طراحی

طراحی ویلا به سبک جپندی

طراحی ویلا به سبک جپندی

جپندی یک سبک طراحی داخلی نوظهور است که این روزها بین طراحان و مردم بسیار محبوب شده است. شاید بتوان راز محبوبیت این سبک های طراحی ویلا را خطوط تمیز، طراحی ساده و ترکیب متریال های ارگانیکی دانست که فضایی آرام و دلنشین برایمان به ارمغان می آورند.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراحی داخلی به سبک جپندی چیست؟

سبک طراحی جپندی چیست و چگونه می توان این سبک را در دکوراسیون داخلی اجرا کرد؟ با ما همراه باشید تا با یکی از جذابترین سبک های طراحی داخلی و خصوصیات آن آشنا شویم:

جپندی یا ژاپندی نقطه تلاقی سبک های طراحی داخلی اسکاندیناوی و مدرن ژاپنی است. هر دوی این سبک ها ریشه در اصول طراحی مینیمالیستی، عناصر طبیعی، پالت های رنگ خنثی و گرمای فضا دارند. در این سبک خبری از جزییات و تزیینات اضافی نیست و اشکال و خطوط صاف و تمیز و نیز دکور ساده و کاربردی آنرا متمایز و درخشان می نماید. نور فراوان و گیاهان طبیعی دو ویژگی کلیدی این سبک طراحی می باشند. این سبک از شلوغی و بهم ریختگی فضا بیزار است و در دکور خود از هنرهای دستی بادوام نیز استفاده می کند.

طراحی داخلی مدرن ژاپنی

طراحی داخلی به سبک مدرن ژاپنی

طراحی داخلی به سبک مدرن ژاپنی

برای شناخت بهتر سبک جپندی لازم است اول سبک طراحی داخلی ژاپنی را درک نمایید. طراحی داخلی مدرن ژاپنی بر پایه اصول مینیمالیستی، خطوط تمیز و مواد طبیعی پایه گذاری شده است. در اتاق های مدرن ژاپنی، مبلمان ساده و اغلب کم ارتفاع، دیوارهای خالی و یک پالت رنگی خنثی را خواهید دید. شعار “کمتر، بیشتر است” را به وضوح در خانه های مدرن ژاپنی خواهید دید. محدود نگه داشتن رنگ ها و متریال های مصرفی در طراحی به این سبک سبب می شود که فضا تمیزتر، تازه تر و دلبازتر به نظر بیاید.

در طراحی این خانه توسط معماران FMD عبور نور طبیعی از تیرهای چوبی و پخش آن در فضای نشیمن شما را شگفت زده خواهد کرد. بافت چوب در فضاهای مختلف دیده می شود. پالت رنگی ساده استفاده شده تا حس شبیه ذن را در مخاطب ایجاد نماید. دیوار بتنی بزرگ در مرکز مانند نقطه عطفی است که تضادش با دیوارهای سفید و وسایل چوبی فضای آرام و دلنشینی ایجاد می نماید.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی از شمال اروپا و کشورهای اسکاندیناوی شروع شد و هدف اصلی آن خلق فضایی دنج و کاربردی برای ساکنان این کشورها بود که گاه به علت شرایط خاص شب و روز لازم بود ساعات طولانی را در خانه بمانند. همچنین سرمای این مناطق سبب می شد تا طراحان به گرما بخشیدن به فضا اهمیت ویژه ای بدهند. طراحی به سبک اسکاندیناوی مانند ژاپنی ریشه در مینیمالیسم و طبیعت دارد؛ اما رویکرد متفاوتی از سبک ژاپنی را برای ایجاد یک فضای آرام اتخاذ می کند. پالت رنگی خانه های مدرن اسکاندیناوی از رنگ های خاکستری، سفید، مشکی و ترکیب آنها تشکیل شده است و منسوجاتی چون بافتنی، قلاب بافی، چرم و سایر اقلام به فضای خانه گرما می بخشند. ترکیب طیف های مختلف خاکستری و اضافه کردن کمی رنگ مشکی در کنار بالش های کتان و صندلی های تندیس گونه فضایی دنج و راحت را برایتان می آفریند. در صورت تمایل مقاله طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی را مطالعه فرمایید.

طراحی ویلا به سبک جپندی

حال دو سبک فوق را برای طراحی ویلا میکس کنید! با ترکیب المان ها و پالت رنگی دو سبک فوق می توانید فضای جپندی دلخواه خود را خلق کنید. برای مثال می توانید رنگ های خاکی و گرم ژاپنی را در کنار منسوجات مدرن اسکاندیناوی قرار دهید و فضای جپندی مورد نظرتان را به وجود آورید. ویلا فضایی جهت آرامش و ریلکس کردن شماست و لازم است به محض وارد شدن به آن احساس راحتی کنید. همان طور که ذکر شد دو سبک ژاپنی و اسکاندیناوی بسیار شبیهند و تفاوت های آنها در واقع مکمل آنهاست. این سبک که سابقه تاریخی زیادی ندارد، منطبق با نیازها و خواسته های انسان امروزی شکل یافته و اهداف اصلی آن زیبایی در عین راحتی و آرامش در عین احترام به طبیعت است.

متریال های مصرفی در طراحی ویلا به سبک جپندی

طراحی ویلا به سبک جپندی

طراحی ویلا به سبک جپندی

در طراحی داخلی یک ویلا به سبک جپندی از مواد و الیاف طبیعی، چوب و بامبو و سفال دست ساز به وفور استفاده می شود. در این سبک، فضاها با خطوط تمیز و رنگ های خننثی و گرم حسی مدرن را القا می نمایند. برای طراحی یک اتاق به سبک جپندی موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  • برای مبلمان از چوب (گردو، بلوط و ساج)، چوب خیزران، حصیر، نیشکر، بامبو استفاده می شود
  • برای منسوجات از کتان، پنبه، موسلین، مخمل استفاده می شود
  • برای دکور از سفال، خاک رس، شیشه، بتن، چوب و گیاهان استفاده می شود

موارد فوق تنها چند ایده برای متریال های مصرفی هستند و سبک جپندی شما بنا بر مبلمانی که انتخاب می کنید می تواند به سبک ژاپنی یا اسکاندیناویایی متمایل شود.

ویژگی های یک ویلا با سبک طراحی جپندی

جهت تکمیل شناخت شما از سبک جپندی، خصوصیاتی که در پاراگراف های پیشین به طور پراکنده ذکر شد را جمع بندی می کنیم:

  • استفاده از رنگ های خنثی و خاموش
  • استفاده از مواد طبیعی و احترام به طبیعت
  • به کار بردن گیاهان طبیعی در دکور خانه
  • استفاده از نور طبیعی
  • عدم استفاده از زرق و برق و تجملات
  • بهره گیری از صنایع دستی
  • خطوط تمیز و صاف و پرهیز از آشفتگی و بهم ریختگی

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی ویلا به سبک جپندی

  1. طراحی داخلی به سبک جپندی چیست؟ جپندی یا ژاپندی تلفیقی از دو سبک اسکاندیناوی و مدرن ژاپنی است که هر دو ریشه در اصول طراحی مینیمالیستی، عناصر طبیعی، پالت های رنگ خنثی و گرمای فضا دارند.
  2. رنگ های پرکاربرد در سبک جپندی کدامند؟ در این سبک از رنگ های تند و زننده پرهیز می شود و پالت رنگی اغلب به صورت خنثی و خاموش است.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *