طراحی

طراحی نما کلاسیک

طراحی نما کلاسیک

نمای کلاسیک که با نام نمای رومی نیز بین افراد شناخته می شود یکی از سبک های پرطرفدار و مورد علاقه نماسازی در کشور می باشد و بر خلاف انتقادات تندی که به این سبک معماری از طرف جامعه معماری کشور وارد می شود اگر بخواهیم بی طرفانه درباره این روش طراحی نما که مختص به کشور ما نیست صحبت نماییم بهتر است نما کلاسیک را به صورت جزئی تر بررسی نماییم. اگر به سبک مجلل و لوکس برای طراحی نما علاقه مند هستید بهترین انتخاب نماسازی برای شما نمای کلاسیک است. نما کلاسیک به نسبت نمای مدرن هزینه های بیشتری برای کارفرما ایجاد می نماید از این رو اگر بودجه محدودی دارید توصیه می نماییم به سراغ نما کلاسیک مدرن یا نمای مدرن بروید ولی اگر مایلید با تقبل هزینه های مختلف و پرداخت قیمت طراحی نما کلاسیک، نمای کلاسیک با طرحی زیبا، منحصر به فرد و مجلل داشته باشید با ما همراه شوید تا بیشتر درباره دیتیل نما کلاسیک بدانید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

اصول طراحی نمای کلاسیک

اصول طراحی نما کلاسیک

اصول طراحی نما کلاسیک

از اصول طراحی نما کلاسیک ساختمان میتوان به تعادل و تقارن، خطوط مورب و موزون، ستون های بلند که دارای سرستون و پاستون می باشد. از طرفی جزییات و دیتیل ها در طراحی نما کلاسیک از اصل تعدد و تکرار پیروی می کنند و تناسبات طلایی و هارمونی در طراحی نما کلاسیک رعایت می گردد. همچنین می بایست اشاره نماییم حجم های طراحی شده در نما تداخلی با هم ندارند. در طراحی نمای کلاسیک از لول بندی یا طبقه بندی استفاده می شود که متناسب با نیازهای کارفرما طراحی می گردد. نما کلاسیک یا نمای رومی با بهره گیری از این طبقه بندی قادر است بینندگان را از نزدیک و دور جذب نماید. نما کلاسیک جلوه ای زیبا، لوکس و مجلل دارد و از این رو به نسبت طراحی نمای مدرن ریسک کمتری برای سرمایه گذاری وجود دارد و در نتیجه فروش و سرمایه گذاری ساختمانهای دارای نمای کلاسیک خوب و رضایت بخش است.

نما کلاسیک اپارتمان

نما کلاسیک اپارتمان

نمای کلاسیک با الهام از معماری یونانی و رومی طراحی گردیده است و می توان نمای ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و ویلا را با الهام از جزییات نمای رومی و نمای یونانی طراحی نماییم. در این روش طراحی نما از جزییات و تزیینات یونانی و رومی شامل ستون های بزرگ، گچ کاری های شیک و مجلل و همچنین مجسمه های کلاسیک در طراحی نمای ساختمان مسکونی و نما کلاسیک ویلایی به کار برده می شود. در نما کلاسیک ویلا و نما کلاسیک اپارتمان از اشکال هندسی، خطوط صاف و همچنین منحنی های موزون استفاده می شود. حفظ تقارن و تعادل از ویژگی های اصلی نمای کلاسیک است و طراحی پلان ویلا با رعایت تناسبات خاصی صورت می گیرد. با توجه به سطح جزییات به کار گرفته شده در طراحی نما و البته بسته به تعداد طبقات ساختمان اینکه نما کلاسیک یک طبقه، نما کلاسیک دو طبقه، نما کلاسیک سه طبقه و یا بیشتر باشد، تعرفه طراحی نما کلاسیک متفاوت خواهد بود و می توانید با مراجعه به لیست قیمت طراحی نما از تعرفه ها آگاهی یابید.

انواع نما کلاسیک

انواع نما کلاسیک

انواع نما کلاسیک

تقسیم بندی کلی نما کلاسیک شامل نما کلاسیک رومی، نما کلاسیک یونانی و نما کلاسیک مدرن و بر اساس نوع کاری این سبک طراحی نما همانطور که پیشتر اشاره کردیم تنها مختص ساختمانهای مسکونی نیست. بلکه بر اساس نوع کاربری شامل نما کلاسیک مسکونی، نما ویلا کلاسیک، نمای کلاسیک اداری و نمای کلاسیک تجاری می شود. در طراحی آپارتمان با نمای کلاسیک از متریال های معمول نما کلاسیک بهره برده می شود و در این روش طراحی پنجره هایی با عرض کم استفاده می شود و از آنجایی که می بایست حریم شخصی در آپارتمان ها حفظ شود از پنجره ها و بازشوهای بزرگ استفاده نمی شود. همچنین سقف ورودی در طراحی نما کلاسیک به نسبت نمای مدرن بلندتر است. همچنین با نورپردازی نما می توانید از زیبایی نما کلاسیک آپارتمان نه تنها در روز بلکه در شب نیز لذت ببرید.

طراحی نمای کلاسیک برای فضای اداری و تجاری

طراحی نمای کلاسیک برای فضای اداری و تجاری

بر خلاف نمای کلاسیک آپارتمان که از پنجره های کوچک در طراحی آن استفاده می شود، در طراحی نمای کلاسیک برای فضای اداری و تجاری از بازشوهای عریض بهره برده می شود تا حس کنجکاوی بینندگان برای ورودی به این فضا بالا رود. در کنار بازشوهای بزرگ، المان ها و جزییات با زیبایی خارق العاده می تواند نمایی خیره کننده برای بینندگان ایجاد نماید.

علاوه بر آنچه گفته شد می بایست اشاره نماییم که طراحی نما کلاسیک ایرانی نیز یکی از سبک های نما ساختمان کلاسیک به حساب می آید که در واقع همان نما رومی یا نما کلاسیک رومی می باشد که بین کارفرمایان و خریداران ساختمان بسیار پرطرفردار است. این سبک برای نما ساختمان از خطوط و منحنی های متقارن، تزیینات کلاسیک از جمله سرستون ها، قرنیز ها، مجسمه ها و غیره بهره می برد که به نما ساختمان زیبایی منحصر به فرد و خاصیت لوکس بودن می بخشد.

متریال طراحی نما کلاسیک

متریال طراحی نما کلاسیک

متریال طراحی نما کلاسیک

از متریال های پرکاربرد طراحی نما برای طراحی نما کلاسیک از سنگ بهره برده می شود. در واقع نما سنگ از جمله لوکس ترین متریال های طراحی نما کلاسیک می باشد. در واقع زمانی که از نما کلاسیک صحبت می شود اولین متریال طراحی که به ذهن هر کسی می رسد سنگ است. نما سنگ یک نما کلاسیک شناخته می شود. اما می بایست بگوییم با اینکه سنگ یکی از این متریالهای پرطرفدار است، به خصوص سنگ سفید و مرغوب عباس آباد، سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ گرانیت، از سیمان و سیمان پیش ساخته نیز برای طراحی نمای کلاسیک به کار برده می شوند. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر در طراحی نما نئوکلاسیک از دو متریال آخیر استفاده می گردد.

اجرای نما کلاسیک

اجرای نما کلاسیک

اجرای نما کلاسیک

با توجه به اینکه نمای کلاسیک یکی از نماهای پرطرفدار در طراحی ویلا و آپارتمان به حساب می آید، روش اجرا نما کلاسیک اهمیت زیادی دارد و می بایست در این اجرا تقارت اجزا، جزییات و المانهای کلاسیک حفظ گردد. از طرفی لازم به یادآوری است که دو روش برای نصب و اجرای سنگ در نما ساختمان وجود دارد که شامل نصب به روش سنتی و به روش جدید یعنی طراحی نمای خشک می گردد و معمولا از روش دوم برای نما ساختمان دو طبقه و بیشتر بهره برده می شود چرا که استحکام بیشتری به نتیجه نهایی می بخشد. همچنین برای نمای ساختمان یک طبقه هم می توانیم از روش سنتی و هم اجرای خشک استفاده کنیم. بسته به نوع سنگی که در طراحی نما به کار برده می شود، سایر متریالهای به کار گرفته شده در طراحی نما، اجرت نصب سنگ نما و سایر هزینه ها می تواند روی هزینه اجرای نمای ساختمان کلاسیک تاثیر گذارد.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی نما کلاسیک

  1. طراحی نما کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟ از اصول طراحی نما کلاسیک ساختمان میتوان به تعادل و تقارن، خطوط مورب و موزون، ستون های بلند که دارای سرستون و پاستون می باشد. از طرفی جزییات و دیتیل ها در طراحی نما کلاسیک از اصل تعدد و تکرار پیروی می کنند و تناسبات طلایی و هارمونی در طراحی نما کلاسیک رعایت می گردد.
  2. آیا طراحی نما کلاسیک سرمایه گذاری مناسبی به حساب می آید؟ نما کلاسیک جلوه ای زیبا، لوکس و مجلل دارد و از این رو به نسبت نما مدرن ریسک کمتری برای سرمایه گذاری وجود دارد و در نتیجه فروش و سرمایه گذاری ساختمانهای دارای نمای کلاسیک خوب و رضایت بخش است.
  3. انواع طراحی نما کلاسیک چیست؟ تقسیم بندی کلی نما کلاسیک شامل نما کلاسیک رومی، نما کلاسیک یونانی و نما کلاسیک مدرن و بر اساس نوع کاری این سبک طراحی نما همانطور که پیشتر اشاره کردیم تنها مختص ساختمانهای مسکونی نیست. بلکه بر اساس نوع کاربری شامل نما کلاسیک مسکونی، نما ویلا کلاسیک، نمای کلاسیک اداری و نمای کلاسیک تجاری می شود.
  4. پرکاربردترین متریال طراحی نما کلاسیک چیست؟ از متریال های پرکاربرد طراحی نما برای طراحی نما کلاسیک از سنگ بهره برده می شود. در واقع نما سنگ از جمله لوکس ترین متریال های طراحی نما کلاسیک می باشد. سنگ یکی از این متریالهای پرطرفدار است، به خصوص سنگ سفید و مرغوب عباس آباد، سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ گرانیت، از سیمان و سیمان پیش ساخته نیز برای طراحی نمای کلاسیک به کار برده می شوند.
  5. تفاوت طراحی نما کلاسیک و مدرن چیست؟ نما کلاسیک از تقارن، خطوط مورب زیبا و البته همانطور که پیشتر گفته ایم از تزیینات و جزییات زیادی بهره می برد که به شکوه و مجلل بودن نما ساختمان می افزاید. این در حالی است که نما ساختمان مدرن دارای خطوط صاف و تمیز در طراحی می باشد و معمولا طراحی به صورت مینیمال صورت می گیرد چرا که از جزییات و تزیینات در طراحی مدرن ساختمان استفاده نمی شود و جزییات اضافه در طراحی نما مدرن حذف می گردد.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *