نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

مجتمع مسکونی آوید

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعیت بنا شمالی است و در شش طبقه مسکونی روی پیلوت و مجموع زیربنای 5400 متر مربع طراحی شده است. در هر طبقه دو واحد مسکونی جنوبی با مساحت حدود 165 مترمربع و دو واحد مسکونی شمالی با مساحت 135 مترمربع در نظر گرفته شده که هر یک شامل ریزفضاهایی از قبیل پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه و سرویس ها، اتاق های خواب و مستر، لاندری، کلوزت روم می باشند؛ همچنین دو باکس راه پله در مرکز پلان طراحی شده است.

طراحی نمای این مجموعه مسکونی نوعی نمای ترکیبی به سبک تلفیقی ویلا کلاسیک و طراحی ویلا مدرن همراه با سنگ تراورتن سفید بسیار مرغوب عباس آباد طراحی و اجرا شده است. منظور از طراحی تلفیقی کلاسیک و مدرن به این صورت است که تقسیم بندی کلی نما و تقارن ایجاد شده و رنگ سفید غالب در طراحی نما کلاسیک بهره جسته و در جزییات به صورت عمده از احجام مدرن استفاده شده است. همچنین از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این پروژه مسکونی دارا بودن فضاهای مختلف خدماتی به صورت فضاهای مشاع در طبقات همکف، طراحی زیرزمین مسکونی، منفی یک و بام جهت بالا بردن رفاه ساکنین می باشد. این فضاها به شرح زیر هستند:

لابی:

لابی بسیار بزرگ و لاکچری به مساحت 170 متر مربع در طبقه همکف همراه با تزیینات کلاسیک زیبا و همچنین استفاده ازمتریال های باکیفیتی مانند پوشش کف از سنگ سوپر ده بید با ابعاد 80*80 سانتیمتر و همچنین استفاده از چوب بلوط کانادایی در ازاره لابی و استفاده از کاغذ دیواری های آلمانی در بدنه ها. همچنین منظره زیبای حیاط پروژه از پنجره لابی حسی خوشایند برای کاربران لابی فراهم کرده است.

کارفرما

آقای مهندس میثاقیان

زیربنا

740 متر مربع

سال ساخت

1393

موقعیت

تهران، سعادت آباد، خیابان صرافها

03.

دکوراسیون داخلی

با توجه به اهمیت پروژه،آلترناتیو های متعددی برای دکوراسیون داخلی این پروژه ارائه گردید.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

سالن اجتماعات:

طراحی سالن اجتماعات مسکونی به علت آلودگی صوتی احتمالی در طول مراسم در طبقه منفی با با مساحت حدودا 185 مترمربع به عنوان ابعاد سالن اجتماعات در مجتمع مسکونی یک جای گرفته و همچنین ریزفضاهای همچون اتاق رختکن و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و غیره جهت خدمت رسانی به سالن در طراحی گنجانیده شده است. سبک طراحی سالن به صورت مدرن با تلفیق نور و رنگ و صدا در جهت بالا بردن کیفیت فضا در نظر گرفته شده است.

روف گاردن:

روف گاردن یا بام سبز در قسمت جنوبی بام با مساحتی حدود 140 مترمربع با ریز فضاهایی همچون باربیکیو، آلاچیق و مبلمان و فضای سبز با پوشش انواع گیاهان سازگار با اقلیم منطقه و همچنین برخورداری از ویویی جذاب از شهر طراحی و اجرا شده است.

استخر:

فضای استخر جهت مقرون به صرفه بودن در پایین ترین سطح ساختمان یعنی در طبقه منفی یک ساخته شده است. فضاهایی از قبیل سونای خشک و بخار، جکوزی، رختکن، دوش و سرویس ها و ابعاد استخر در مجتمع مسکونی بر اساس سلسله مراتب طراحی در پلان این مجموعه قرار گرفته شده است.

اتاق ورزش:

اتاق ورزش در طبقه همکف پشت ریز فضاهای لابی مجتمع مسکونی جهت ورزش های سبک مانند بیلیارد و چند دستگاه سبک بدن سازی به همراه یک سرویس بهداشتی و کمد لباس و رختکن با مساحتی حدود 25 مترمربع در نظر گفته شده است.

و در نهایت در طراحی باغچه ویلا مجموعه به سبک ژاپنی دارای آبنما و باغچه های متعدد و نورپردازی نما زیبا جهت آسایش و رفاه ساکنین مجموعه طراحی شده است.

لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا برای همراهان عزیز در وبسایت همستان منتشر شده است و عزیزان می توانند با تماس با گروه معماری همستان پاسخ پرسشهای خود را جویا شوند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای میثاقیان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای میثاقیان

پروژه مسکونی جناب آقای میثاقیان در زمینی به متراژ 545 متر مربع (ابعاد21*25 متر)، با موقعیت جنوبی در شمال شهر تهران در منطقه ولنجک واقع ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طرا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *