نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

آپارتمان آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طراحی و اجرا شده است.

طبق قوانین شهرداری شهر همدان، سطح اشغال مجاز زمین دو متر مربع به علاوه 60 % می باشد. بر این اساس سطح اشغال مجاز در هر طبقه 318 مترمربع بود.

گروه طراحی همستان با اتودهای مختلف برای طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی چیدمان فضاهای پلان، سرانجام به پلانی با دو واحد مسکونی هر کدام به متراژ حدودی 145 مترمربع به صورت شمالی جنوبی به همراه یک باکس پله در مرکز پلان هر طبقه دست یافت. پلان هر واحد سه خوابه شامل ریز فضاهایی از جمله پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق های خواب و مستر، رختشویخانه و رختکن و سرویس های بهداشتی است. در نهایت، دوازده واحد مسکونی در شش طبقه جای گرفته است.

در طبقه همکف با توجه به تعداد واحدها، دوازده عدد پارکینگ طبق ضوابط و استانداردهای شهرداری به همراه یک لابی بسیار کوچک در نظر گرفته شده است

کارفرما

آقای مهندس شیرافکن

زیربنا

503 متر مربع

سال ساخت

1395

موقعیت

همدان

03.

دکوراسیون داخلی

با توجه به اهمیت پروژه، آلترناتیوهای متعددی برای دکوراسیون داخلی این پروژه ارائه گردید.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی کلاسیک شکل گرفته است.

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما و دکوراسیون داخلی

در طراحی نما یک چالش اساسی وجود داشت؛ به علت مسیر مورب کوچه، نماهای ساختمان های واقع در آن محله دو بخش می شوند. به عبارتی دیگر نمای هر ساختمان به صورت یک پله یک و نیم متری از وسط به دو سطح از هم جدا تقسیم شده است.

گروه طراحی همستان با در نظر گرفتن وضع موجود و خواست کارفرما یک طراحی نما کلاسیک متناسب با ساختمان طراحی و اجرا کرده است. نمای ساختمان نوعی نما سنگ است که از متریال سنگ تراورتن عباس آباد با ترکیب ستون های گرد و مستطیلی شکل مطابق با طرح های ارائه شده، اجرا شده است. ایده ای که گروه طراحی جهت طراحی محوطه و نمای سنگ دیوار کوچه در نظر داشت به صورت نمای دیوار حیاط کلاسیک طراحی گردید و به این ترتیب بود: با ایجاد فضاهای خالی در بدنه دیوار و پوشاندن آنها با نرده های فرفورژه مشکی گستردگی منظره خارجی وارد حیاط ساختمان شد. به طوری که گویی فضای کوچه با فضای داخل حیاط گره خورده و یک گشایش فضایی ایجاد کرده است.

نکته جالب طراحی و اجرای اجرای طاق نمای ورودی ساختمان شمالی است که توسط یکی از اساتید سنگ کار شهر همدان با استفاده از سنگ های لوزی شکل با ظرافت ودقت اجرا شده است.

همراهان گرامی می توانند با مراجعه به لیست قیمت طراحی ویلا و لیست قیمت طراحی نما و یا تماس با شماره های موجود پاسخ پرسشهای خود را از گروه معماری همستان جویا شوند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

طراحی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

پروژه اداری تجاری گلبرگ در زمینی به مساحت حدودی 400 متر مربع در خیابان امیری طائمه نزدیک به فلکه اول تهرانپارس واقع شده است. خواسته اصل...

ادامه مطلب

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *