طراحی

طراحی ویلا به سبک ساحلی

طراحی ویلا به سبک ساحلی

طراحی ویلا در انواع سبک های مختلف انجام می شود و یکی از انواع پرطرفدار طراحی ویلا شامل طراحی ویلا به سبک ساحلی می گردد که ابتدا می بایست مفهوم دقیق آن را دریابیم.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراحی به سبک ساحلی چیست؟

سبک ساحلی یکی از محبوب ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است و مخاطب را در رویای تفریح در ساحلی زیبا و آرام قرار می دهد. با ما همراه باشید تا شما را جهت رسیدن به دکور ویلای شیک و زیبای ساحلی تان راهنمایی کنیم.

ترکیب طیف های رنگ آبی با بافت های طبیعی تخته چوب، طناب و حصیر و المان های ظریفی چون لنگر، پارو و صدف یکی از اولین قدم های رسیدن به دکور ویلای سبک ساحلی است. مهم نیست که ویلای شما کنار دریاست یا کیلومترها با دریا فاصله دارد؛ مهم آنست که شما می توانید پس از خواندن این مقاله به ویلای خود فضایی خنک با حس و حال ساحلی بدهید.

طراحی ویلا به سبک ساحلی

طراحی ویلا به سبک ساحلی

ساحلی یک سبک کژوال است؛ به عبارت دیگر سبکی راحت و آرامش بخش است که به سادگی می توانید با آن ارتباط برقرار نمایید و به لحاظ اقتصادی نیز سبکی نسبتا کم هزینه است. طراحی و اجرای سبک ساحلی با یک قیمت مناسب کار سختی نیست. عناصر ساحلی را می توانید در بازارهای کوچک، حراجی ها و مغازه های سمساری پیدا کنید و در طول زمان دکور خود را تکمیل نمایید.

عناصر کلیدی طراحی ویلا به سبک ساحلی

از جمله عناصر کلیدی طراحی ویلا به سبک ساحلی شامل پالت رنگی روشن و خنثی، مبلمان ساده و راحت، نقشه آزاد و استفاده از چوب در نقاط مختلف دکوراسیون ساحلی می باشد.

پالت رنگی روشن و خنثی

رنگ های روشن و خنثی با ترکیب مقدار کمی سورمه ای، آبی و سبز. ترکیب رنگ ها در این سبک به گونه ای است که یادآور شن، ابرها و دریاست. دیوارها و مبلمان رنگ روشن با طیف هایی از رنگ های دریا و افزودن تناژ شنی یک فضای آرامش بخش ساحلی برای شما می آفریند. با یک انتخاب رنگ صحیح و اصولی خلوص و شفافیت در فضاها پدیدار می شود. پالت رنگی سبک ساحلی شامل سایه روشن هایی از رنگ ماسه و دریا است. به علاوه رنگ سفید و رنگ چوب های روشن نیز به وفور استفاده می شود. چوب ساج محو شده و چوب سفید شسته شده برای ظاهر فرسوده سبک ساحلی بسیار مناسب می باشند. در مواردی نیز سبک ساحلی شامل رنگ های گرمسیری از جمله رنگ مرجانی می شود. به طور کلی باید گفت سبک ساحلی با هدف ایجاد حس آرامش بر طیف های روشن رنگ های آبی، سبز، بژ و سفید تاکید می کند. خنثی بودن رنگ بخش های اصلی دکوراسیون حس دنج بودن را به مخاطب القا می نماید.

 مبلمان ساده و راحت

جیر، ساتن و سایر منسوجات لوکس را کنار بگذارید. اصلی ترین منسوجات خانه های ساحلی کتان روشن است؛ چرا که حسی سرد و تمیز به فضا می بخشد. کتان را به راحتی می توان شستشو داد و روشنی آن سبب دلبازتر نشان دادن اتاق ها می شود. مبلمان چوبی محکم و حصیر انتخاب های مناسبی برای ویلای شما به سبک ساحلی می باشند؛ چرا که مبلمان ساحلی باید در مقابل هوای مرطوب و شن های ساحل مقاوم به نظر آید. پارچه ها و پرده های شفاف و سبک با قابلیت عبور نور زیاد که در مقابل جریان باد به رقص درآیند جایگاه ویژه ای در ویلای به سبک ساحلی دارند.

نقشه آزاد

ایجاد فضای دلباز در سبک ساحلی علاوه بر استفاده از رنگ های روشن، نیاز به پنجره های بزرگ و سیرکولاسیون آزاد و گردش هوا دارد. سالن پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و سایر فضاها تا جای امکان بهتر است در هم ادغام شوند و از تیغه های غیر ضروری پرهیز شود. افزایش ارتفاع سقف در فضاهای ویلای سبک ساحلی به دلبازتر شدن فضا کمک می کند. مبل ها و میز ناهارخوری و سایر اقلام اصلی مبلمان در مکان هایی مناسب قرار می گیرند تا سبب بسته شد فضا نشوند و دید خوبی داشته باشند.

استفاده از چوب در نقاط مختلف دکوراسیون ساحلی

چوب متریالی است که به طور کلی به فضا گرما می بخشد و جوی صمیمی را ایجاد می کند. استفاده مکرر از چوب در طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی، سردی فضا را می گیرد. در این سبک معمولا از کفپوش های چوبی طبیعی استفاده می شود و فرش به ندرت و در قطعات کوچک استفاده می شود. مبلمان و سرویس های خواب معمولا پایه ها و دسته های چوبی دارند و از حصیر نیز استفاده زیادی می شود. کابینت و تجهیزات آشپزخانه نیز معمولا چوبی انتخاب و طراحی می شوند.

عناصر دکوراتیو در طراحی ویلا به سبک ساحلی

المان های دکوری نقش مهمی در تکمیل فضای داخلی هر بنایی دارند. در دکوراسیون به سبک ساحلی بهتر است از عناصری استفاده شود که طبیعی هستند و یادآور دریا و ساحل می باشند. به طور کلی استفاده از گلدان های شیشه ای آبی رنگ و کلا شیشه آبی در هر عنصری، وسایل حصیری، تزیینات از جنس صدف و مرجان، و هر المان دکوراتیوی که جزییاتی از دریا و ساحل دارد، در این سبک بسیار رایج است. توجه داشته باشید که استفاده از المان های دکوری ساحلی نباید از حد بگذرد و به چند المان محدود بسنده نمایید.

طراحی داخلی ویلا به سبک ساحلی

طراحی داخلی ویلا به سبک ساحلی

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی ویلا به سبک ساحلی

  1. سبک ساحلی در طراحی داخلی چیست؟ سبک ساحلی سبکی است که با الهام از دریا و ساحل طراحی می شود و شاخصه های اصلی آن استفاده از رنگ های روشن و خنثی، عناصر طبیعی چون چوب و حصیر در کف و مبلمان، پارچه های کتانی روشن و عناصر دکوراتیو برگرفته از دریاست.
  2. بودجه مورد نیاز طراحی به سبک ساحلی چقدر است؟ عوامل متعددی بر هزینه نهایی طراحی به سبک ساحلی تاثیرگذارند؛ اما خبر خوب این که دیزاین سبک ساحلی یکی از اقتصادی ترین سبک ها به شمار می رود؛ چرا که عناصر مورد نیاز این سبک ساده، زیبا و دارای قیمت پایین تر نسبت به سایر سبک ها می باشند.
  3. رنگ های پرکاربرد در طراحی ویلا به سبک ساحلی کدامند؟ در این سبک معمولا از رنگ های روشن و خنثی از جمله سفید، کرم، بژ و طوسی استفاده می شود و طیف هایی از سبز و آبی دریا به آن اضافه می شود. رنگ چوب نیز به وفور در این سبک استفاده می شود و به فضا گرما می بخشد.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *