طراحی

طراحی ویلا به سبک بوهو

طراحی داخلی ویلا به سبک بوهو

طراحی ویلا به سبک بوهو نیازمند دانستن اطلاعاتی درباره پیشینه این سبک است. امروزه یکی از انواع سبک های محبوب طراحی ویلا بین علاقه مندان، سبک بوهو می باشد.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

بوهو چیست؟

استایل بوهو

استایل بوهو

کلمه بوهو از واژه «بوهمین» در زبان فرانسه گرفته شده است. بوهمین در این زبان به معنی فرد سرگردانی است که بدون هیچ قید و شرطی روزگار می گذراند. کولی ها (جیپسی) از رویه زندگی سنتی پیروی نمی کنند و سبک زندگی آزادی دارند. این سبک از 200 سال پیش پا به دنیای مد و پوشاک گذاشت و یادگاری از فرانسوی ها در دنیای فشن است. در این استایل راحتی و آزادی ملاک عمل است. از شاخصه های این سبک در لباس پوشیدن می توان به لباس های آزاد و گشاد با طرح و شکل بومی و محلی و ست کردن لباس ها به شکل نامتعارف و غیرسنتی اشاره کرد.

طراحی داخلی به سبک بوهو

طراحی بوهمی به طور کلی از کسانی الهام گرفته شده است که زندگی آزاد و هنجار شکنی دارند مانند نویسندگان، هنرمندان، مسافران دائمی و سایرین و در اصل به کولی های فرانسه (جیپسی ها) باز می گردد. این روزها بسیاری از فروشگاه های لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی بخشی را به سبک بوهو یا بوهمیان اختصاص داده اند و بسیار رایج شده است. دکوراسیون به سبک بوهو سرشار از گرما و حس زندگی، فرهنگ و وسایل جالب است و خلاقانه، نامتعارفانه و خارج از چارچوب، فاقد ساختار و نظم به نظر می رسد. این سبک آشنا و هیجان انگیز به نظر می رسد؛ چرا که هر گوشه از فضا نشانه ای خاص از فرهنگ، هنر، سفر و غیره را تداعی می نماید و در عین حال مجموعه ای آرامش بخش را ایجاد می کند.

رنگ ها در طراحی ویلا به سبک بوهمی

طراحی داخلی به سبک بوهو

طراحی داخلی به سبک بوهو

در عین حال که هیچ قانون کلی برای سبک بوهمی وجود ندارد، رنگ های گرم خاکی و سبز و رنگ های متالیک در این سبک پرکاربرد هستند. معمولا رنگ های پایه کرم، سفید و خاکستری در زمینه قرار می گیرند و سپس با ارغوانی، نارنجی آتشین و آبی درخشان تزیین می شوند. عاملی که این سبک را منحصر به فرد می نماید، ترکیب و لایه بندی رنگ ها است؛ چرا که بی پروا با یکدیگر ترکیب می شوند.

رنگ سفید یک رنگ کلیدی برای دکوراسیون بوهمی ویلا است که می تواند در تناژهای مختلف به کار گرفته شود و خاصیت اصلی آن بزرگ نشان دادن فضا است.

متریال ها در دکور بوهمی ویلا

طراحی به سبک بوهو نقطه مقابل طراحی ویلا مینیمال است و مصداق شعار “بیشتر، بیشتر است” می باشد. گیاه، چوب، کنف، ابریشم، کاموا، مکرومه، حصیر، پوست، مخمل و غیره همگی می توانند با هم ترکیب شوند تا دکور بوهمی ویلای شما را بیافرینند. متریال ها و بافت ها باید ظاهر کمی فرسوده داشته باشند. این بدین معنا نیست که آسیب دیده باشند، بلکه براق و نو نباشند. بالش ها، پرده ها، فرش ها با مکرومه، حاشیه و قلاب بافی ترکیب می شوند تا پاتوقی دنج را برایتان رقم بزنند.

مبلمان سبک بوهمی ویلا

طراحی داخلی ویلا به سبک بوهو

طراحی داخلی ویلا به سبک بوهو

هر بخشی از مبلمان باید خاص باشد و داستانی مجزا را روایت کند. مبلمان ها معمولا وینتیج هستند و با کاوش در مغازه های قدیمی یافت و خریداری می شوند. صندلی ها و کاناپه های مخمل بزرگ با رنگ های تند انتخاب می شوند و انداختن فرش و بالش های پر بر روی زمین، فضایی مطلوب برای نشستن روی زمین فراهم می کند. مبلمان معمولا به صورت راحتی انتخاب می شود تا این حس را بدهد که “بنشینید و مدتی بمانید”؛ پس شزلون، مبل های تختخوابشو و مبل های راحتی در اولویت هستند.

از آنجا که چوب یکی از متریال های پرکاربرد در دکوراسیون بوهو است، مبلمان با پایه چوبی انتخاب خوبی برای این سبک هستند. شما به راحتی می توانید یک تخت چوبی را به وسیله پارچه و کوسن های رنگی به مبلمان بوهمی خود تبدیل نمایید.

استفاده از منسوجات خاص و عجیب از ویژگی های دکوراسیون بوهمی است. برای مثال ممکن است در دکوراسیون بوهمی یک ویلا در آمریکا از فرش ایرانی یا گلیم محصول آسیای جنوب شرقی استفاده شده باشد. چیزی که عناصر دکور بوهمی ویلای شما را منحصر به فرد می کند، نحوه ترکیب و روش های غیرمتعارف استفاده از آنهاست؛ مثلا آویزان کردن فرش از دیوار و یا استفاده از پترن های سنتی و طرح های سرخ پوستی.

اکسسوری و نورپردازی ویلا به سبک بوهو

طراحی داخلی بوهمی

طراحی داخلی بوهمی

یک نورپردازی ملایم و محیطی دکوراسیون بوهمی ویلای شما را تکمیل خواهد کرد. چند فانوس، شمع و چراغ رومیزی می توانند اکسسوری نورانی شما باشند. بوهمی دنیای طبیعی را در آغوش می کشد و در آن سرخس و گیاهان آویز از دیوار فضا را زنده می نمایند. ساکولنت ها در رنگ های مختلف و فیلودندورن از گیاهان پرکاربرد در فضای بوهمی هستند. در نهایت شما می توانید اتاق های ویلای بوهمی خود را با یادگارهای خانوادگی، اقلام دست ساز، بطری های قدیمی، نقشه ها، چینی های نامتناسب و هر آنچه مختص خودتان است تزیین نمایید. حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید یک لوستر پرزرق و برق یا یک آینه ضخیم با قاب طلا را استفاده کنید.

به طور کلی پارچه و منسوجات جایگاه ویژه ای در سبک بوهمی دارند و برای تزیین خانه می توان 10 کوسن با پارچه های متفاوت استفاده کرد که هر کدام رنگ، جنس و اندازه متفاوتی دارند. مکرومه دوزی، آینه کاری، سوزن دوزی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، چاپ دستی و هزاران هنر دیگر که روی پارچه انجام می شود ایده مناسبی برای استفاده از پارچه در این سبک هستند.

به طور کلی اگر فردی هستید که شلوغی و تعدد رنگ ها در فضا شما را سردرگم می کند بهتر است از این سبک در طراحی ویلای خود استفاده نکنید.

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی داخلی ویلا به سبک بوهو

  1. سبک یا دکور بوهو در طراحی داخلی چیست؟ بوهو یک سبک غیرمتعارف و آزادانه است که ترکیبی از الگوها، بافت ها، چوب ها، رنگ ها و فلزات را کنار هم قرار می دهد.
  2. در ویلا با دکوراسیون بوهو از چه رنگ هایی استفاده می شود؟ رنگ‌های خنثای گرم و روشن به علاوه رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و برنزه مخلوط با آبی، سبز، بنفش، نارنجی، قرمز و زرد به خوبی در طرح بوهو قرار می‌گیرند.
  3. در ویلا به سبک بوهو از چه نوع مبلمانی استفاده می شود؟ مبلمان التقاطی، قدیمی و ترکیبی شامل کاناپه راحتی، صندلی‌های تختخواب شو و غیره بالش ها و کوسن های طرحدار، آویزهای دیواری مکرومه، فرش های دیواری و اکسسوری خاص در کنار گیاهان طبیعی از عناصر پرکاربرد در سبک بوهمی هستند.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *