نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

مجتمع مسکونی مهندس جعفری

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. طبق مجوزه صادر شده از شهرداری همدان، با توجه به سطح اشغال 60 % زمین، اجازه ساخت پنج طبقه بر روی همکف داده شده و نیز به علت موقعیت قرارگیری زمین (سه نبش بودن ملک) طراحی نمای ساختمان 5 طبقه آقای جعفری از حساسیت زیادی برخوردار است. با توجه به 60% سطع اشغال زمین و کسر مساحت را پله و آسانسور، مقدار مساحت باقیمانده برای طراحی پلان نمای مجتمع 115 متر مربع می بود که از نظر کارفرما برای یک واحد مسکونی مورد استفاده شخصی کم بوده؛ در نتیجه پیشنهاد گروه طراحی همستان برای طراحی واحدهای دوبلکس مورد قبول کارفرما قرار گرفت.

کارفرما

آقای مهندس جعفری

زیربنا

510 متر مربع

سال ساخت

1396

موقعیت

همدان

03.

دکوراسیون داخلی

با توجه به اهمیت طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی، آلترناتیوهای متعددی برای دکوراسیون داخلی این پروژه ارائه گردید.

02.

طراحی نما مسکونی

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی و دکوراسیون داخلی

در نهایت ترتیب قرار گیری واحدها به این صورت شد که واحدهای طبقات اول و سوم به طور مشترک در طبقه دوم به صورت طراحی ویلا دوبلکس انجام شود و طبقه چهارم و پنجم به صورت تک واحد باشند. همچنین در پلان طبقه همکف علاوه بر راه پله و آسانسور، شش عدد پارکینگ با ضوابط و استانداردهای مقررات ملی و شهرداری به همراه یک لابی کوچک و انباری و البته رعایت ضوابط طراحی انباری مسکونی واحدها طراحی و اجرا شد. سبک مورد استفاده برای نمای ساختمان سه نبش مد نظر در اینجا  به صورت طراحی نما کلاسیک بوده و نمای غربی و شمالی به علت بیشتر دیده شدن از سمت فضای پارک از حساسیت بیشتر برخوردار بود. بنابراین به منظور استفاده از منظره پارک از بازشوهای بزرگ در سمت پارک بهره گرفته شده است. در مرکز ضلع غربی نمای ساختمان جهت بالا بردن کیفیت بصری در قسمت طراحی جان پناه یک کلاه فرنگی طراحی شده که علاوه بر زیبایی بخشیدن به نما، در بام و روف گاردن بنا از آن به عنوان آلاچیق استفاده شده است.

برای ایجاد حس دعوت کنندگی در ورودی بنا، برای طراحی ورودی مجتمع مسکونی درب ورودی پیاده که در ضلع غربی قرار گرفته یک درب چوبی بزرگ است که تا ارتفاع سقف طبقه اول کشیده شده است. همچنین در طراحی نما ساختمان که نوعی نما سنگ است که از سنگ تراورتن روشن بهره برده شده است.

همراهان عزیز همستان می توانند با تماس با شماره های موجود پاسخ پرسشهای خود را جویا شوند و از صفحات لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا بازدید فرمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *