طراحی

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

مدرنیته به گزینش آنچه امروز مد شده است می پردازد و این تجدد گرایی همیشه با سردرگمی و بهم ریختگی دنیای امروز هم معنی نیست. معماری مدرن از این مدرنیته الهام گرفته است و معماران از این سبک برای طراحی نما و طراحی دکوراسیون بهره می برند. در واقع با استفاده از این سبک معماری آنچه از معماری کلاسیک به جای مانده است را نادیده گرفته و معمار با خطوط تمیز و صاف افقی و عمودی و حداقل جزییات به خلق اثر می پردازد. معماری مدرن به شما راحتی و آسایش را در کنار زیبایی و لوکس بودن را ارائه می دهد. یکی از راه های بهره گیری از این سبک معماری استفاده از این سبک طراحی در دکوراسیون داخلی است. دکوراسیون داخلی مدرن که می تواند نوعی طراحی داخلی به سبک معاصر به حساب آید به ترکیب عناصر شیک و ساده، در کنار تکنولوژی و فناوری می پردازد و با کمک ویژگی اصلی خود یعنی خطوط تمیز و صاف به چیدمان وزیباسازی فضا می پردازد. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره طراحی دکوراسیون داخلی مدرن بدانید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران گستره آبی تماس حاصل فرمایید.

مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن

مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن

مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی به سبک مدرن دارای مشخصه هایی است که مهمترین آنها خطوط صاف است ولی در کنار این خطوط صاف و اشکال هندسی که در دکوراسیون مدرن، پالت رنگی که برای طراحی داخلی مدرن در نظر گرفته می شود از سری رنگ های خنثی است و متریال طراحی دکوراسیون داخلی از مصالح مدرن و فناوری هوشمند بهره می برد. مشخصه های دکوراسیون داخلی مدرن شامل رنگ ها و ترکیبات رنگی، متریال مدرن، پنجره ها، بازشوهای وسیع و نور طبیعی، مبلمان و چیدمان آنها، نما داخلی و دکور دیوار، پلان باز و فضای باز، تزیینات و لوازم جانبی نیز در دیزاین داخلی مطرح می گردد.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

برای اینکه دکوراسیون داخلی به سبک مدرن انجام شود رنگ نما به صورت خنثی شامل سفید، خاکستری و مشکی است و البته لازم به ذکر است که در کنار رنگهای خنثی از رنگهای زنده و شاد برای جذابیت بیشتر دکوراسیون و ایجاد تناقض بهره گرفته می شود. متریال مدرن شامل شیشه، فلز، استیل، چوب و سایر متریال مدرن همچون سیمان، بتن، جی اف ار سی، سرامیک و حتی در برخی از مواقع سنگ های طبیعی می گردد.

نور طبیعی در طراحی ساختمان مدرن

نور طبیعی در طراحی ساختمان مدرن

نور طبیعی در طراحی ساختمان مدرن اهمیت زیادی دارد و از این رو از پنجره های وسیع و بازشوهای بزرگ برای ورود نور به درون ساختمان بهره برده می شود. از طرفی علاوه بر نور طبیعی از نورپردازی نما داخلی نیز بهره برده می شود که توسط چراغ های LED با رنگهایی جذاب بهره برده می شود.

خطوط ساده در دکوراسیون مدرن

خطوط ساده در دکوراسیون مدرن

یکی از نکاتی که طراحی مدرن بدون آن کامل نیست مبلمان و لوازم منزل است که دارای خطوط ساده و طرح هایی منحصر به فرد می باشند و رنگ آنها بر اساس پالت رنگی ذکر شده انتخاب می گردند. حتی این رنگ و طرح های ساده را می توان در دیوارها، کوسن و تابلوهای مدرن مشاهده نماییم. از طرفی در طراحی مدرن به نسبت طراحی کلاسیک از فضای باز بیشتری در طراحی پلان استفاده می شود. در واقع این فضای باز ارتباط و جریان طبیعی بین فضاهای مختلف در خانه را حفظ می نماید و البته در برخی مواقع به طور مثال حیاط یا باغ ویلا به داخل ساختمان مرتبط می شود و مرز بین درون و بیرون ساختمان برداشته می شود. استفاده از تکنولوژی در طراحی مدرن بسیار پرکاربرد می باشد و به آرامش بیشتر ساکنین کمک می نماید. 

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن دارای انواع و سبکهای مختلفی است که تقسیم بندی آنها بر اساس خطوط ساده، انواع مصالح به کار گرفته شده و حتی تبعیت از اصول معماری معاصر صورت می گیرد. این سبک ها شامل:

طراحی مدرن ترکیبی

طراحی مدرن ترکیبی

طراحی مدرن ترکیبی: المانهای مدرن با المان های سنتی و کلاسیک ترکیبد شده و مبلمان ها مدرن با کمی از جزییات کلاسیک استفاده می شوند و رنگها ترکیبی از رنگهای شاد ولی به مقدار کم در کنار رنگهای خنثی است.

طراحی مدرن رترو

طراحی مدرن رترو

طراحی مدرن رترو: عناصر مدن در کنار تزیینات رترو و قدیمی به کار گرفته می شوند. رنگها زنده و پررنگ و الگوها نیز خاص و چشم گیر هستند و برای انتخاب مبلمان طرح رترو با جزییات مدرن استفاده می گردد.

طراحی مدرن ساحلی

طراحی مدرن ساحلی

طراحی مدرن ساحلی: عناصر مدرن در این طراحی ساحلی با جزییات طراحی ویلا ساحلی و خانه های کنار دریا ترکیب می شود. معمولا صدف ها، مکرومه، رنگهای سفید و آبی به عنوان رنگهای اصلی و سبز دریا و کرم رنگ ماسه برای طراحی داخلی به کار گرفته می شود.

طراحی مدرن صنعتی

طراحی مدرن صنعتی

طراحی مدرن صنعتی: متریال طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و صنعتی در وهله اول شامل فلزات، بتن و چوب خام می گردد. مبلمان ها نیز ساده و صنعتی هستند و معمولا از روکش چرم برای روکش مبلمان بهره برده می شود و لوازم جانبی و تزیینات نیز با الگوی صنعتی انتخاب می شوند.

طراحی مدرن مینیمالیستی

طراحی مدرن مینیمالیستی

طراحی مدرن مینیمالیستی: خطوط ساده، حداقل جزییات، مبلمان و تجهیزات ساده و عاری از هرگونه تزیینات، رنگها نیز خنثی و کم رنگ هستند.

طراحی مدرن اسکاندیناوی

طراحی مدرن اسکاندیناوی

طراحی مدرن اسکاندیناوی: در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی از چوب با رنگهای روشن که دارای طرح ساده و طبیعی هستند، مبلمان و لوازم کاربردی و مینیمال و نورپردازی طبیعی بهره برده می شود.

طراحی مدرن روستایی

طراحی مدرن روستایی

طراحی مدرن روستایی: طراحی مدرن به سبک روستیک و یا روستایی در واقع دارای عناصر روستایی، متریال همچون سنگ به صورت طبیعی بدون صیقل و چوب به عنوان متریال کاربردی این سبک طراحی داخلی، مبلمان هایی با طراحی منحصر به فرد و با کیفیت و البته رنگهای شاد و استفاده از تزیینات شیشه ای و فلزی برای روح بخشیدن به فضا می باشد.

طراحی مدرن هنری

طراحی مدرن هنری

طراحی مدرن هنری: طراحی دکوراسیون داخلی با به کارگیری مدرنیته و هنر منجر به ایجاد فضایی هنری و المان هایی از معماری معاصر می گردد. مبمان و تجهیزات دارای طراحی خلاقانه هستند و رنگها و الگوها جسورانه انتخاب می شوند.

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

سبک مدرن و مینیمال دارای شباهات و اشتراکات زیادی هستند ولی می بایست اشاره کنیم که این دو سبک طراحی داخلی تفاوت هایی هم دارند که جزییات پیچیده تر، رنگهای شادتر و بیشتر، تنوع بیشتر متریال مدرن، مبلمان با طرح و رنگ متنوع، نورپردازی خلاقانه و استفاده از لوسترها و لامپهای زینتی در طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی منزل را شامل می شود.

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

شاید تصور کنید که طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی تنها طراحی سنتی و کلاسیک باشد ولی اینطور نیست می توان اصول طراحی مدرن با عنصر ایرانی ترکیب کرد تا فضایی زیبا و هماهنگ با فرهنگ و عناصر محلی ایجاد شود. آنچه در این طراحی داخلی اهمیت می یابد رنگ ها و الگوها سنتی و در رنگهای قرمز، زرد، سبز است که در پارچه ها، فرش و دیوار می توان از آن بهره برد، متریال دکوراسیون ایرانی شامل چوب، سفال، گل و رس، آجر، تکنولوژی مدرن و نوین، مبلمان با طرح های ساده و مدرن که دارای پارچه هایی با طرح های محلی هستند، گلیم، قالی و صنایع دستی، نورپردازی با فانوس و شمع، چراغ ها و لوسترهای سنتی، بهره گیری از نقوش و طرح های هنری محلی در طراحی نما داخلی و محوطه سازی و طراحی فضای سبز با بهره گیری از چشمه و استخر و غیره از جمله ویژگی های طراحی داخلی مدرن ایرانی می باشند.

دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک

دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک

دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک

در منزل کوچک یا در طراحی ویلا کوچه استفاده بهینه از فضا و بزرگ نشان دادن فضا به ترفندها و روش های مختلف در اولویت قرار دارد. رنگها روشن و خنثی هستند و با ترکیب با رنگهای متفاوت تناقض زیبایی در آن ایجاد می گردد. مبلمان به تعداد کم و کوچک، اثاثیه چند منظوره، نورپردازی طبیعی و استفاده از آینه برای افزایش نور، پارتیشنهای قابل جابجایی و تقسیم بندی فضا با چیدمان لوازم، بهره گیری از سقف های بلند برای افزایش فضای ذخیره سازی، ایجاد فضای کاری و یا کتابخانه و غیره، تعداد کم لوازم جانبی و وسایلی با طراحی خلاقانه و هنری، دیوار های شیشه ای و یا پنجره های بزرگ و استفاده از پرده نازک و لطیف برای ورود راحت نور به فضا، استفاده از رنگ و کاغذ دیواری با طرح های جذاب برای طراحی نما داخلی و چیدمان لوازم مینمالیستی برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک مناسب اند.

دکوراسیون داخلی مدرن اروپایی

دکوراسیون داخلی مدرن اروپایی

دکوراسیون داخلی مدرن اروپایی

بازهم در این سبک طراحی برای دکوراسیون داخلی مدرن خانه، استایل اروپایی با سبک مدرن ترکیب می گردد. در واقع خطوط در این طراحی اروپایی ساده، اشکال هندسی و ابعاد مناسب، مصالح و متریال مدرن و کاربردی، فضاهای باز و راحت از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی مدرن اروپایی است. رنگها به طور معمول نئوترال و خاکستری هستند که با تزیینات و لوازمی به رنگ آبی، سبز، قهوه ای و رنگهای خنثی ترکیب می شوند. از پارچه های چرم و باکیفیت در ساخت مبلمان با خطوط ساده و شیک استفاده می شود. همچنین در دکوراسیون داخلی اروپایی از شیشه، چوب، پارکتها و کف پوش ساده ولی با کیفیت به عنوان دکوراسیون داخلی مدرن چوبی بهره می برد.

دکوراسیون داخلی مدرن پذیرایی

دکوراسیون داخلی مدرن پذیرایی

دکوراسیون داخلی مدرن پذیرایی

مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن در طراحی داخلی پذیرایی نیز کاملا مشهود است. هدف طراحی داخلی پذیرایی ایجاد فضایی شیک و راحت برای دور هم جمع شدن افراد است. دکوراسیون داخلی مدرن پذیرایی لوکس و منحصر به فرد به سبک مدرن به کمک رنگهایی همچون سفید، خاکستری، مشکی و بژ، مبلمان های ساده و راحت با پارچه های ساده و طرح دار ولی باکیفیت، میزی در مرکز مبلمان، گلدان و کتاب روی میز، پارچه های طرح دار و ساده از جنس لینن برای کوسن ها و حریر و پارچه های ظریف برای پرده، نورپردازی شیک برای نما داخلی، فرشهای طرح وینتیج، کف پوشهای نرم با طرح و رنگ مدرن، هوشمندسازی فضا و ارتباط با فضای آشپزخانه به کمک طراحی پلان به صورت پلان باز انجام می شود.

دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه

دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه

دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه

در آشپزخانه مدرن آنچه در درجه اول اهمیت می یابد کابینت و لوازم پخت و پز می باشد که می بایست در کنار هم به گونه ای طراحی شوند که فضایی راحت برای حرکت کردن بین لوازم مختلف و به طور کلی آشپزی را فراهم آورد. برای داشتن آشپزخانه ای شیک و مدرن معمولا از کابینهایی بدون تزیینات اضافی با دستگیره های مدرن یا حتی در طرح هایی بدون دستگیره استفاده می شود. کف پوشها و دیوارها معمولا با سرامیک مدرن طراحی می شوند که ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار باشند، نورپردازی در فضای آشپزخانه و زیر کابینت هم انجام می شود تا نور کافی برای انجام کار وجود داشته باشد. معمولا از سنگ گرانیت یا کورین برای سطوح کابینت و سطح روی جزیره استفاده می شود که دارای کیفیت قابل توجه و زیبایی منحصر به فرد می باشند. به جای پرده های پارچی معمولی به طور کلی در طراحی مدرن آشپزخانه از کرکره های چوبی و پارچه ای بهره برده می شود.

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب می بایست روی دو هدف تمرکز کند، اول ایجاد فضای آرام و دوم زیباسازی اتاق خواب به سبک طراحی مدرن است. هر آنچه که تا به اینجا درباره رنگها، مبلمان، منسوجات، نورپردازی و تزیینات در دکور خانه مدرن گفته شد در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای اتاق خواب نیز صادق است و می توانید حدس بزنید که در طراحی اتاق چه نکاتی می بایست رعایت شود و معمولا دکوراسیون داخلی مدرن طوسی سفید برای اتاق خواب مدرن پرکاربرد است.

پرسشهای متداول پیرامون دکوراسیون داخلی مدرن

  1. دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟ دکوراسیون داخلی مدرن یک سبک طراحی است که بر اصول سادگی، خطوط تمیز، استفاده از مواد نوین و انطباق با فناوری متمرکز است. این سبک به جلب توجه به جزئیات، رنگ های متناسب و استفاده از فضا به صورت هوشمندانه هم مشهور است.
  2. چه عناصری در دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر به کار می روند؟ عناصری که در دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر به کار می روند شامل خطوط ساده، سطوح صاف، استفاده از مواد مانند شیشه، فلز، و چوب، استفاده از رنگ های نئوترال و پاستلی، و همچنین مبلمان با طراحی مینیمالیستی است.
  3. چگونه می توانم اتاق های خود را با استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن تزئین کنم؟ برای تزئین اتاق با دکوراسیون داخلی مدرن، می توانید از مبلمان با طراحی ساده و کم حجم، استفاده از نورهای طبیعی با پنجره های بزرگ، انتخاب رنگ های نئوترال و از تزئینات کم و متناسب با محیط استفاده کنید.
  4. آیا می توانم دکوراسیون داخلی مدرن را با دیگر سبک ها ترکیب کنم؟ بله، می توانید دکوراسیون داخلی مدرن را با دیگر سبک ها ترکیب کنید. به عنوان مثال، ترکیب دکوراسیون مدرن با عناصر کلاسیک یا صنعتی نیز متداول است و می تواند به خلق یک فضای منحصر به فرد و متنوع کمک کند.
  5. چه تفاوت هایی بین دکوراسیون داخلی مدرن و دکوراسیون داخلی کلاسیک وجود دارد؟ دکوراسیون داخلی مدرن بر اصول سادگی و خطوط تمیز تأکید دارد، در حالی که دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر به استفاده از تزئینات و الگوهای پیچیده تمایل دارد. همچنین، مدرنیته در استفاده از مواد نوین و تکنولوژی در دکوراسیون مدرن مشهود است، در حالی که دکوراسیون داخلی کلاسیک از مواد سنتی و با ارثیه تاریخی استفاده می کند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *