طراحی

طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی یکی از انواع سبک های طراحی است که جایگاه ویژه ای در میان مردم و طراحان در سراسر دنیا دارد. ما در این مقاله عناصر و خصوصیات طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید با این سبک آشنا شوید و بهترین انتخاب را برای دکوراسیون ویلای خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

تاریخچه پیدایش سبک اسکاندیناوی (Scandinavian)

این سبک در اوایل قرن بیستم در کشورهای شمال اروپا (کشورهای اسکاندیناوی شامل نروژ، سوئد، دانمارک و قلمرواش گرینلند، فنلاند و ایسلند) آغاز شد. برخلاف سایر کشورها در اروپا که طرفدار دکوراسیون شیک و تزیینات زیاد ملهم از زندگی اشرافی هستند، مردم اسکاندیناوی تمایل به دکوراسیون خلوت و کاربردی داشتند. آب و هوای سرد شمال اروپا سبب شده بود تا مردم اسکاندیناوی به سادگی و عملکردی بودن بیشتر از دکوراسیون اهمیت دهند؛ چرا که آنها به علت طولانی بودن روزها و گاهی شب ها مجبور بودند ساعات طولانی در خانه بمانند و بنابراین راحت بودن در خانه را به پر زرق و برق بودن ترجیح می دادند. نکته مهمی که در رابطه با دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی وجود دارد اینست که به علت سرمای شدید در این مناطق، مردم سعی می کردند از رنگ های گرم جهت گرما بخشیدن به فضا بهره بگیرند و همین عامل سبب تفاوت اصلی بین سبک مذکور با سبک مینیمال شده است. از مهم ترین معماران این سبک می توان به آلوار آلتو و هانس وگنر اشاره کرد.

عناصر و متریال ها در طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

اکثر عناصر و متریال های این سبک از مواد طبیعی به دست می آید. چوب های به کار رفته در این سبک به رنگ روشن مانند راش، زبان گنجشک و کاج که فاقد گره و تیرگی هستند، می باشند و برای پوشاندن کف فضا و مبلمان به کار می روند. منسوجات کوسن و فرش ها معمولا از پشم، پوست یا پارچه و کاموای موهر تولید می شوند تا حس گرما را به فضا منتقل کنند و فضایی گرم و دنج و راحت بیافرینند. یکی دیگر از ترندهای پرکاربرد در طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی، استفاده از آویزها، دیوارکوب ها و لایتینگ هایی از جنس فلزاتی چون مس و برنج است که جلوه و درخشش خاصی به فضای شما خواهند داد.

رنگ ها در طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و مبلمان اسکاندیناوی معمولا دارای رنگ سفید یا رنگ های مایل به سفید و خاکستری با ته مایه آبی و سبز کمرنگ است. گاهی با استفاده از مقداری رنگ های تیره تر نیز تضاد رنگی بیشتری نیز ایجاد می شود. سایر رنگ های مورد استفاده عبارتند از قهوه ای کمرنگ که بیشتر کفپوش ها و مبلمان چوبی را در بر می گیرد. رنگ های صورتی چرک و سبز دریایی جهت روح بخشیدن به فضا گاهی به پالت رنگی افزوده می شوند.

اصول طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی ویلا به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی ویلا به سبک اسکاندیناوی

به طور کلی دکوراسیون ویلا به سبک اسکاندیناوی ساده، ملایم و دلنشین است و با اکثر سلیقه ها جور است. به عبارت دیگر دکوراسیون اسکاندیناوی از جزییات و زرق و برق سبک های سنتی و کلاسیک دوری می کند و بیشتر تمرکزش بر المان های معاصر است. در این سبک تلاش طراح بر آنست که سادگی و خلوص فضا را به حداکثر برساند و فضایی دلباز، روشن و تمیز خلق نماید. در ادامه به چند اصل مهم جهت طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

  1. کف چوبی

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از مهم ترین اهداف در طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی، خلق فضایی دلباز و روشن است. بنابراین پوشاندن کف فضا با کفپوش های چوبی از جنس راش یا اش (زبان گنجشک) بهترین انتخاب است. این گزینه به خوبی و راحتی با سایر عناصر دکوراسیون ویلا به سبک اسکاندیناوی ترکیب خواهد شد و هارمونی زیبایی را به وجود خواهد آورد.

  1. مبلمان ساده و راحت

بدیهی است که بخش عمده ای از طراحی داخلی فضای ویلا را مبلمان آن تشکیل خواهد داد و انتخاب مبلمان مناسب و درست کل فضای داخلی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در سبک طراحی اسکاندیناوی معمولا مبلمان ساده، راحت و مدرن استفاده می شود. در مورد رنگ مبلمان، همانند رنگ کفپوش می بایستی از رنگ های روشن استفاده شود تا کم کم زمینه برای خلق یک فضای فوق العاده به سبک اسکاندیناوی فراهم گردد.

  1. نور طبیعی زیاد

در فضاهای یک ویلا به سبک اسکاندیناوی معمولا پنجره های بزرگی تعبیه می شود تا نور خورشید با حداکثر میزان خود وارد فضا شود و به عبارتی فضای داخلی ویلا غرق در نور شود. این امر سبب می شود تا ورود نور به فضای داخلی و انعکاس آن در کفپوش های چوبی و دیگر اثاثیه روشن ویلا، فضا را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. پرده ها در این نوع دکوراسیون معمولا از جنس حریر انتخاب می شوند تا ویلای شما را به فضایی رویایی تبدیل نمایند.

  1. فضای منظم و خلوت

از دیگر خصوصیات دکوراسیون ویلا به سبک اسکاندیناوی، استفاده درست از تمامی فضاها و پرهیز از آشفتگی و بهم ریختگی است. روشن بودن و خنثی بودن رنگ ها و المان های فضا به این نظم و ترتیب و دوری از شلوغی فضا کمک زیادی کرده است. از آنجا که طراحی سبک اسکاندیناوی بسیار نزدیک به طراحی ویلا مینیمال است، شعار آن “کمتر، بیشتر است” می باشد و هیچ عنصر زائدی در فضا نخواهید یافت.

  1. استفاده زیاد از گیاهان

گیاهان آپارتمانی و سبز یکی از الزامات طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی است. به کمک گل و گیاه می توانید حس طراوت و گرما را به فضای خود بیفزایید و زیبایی و نشاط را به ویلای خود بیاورید. بدین وسیله سرمای رنگ های خنثی و روشن فضا تا حدی گرفته خواهد شد و سبزی گیاهان در کنار رنگ چوب کف و مبلمان ترکیب بی نظیری را رقم خواهد زد.

  1. عناصر دکوراتیو ساده و مدرن

گلدان های سرامیکی ساده و ظریف بر روی میزهای کنارمبلی در پذیرایی و نشیمن، کوسن های دارای چاپ های هندسی، قاب های مدرن ساده و پاسپارتو شده و دیگر موارد بخشی از المان های دکوراتیو هستند که ممکن است در یک فضای با طراحی اسکاندیناوی یافت شوند. به طور کلی همه چیز در این سبک دارای خطوط صاف و تمیز می باشد.

جمع بندی

طراحی داخلی ویلا به سبک اسکاندیناوی از دنیای مدرن تاثیر پذیرفته و عمیقا متاثر از سبک های مینیمال و معاصر است. علت محبوبیت این سبک سادگی و خلوص در عین عملکردی بودن است. اگر جزو افرادی هستید که به فضاهای شلوغ و پرجزییات با رنگ های غلیظ علاقه دارند باید بگوییم که سبک اسکاندیناوی مناسب شما نیست. اما اگر علاقمندید که ویلای خود را به سبک اسکاندیناوی طراحی نمایید، بایید فضایی خلوت را در نظر بگیرید و سپس با افزودن المان های کاربردی مدرن که در این مقاله بدانها اشاره شد، آنرا تجهیز نمایید. طراحان ما می توانند شما را در این امر یاری نمایند. کافیست با ما تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی

  1. سبک اسکاندیناوی چیست؟ سبک اسکاندیناوی از زیرمجموعه های معماری مدرن است که از سرزمین های شمالی اروپا موسوم به اسکاندیناوی نشات گرفته است. این سبک شباهت هایی به طراحی مینیمال دارد و از طبیعت الهام گرفته است.
  2. در طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی از چه متریال هایی استفاده می شود؟ مواد طبیعی مانند چوب های رنگ روشن، الیاف طبیعی چون کتان، کنف و پشم، چرم و فلزات
  3. پالت طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی شامل چه رنگ هایی است؟ رنگ های روشن و خنثی چون سفید، خاکستری، مشکی و قهوه ای روشن

 

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *