانی متمایز می شود. در مقابل، سبک های دیگر ممکن است از مواد و طرحهای مدرن تر، خطوط ساده تر، یا اشکال هندسی مختلف استفاده کنند.

نمونه طراحی دکوراسیون داخلی گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *