نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی نما, نمونه طراحی ویلا

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

ویلا باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و به تبع کل پروژه را تحت تاثیر قرار می دهد.
پروژه ویلای مهندس رحیمی واقع در تهراندشت، در ابتدا جهت طراحی محوطه و لنداسکیپ به گروه معماری همستان سپرده شد که در ادامه طراحی داخلی بنای آن نیز به درخواست کارفرما انجام گرفت.
باغ مورد نظر مساحتی حدود 3900 متر مربع داشت و پوشیده از درختان میوه بود و بنایی نسبتا کوچک در آن ساخته شده بود. خواسته کارفرما طراحی و ساخت نیمه شرقی باغ بود که ورودی اصلی باغ و بنای کوچک نیز در آن قرار داشتند.

کارفرما

آقای مهندس رحیمی

زیربنا

3900 متر مربع

سال ساخت

در حال ساخت

موقعیت

تهراندشت

03.

طراحی داخلی

طراحی داخلی این باغ ویلا به شکل ساده و بدون جابجایی تیغه ها و بنایی صورت گرفته و ترکیبی از تی وال و چوب و سنگ را در خود جای داده است. شومینه ای مدرن و مبلمان نئوکلاسیک در کنار آشپزخانه ای ساده از ویژگی های دلپذیر طراحی دکوراسیون داخلی ویلای باران به حساب می آید.

02.

طراحی محوطه

در طراحی محوطه از الگوی باغ ایرانی بهره برده شده است و همچنین شکستگی الگوی ایرانی در جلوی بنا و در مرکز محور باغ با برکه ای دفرمه به سبک برکه باغ ژاپنی انجام شده است.

01.

الگوی باغ ایرانی

در عرصه بندی فضاهای باغ سعی بر آن بود تا از الگوی باغ ایرانی استفاده شود؛ بر این اساس بنای موجود در یک سوم شمالی زمین قرار گرفت. یک سوم میانی شامل ورودی، پارکینگ و غیره و یک سوم جنوبی نیز به گلخانه طبق درخواست کارفرما اختصاص داده شده است.

مشخصات طراحی باغ ویلا باران

در عرصه بندی فضاهای باغ سعی بر آن بود تا از الگوی باغ ایرانی استفاده شود؛ بر این اساس بنای موجود در یک سوم شمالی زمین قرار گرفت. یک سوم میانی به ورودی، پارکینگ و فضاهایی از قبیل آلاچیق، باغچه ها، برکه و غیره اختصاص یافت. یک سوم جنوبی نیز کرت بندی شد و طبق خواست کارفرما بخشی از آن نیز برای گلخانه در نظر گرفته شد. بنای موجود بر روی سکویی ساخته شده بود که طراح از همه جهات آن را گسترش داد تا فضایی جهت نشیمن و صبحانه خوری داشته باشد. در شمال باغ و پشت بنا، یک استخر با فضاهای جانبی دوش و غیره طراحی شد و جهت دسترسی راحت تر یک ورودی دیگر به ضلع شمالی بنا اضافه شد.
همانطور که گفته شد، ورودی باغ در ضلع شرقی باغ قرار دارد و در ابتدای ورود مکانی برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است. استفاده از سبک باغ های ایرانی دید و منظر خوبی را از ابتدای ورود به باغ تا انتهای آن به بیننده می دهد. بنابر خواست کارفرما در جلوی بنا و مرکز محور باغ، الگوی ایرانی شکسته شد و برکه ای دِفرمه به سبک برکه باغ های ژاپنی طراحی شد و نیز باغچه ای با فرم مشابه نیز در کنار آن قرار گرفت. کل فضای میانی با چمن پوشیده شده و سنگ هایی ارگانیک جهت عبور افراد دور برکه و باغچه ها جانمایی شده اند. یکی از دغدغه های طراح وزش بادهای نسبتا سرد در فصل زمستان و پاییز بود که با جانمایی درختان همیشه سبز و شمشادها در مرز منطقه طراحی شده کنترل شد.

مشخصات طراحی داخلی ویلا باران

طراحی داخلی بنای باغ به علت محدودیت بودجه کارفرما به شکلی ساده و بدون جابجایی تیغه ها و بنایی انجام شد. تی وال با ترکیب چوب و سنگ مشکی طراحی شد و با توجه به طول دیوار مورد نظر، یک شومینه مدرن و فضایی جهت نشستن در کنار پنجره نیز برای آن در نظر گرفته شد. مبلمان به سبک نئوکلاسیک انتخاب شد و آشپزخانه نیز با رنگ سبز دلنشینی طراحی داخلی بنا را تکمیل نمود.

همراهان گرامی برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایند و از طرفی برای دریافت مشاوره با گروه معماری همستان تماس حاصل فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طرا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *