نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نمای مجتمع مسکونی علی آباد

طراحی نمای مجتمع مسکونی علی آباد

مجتمع مسکونی علی آباد

طراحی نمای آپارتمان مسکونی علی آباد که یکی از نماهای منتخب شهرداری تهران در سال 1396 بوده است در زمینی ذوزنقه ای شکل و با مساحتی حدود 60 متر مربع واقع شده است. بنا در شش طبقه روی زمین و یک زیرزمین ساخته شده و زیربنایی حدود 420 متر مربع دارد. زمین بنا نبش دو معبر 10 و 12 متری قرار دارد. طراحی زیرزمین مسکونی به فضای پارکینگ چهار ماشین و بخش های خدماتی بنا اختصاص یافته است. در طبقه همکف علاوه بر فضاهای مشاعات و فضای پارکینگ دو ماشین، یک فضای تجاری با متراژ 25 متر مربع نیز در نظر گرفته شده است.

طراحی نمای نمای ساختمان شش طبقه دو نبش به سبک طراحی نمای مدرن و طبق سلیقه کارفرما و با رعایت اصول و ضوابط شهرداری طراحی و ساخته شده است. اگر بخواهیم حجم بنا را توصیف کنیم یک مکعب ساده و طراحی ویلا مینیمال است که خطوط افقی بین طبقات و شکستگی های حجمی که در کنار پنجره ها ایجاد شده است، آن را کمی از سادگی و یکنواختی خارج نموده است. متریال اصلی که برای اجرای نمای مجتمع مسکونی علی آباد در نظر گرفته شده، سنگ تراورتن کرم رنگ در نما سنگ می باشد که در برخی بخش ها نمای چوبی با چوب ترمووود با رگه های عمودی ترکیب شده است.

کارفرما

آقای مهندس جوان پور

زیربنا

420 متر مربع

سال ساخت

1396

موقعیت

تهران

03.

استفاده بهینه از مصالح

.برای طراحی نما در این نمای ساختمان مدرن تهران جهت جلوگیری از شلوغی طرح، از دو متریال اصلی استفاده گردید

02.

طراحی نما

طراحی نمای آپارتمان لوکس با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی مدرن و به صورت نمای مینیمال آپارتمان شکل گرفته است

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما مجتمع مسکونی

برای فریم بازشوها و نرده تراس ها نیز از پروفیل فلز مشکی رنگ استفاده شده است. به علت قرارگیری این بنا در محل تقاطع دو گذر پر رفت و آمد و آلودگی صوتی فراوان، تامین آسایش ساکنین یکی از چالش های اصلی پروژه بود که با به حداقل رساندن بازشوها و استفاده از پنجره های دوجداره و استفاده از عایق صوتی در جداره های خارجی بنا این چالش برطرف شد.

طراحی نمای ساختمان 5 طبقه به صورت پنج طبقه مسکونی تک واحدی روی همکف طراحی شده است که دارای نقشه ای واحد بدین شرح هستند: پس از ورود به فضا، پذیرایی در سمت چپ قرار گرفته و در سمت راست آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب ها، سرویس و حمام و یک تراس طراحی شده است. همه فضاهای هر واحد نور طبیعی دریافت می کنند.

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانند با مراجعه به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا اطلاعات بیشتری را کسب نمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

طراحی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

پروژه اداری تجاری گلبرگ در زمینی به مساحت حدودی 400 متر مربع در خیابان امیری طائمه نزدیک به فلکه اول تهرانپارس واقع شده است. خواسته اصل...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *