نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی فضاهای تجاری و صنعتی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی کارخانه خودچسب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی کارخانه خودچسب

کارخانه خودچسب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی پروژه خودچسب از حساسیت ها و اهمیت های بسیاری برخوردار بود. اول این که پروژه در مجاورت اتوبان فتح( جاده قدیم کرج) که یکی از مهم ترین راه های ارتباطی ما بین تهران و کرج قرار داشت و در ثانی در مجاورت آن کارخانه های مهم و قدیمی چون کارخانه داروگر واقع شده بودند. هنگامی که طراحی این پروژه به گروه معماری همستان پیشنهاد شد، بر اساس طراحی صورت گرفته پیشین، سازه فلزی با نمای فلزی این کارخانه اجرا شده بود.

قابل ذکر است اجرای اسکلت ساختمان یک سری محدودیت هایی از قبیل محل نصب ستون ها و تراز سقف ها و محل آسانسور و رمپ بالاجبار به طراحان دیکته شده بود و از سوی دیگر به دلیل خاص بودن کاربری ساختمان کارخانه خود چسب، ضوابط آتشنشانی به این پروژه تعلق گرفته بود. همچنین مواردی مانند رعایت استانداردهای ضوابط شهرداری ( حداکثر 10 سانتمتر پیشروی ) در طراحی نمای کارخانه و مقرون به صرفه بودن هزینه ساخت و متریال از طرف کارفرما از گروه طراحی خواسته شده بود. درب ورودی آسانسور با ابعاد بزرگ( 3*7 متر) در دو طبقه در آکس نمای اصلی و همچنین رمپ به طول 21 متر با عرض 5 متر در غرب نما و نیز باکس پله در شرق و با اختلاف ارتفاع باز در نمای اصلی از جمله پتانسیلهای بلقوه در طراحی نمای اصلی بود.

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد کارخانه های چاپ استفاده از دستگاهای بزرگ و سنگین وزن می باشد که نیازمند تمهیدات معماری و تاسیساتی ویژه ای است در وهله اول وزن بالای تجهیزات ذکر شده کف سازی ویژه ای را طلب میکند همچنین استفاده از رنگها و حلالهای اسیدی انتخاب متریال را به استفاده از سنگهای مقاوم و با کیفیت گرانیت سوق داده که در این حال زیبایی و جلوه خاصی به فضا میبخشد. قابل ذکر است تاثیر تاسیسات خاص دستگاهای چاپ بر طراحی سقف مشهود بوده و گاها چالشهای جالبی برای گروه معماری همستان ایجاد میکرد.

کارفرما

شرکت تولیدی و صنعتی چاپ خود چسب (GRAPHCO)

زیربنا

350 متر مربع

سال ساخت

1400

موقعیت

جاده قدیم کرج

03.

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی کارخانه خودچسب، استاندارد های روشنایی، وزارت کار، ضوابط آتش نشانی و … در هارمونی با متریال های مستحکم به زیبایی رسیدند.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی طراحی نمای مدرن شکل گرفته است در عین حال عملکرد نیز مورد توجه بود

01.

ضوابط و مقررات

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد پروژه های صنعتی، ضوابط و مقررات خاصی بر طراحی فضاهای صنعتی و طراحی ساختمان اداری کارخانه حاکم است.

مشخصات طراحی نما و دکوراسیون داخلی

در طراحی فضای داخلی سالنها به علت قرار گرفتن مستمر کارگران در محیطی با صداهای بلند ناشی از دستگاها چاپ قوانین و ضوابط خاص بر طراحی و ساخت این فضاها حاکم است .

گروه معماری همستان با توجه به مقررات وزارت کار و همچنین ضوابط آتشنشانی ابلاغ شده اقدام به طراحی اصول نما برای این فضا نمود بدین منظور تا ارتفاع مجاز اعلام شده از متریال مقاوم سنگ استفاده کرده و هم زمان با نگاهی زیبایی شناسانه در این نمای ترکیبی، از ترکیب متریال گچ و کامپوزیت را برگزید. در واقع این نما از ترکیب طراحی نما کامپوزیت و گچ کاری بهره برده است. همانطور که قبلا ذکر شد موقعیت منحصر به فرد بودن پروژه نیازمند طراحی نمای ویژه ای به این دلیل طراحان گروه معماری همستان با در نظر گرفتن انواع متریالها رویکردهای طراحی ضوابط خاص و آیتم هزینه آلترناتیوهای مختلفی به کارفرما ارائه داد پس از جلسات رایزنیهای متعدد با مهندسین ناظر آلترناتیو اصلی انتخاب گردید. بدین ترتیب گروه طراحی دو متریال اصلی بتن و آجر را در راستای رسیدن به اهداف هارمونی و مقرون به صرفه بودن و همچنین اقتضائات فضاهای صنعتی برگزید. طراحی نما آجری و به کار گیری متریال بتن همواره بیانگر سادگی و خلوص بوده و همزمان مدرن بودن بنا را متذکر میشود در عین حال آجر با رنگ گرم و بافت ویژه خود ریشه های آشنایی از معماری نیاکان ما را به تصوی میکشد .

شما عزیزان می توانید سوالات و درخواست های خود را با مشاورین گروه معماری همستان مطرح نمایید و برای اطلاع بیشتر به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه فرمایید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *