طراحی

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا

طراحی نما در وهله اول برای اینکه ساختمانی زیبا به نظر برسد اهمیت دارد در واقع نمای زیبای آن است که به چشم می آید ولی آنچه در نهایت برای گذراندن زمان مهم است محیطی است که در آن زندگی می کنید. به همین خاطر طراحی داخلی ویلا به خوبی می تواند آنچه را که نیاز است در اختیارمان قرار دهد. اگر سبک خاصی برای طراحی نما را می پسندید می بایست بگوییم دور از انتظار نیست که داخل ویلا نیز هماهنگ با سبکی باشد که برای نمای بیرونی در نظر بگیریم. طراحی داخلی از سبک های مختلفی پیروی می کند و دارای انواعی است که می تواند نظر شما را به خود جلب نماید و به آرامش بیشتر شما کمک کند. اگر مایلید داخل ویلای خود را با طراحی خارق العاده و منحصر به فرد دگرگون کنید با ما همراه شوید.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی در زیبایی ویلا و خانه شما دارد به همین دلیل مطالعه در این باره و درک بهتر نحوه طراحی داخلی می تواند به شما در انتخاب بهترین سبک طراحی داخلی کمک نماید تا در نهایت فضای دلنشین و جذابی برای گذران وقت در کنار خانواده و دوستان داشته باشید. معماران حرفه ای در وهله اول در طراحی داخلی می بایست به وسیع و دلباز نشان دادن فضا توجه می نمایند و با به کارگیری سقفی بلند و بهره گیری از نورهای طبیعی و حتی نور پردازی مصنوعی گرم و البته جداسازی فضاهای داخلی و خارجی به لحاظ طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی میتواند به فضای سازی ویلای شما و نمای داخلی کمک نماید و جلوه فضا را دو چندان نماید.

جزییات طراحی داخلی ویلا

جزییات طراحی داخلی ویلا

جزییات طراحی داخلی ویلا

در ابتدای ورود به یک ویلای زیبا همواره ووردی ویلا و یا ورودی محوطه ساختمان وجود دارد که به مدعوین حس دعوت کنندگی می بخشد. معمولا درب ورودی در کنار نما ویلا اولین نقطه ارتباط بین فضای بیرونی و داخلی را فراهم می نماید و می بایست به راحتی توسط سنین مختلف و طول قد متفاوت قابل استفاده باشد. همچنین استفاده از رمپ و البته پله های کوتاه در مسیر ورودی قابل توجه و مهم است. به طور معمول فضای داخل ساختمان برای طراحی به دو بخش فضای عمومی و فضای خصوصی تقسیم بندی می شود. احتمالا تا الان حدس زده اید که این فضاها شامل چه مواردی می شوند. فضای عمومی در برگیرنده تمامی قسمت هایی در دسترس عموم یعنی مهمانهای درجه یک و دو قرار می گیرد. این فضا شامل لابی و ورودی ساختمان، رختکن، هال عمومی، آشپزخانه برای سرو و پذیرایی، مطبخ، نشیمن ویلا، ناهارخوری، سرویس بهداشتی همگانی، محوطه ویلا شامل استخر، زمین بازی، آتش دان، باربیکیو، پارکینگ و در نهایت خواب مهمان و البته بار نوشیدنی که معمولا در قسمت نشمین برای سرو و پذیرایی از مهمانان قرار می گیرد.

اتاق تلویزیون

اتاق تلویزیون

از طرفی فضای خصوص که به هنگام طراحی اهمیت می یابد و تنها اعضای خانواده از آن بهره می برند شامل اتاق خواب والدین و اتاق خواب فرزند، هال خصوصی، سرویس بهداشتی مستر، هال خصوصی، اتاق تلویزیون، صبحانه خوری، رختشوی خانه، اتاق مطالعه و کار می شود. بسته به نوع کاربری ویلا و فضاهای داخلی و البته متراژ محل ساخت و طراحی ویلا در نظر گرفتن فضاهایی برای بخش های مختلف یک ویلا در پلان اولیه اولویت دارد. برای فضاسازی می بایست ابتدا از درب ورودی، لابی، رختکن، هال عمومی، سرویس بهداشتی عمومی شروع نماییم و سپس به آشپزخانه و در مرحله بعد سال پذیرایی، غذاخوری و نشیمن فضاسازی می شوند.

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه

یکی از مهمترین بخش های یک ویلا و در واقع هر خانه یا آپارتمانی آشپزخانه آن است که معمولا بانوان بیشترین زمان را در این فضا سپری می نمایند و در نتیجه اهمیت زیادی برای این فضا در طراحی قائل می شویم و می بایست اشاره نماییم که این فضا نوعی فضای کاربردی و عملکردی است که نیاز است به راحتی از قسمت ورودی ساختمان برای جابجایی خوار و بارهای خریده شده، ناهارخوری جهت پذیرایی و سرو و پذیرایی و نشیمن جهت نشستن مهمانها و گپ و گفت به صورت مستقیم در دسترس باشد. توجه داشته باشید در آشپزخانه بخش مهم شامل فر و گاز، یخچال و سینک ظرفشویی می شود که معمولا بیشترین زمان در آشپزخانه در این سه بخش صرف می شود. فر و گاز برای پخت و پز، یخچال برای نگهداری مواد اولیه و ظرفشویی برای شست و شو در نظر گرفته شده است و از این رو نباید عبور و مرور اعضا به این بخش ها به هر طریقی مسدود شود. بسته به میزان فضا می توان این سه بخش ها را در قسمت های مختلف فضا قرار داد و سپس میز کار، ماکروویو، ماشین ظرفشویی و البته کابینت ها در راستای راحتی دسترسی به این فضاها چیدمان می شوند. توجه داشته باشید مطبخ در واقع آشپزخانه ای است برای پخت و پز با حرارت زیاد، دود و چربی مورد استفاده قرار میگیرد و البته دارای کمد و کابینت هایی است که برای نگهداری اقلام خوراکی خشک و نگهداری ظرف ها مناسب می باشد.

مطبخ

مطبخ

در واقع بخشی از مطبخ به پنتری اختصاص می یابد که برای نگهداری برنج، ماکارونی، حبوبات و خوراکی های خشک مناسبند. همچنین ناهارخوری می بایست به راحتی از طریق آشپزخانه در دسترس باشد و این نزدیکی برای سرویس دهی مناسب ضروری است. به هنگام طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی می بایست فضایی برای میز 8 تا 12 نفر در نظر گرفت و معمولا برای شیک شدن طراحی ناهارخوری با رنگ و روکش متناسب با سبک طراحی فضا انتخاب می شود. از طرفی بین پذیرایی و نشیمن نیز می بایست ارتباطی درست حفظ شود تا به آسانی بتوانید از مهمانانتان پذیرایی کنید. معمولا برای راحتی مهمان ها و البته راحتی در پذیرایی فاصله میز ناهارخوری تا دیوار می بایست حداقل 90 سانتی متر باشد.

نورپردازی طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

نورپردازی طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

نورپردازی طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

از آنجایی که زمان زیادی صرف آشپزی و پذیرایی در آشپزخانه اصلی می شود از این رو معماران در طراحی به ورود نور طبیعی از ناحیه شرق و جنوب شرق توجه نموده و آشپزخانه را در نزدیکی ورودی نور و درب ورودی و کمی نزدیک به فضای ناهارخوری در نظر می گیرند. در وهله اول طراحان اقدام به طراحی داخلی ویلا با در نظر گرفتن فراهم آوردن موقعیتی برای روشنایی کامل می نمایند. روشنایی کامل منجر به ایجاد فضای پذیرایی دلبازتر و بزرگتر از آنچه هست می شود و ترکیب نور سرد و گرم، با لوستری در وسط سقف و همچنین بهره گیری از آباژور در گوشه سالن به زیبایی طراحی ویلا افزوده می شود.

طراحی داخلی هال، پذیرایی و نشیمن ویلا

طراحی داخلی هال، پذیرایی و نشیمن

طراحی داخلی هال، پذیرایی و نشیمن

در هال عمومی از مبلمان زیاد استفاده نمی شود و در واقع هال عمومی تنهای فضایی به تقسیم بندی لابی، آشپزخانه و پذیرایی می باشد که می توان به راحتی برای توقف کم و سپس ورود به فضاهای مرتبط بهره برد. پذیرایی و نشیمن در فضای ویلا بهتر است در قسمت شرق قرار گیرد و از پنجره ای سرتاسری و بازشو بزرگ بهره ببرد تا به راحتی فضای سبز ویلا دیده شود. توجه داشته باشید پذیرایی مکانی برای مهمانداری است و مهمان ها پس از ورود به ویلا وارد فضای سالن پذیرایی می شوند. سقف بلند در پذیرایی و در نظر گرفتن نورپرداری دکوراتیو و البته نورپردازی کاربردی می تواند زیبایی فضای پذیرایی را چندین برابر نماید.

طراحی داخلی پذیرایی

طراحی داخلی پذیرایی

همچنین معمولا فضای طراحی داخلی پذیرایی به صورت پلان باز صورت می گیرد و کاملا باز بدون وجود ستون است. در این فضای باز طراحی دکوراسیون داخلی راحت تر انجام می شود. تصور کنید در فضایی تنگ می بایست مبلمان و جزییات دکوراتیو خود را قرار دهید. اگر فضا به اندازه لازم باز نباشد نمی توانید به آسانی مبلمان خود را در پذیرایی قرار دهید و به آسانی جابجایی دکور داشته باشید. در طراحی پذیرایی به طراحی کف، دیوار و سقف ویلا توجه می شود و معمولا بسته به سبک طراحی داخلی ویلا از مبلمان کلاسیک یا مدرن، کاناپه، نور پردازی موقت با قابلیت جابجایی در کنار مبلمان بهره برده می شود. معمولا برای اینکه خانواده و مهمانان از ویو زیبای محوطه لذت ببرند دید و منظر وسیعی با دیواری شیشه ای یا درب کشویی یا درب شیشه ای به تراس ایجاد می شود که با ناهارخوری دو تا چهار نفره و فلاورباکس ها و درختچه های کوچک فضایی دنج برای استراحت، مهمانی و صبحانه خوردن در تراس فراهم می گردد. همچنین در کنار پنجره های نورگیر جانپناهی برای قرار دادن گلدان ها تعبیه می شود که می تواند منظره را زیباتر نماید.

چیدمان مبلمان در طراحی داخلی

چیدمان مبلمان در طراحی داخلی

برای چیدمان پذیرایی باید فضایی را برای عبور و نشستن در نظر بگیریم که به اندازه کافی فاصله ای را بین میز و کاناپه رعایت کرده باشد. حداقل این فضا برای عبور و مرور معادل 60 سانتی متر است و متناسب با متراژ سالن پذیرایی که حداقل 30 متر مربع است در نظر گرفته می شود. توجه کنید که چیدمان و ترتیب قرار گیری کاناپه ها برای دسترسی بهتر به آشپزخانه و سرویس دهی راحت تر است. به طور معمول در ویلاهای کوچکتر فضای نشیمن با فضای پذیرایی ادغام می شود تا محیطی گرم برای گفت و گو و دورهمی آخر شب فراهم گردد. پنجره های کشیده، ویو ابدی و البته نورپردازی با تم رنگی قهوه ای یا مسی فضایی خاص ایجاد می نماید.

طراحی داخلی اتاق خواب ویلا

طراحی داخلی اتاق خواب

طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق ها به دو دسته اتاق خواب عمومی برای استراحت مهمانان و اتاق خواب خصوصی برای اعضای خانواده تقسیم می شود. خواب مهمان را که به عنوان اسکان موقت مهمان در نظر می گیریم بهتر است همانند خواب مستر از حمام و سرویس بهداشتی مجزا بهره ببرد و لازم به ذکر است که اولویت زیادی از لحاظ نورگیر بودن ندارد. از طرفی در خواب مهمان می توان فضایی کوچک برای نشیمن با مبلمان تک نفره و پا مبلی کوچک در کنار کتابخانه ای بهره برد که فضای بی روح اتاق مهمان را زیباتر نماید.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

در وهله اول ویلاهای دوبلکس به نظر ویلاهایی بزرگ و لوکس می رسند ولی می توان پلان ویلا دوبلکس را برای ویلاهای کوچک نیز در نظر گرفت. طراحی داخلی ویلا دوبلکس در واقع ارتباطی است بین دو طبقه به صورت آزاد که قادر است محدودیت ابعاد را از بین ببرد و امکاناتی مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. برای زیبایی طراحی داخلی ویلایی دوبلکس از پلان باز استفاده می شود و معمولا با تغییرات متریال، اختلاف سطح، سقف کاذب و غیره به طراحی ویلا دوبلکس پرداخته می شود. در طراحی ویلا دوبلکس در صورت بزرگ بودن ویلا معمولا روبروی درب ورودی فضایی برای قرار گرفتن راه پله ها برای رسیدن به طبقه بالاتر در نظر گرفته می شود که بسته به سبک طراحی داخلی می تواند به صورت کلاسیک یا مدرن طراحی شود. از طرفی معمولا فضای خالی دیوار راه پله با پرتره یا عکس های خانوادگی یا تابلوهای کلاسیک، مینیمال یا مدرن پر می شود و زیبایی دوچندان به فضا می بخشد. از طرفی هال عمومی که روبروی این راه پله قرار می گیرد با لوستری بزرگ و زیبا نورانی می گردد. البته توجه داشته باشید حتی اگر ویلا کوچک باشد و طراحی ویلا کلاسیک صورت گیرد نیز باز هم فضایی خالی یا وید در طراحی ویلا دوبلکس در نظر گرفته می شود که می تواند به بزرگ جلوه دادن ویلا کمک نماید.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا دوبلکس مدرن با در نظر گرفتن معیارهای مربوط به طراحی ویلا مدرن صورت می گیرد. طبقات به جای راه پله هایی به سبک کلاسیک با سنگ کاری و نره های سنگی یا چوبی سیقل داده شده به طور معمول با ترکیبی از شیشه، فلز و یا بتن و چوب به یکدیگر مرتبط می شوند. همچنین پنجره های بزرگ با دید و منظر وسیع و پرده های نازک با رنگ روشن پوشانده می شوند که بتواند به راحتی نور طبیعی را به فضای داخل ویلا دعوت نماید. از طرفی مبلمان و ناهارخوری مربوط به این سبک طراحی می بایست کاربردی باشد و در رنگ های خنثی مناسب با فضا به کار برده شود. توجه داشته باشید که تابلوها، مجسمه ها و اشیای تزیینی در این سبک همگی از المان های مدرن پیروی می نمایند.

طراحی داخلی ویلای تریبلکس

طراحی داخلی ویلای تریبلکس

در طراحی داخلی ویلای تریبلکس نیز همانند طراحی داخلی ویلا دوبلکس اصولی رعایت می شود که باز هم به بزرگ نشان داده شدن فضا منجر می گردد ولی آنچه بیشترین اهمیت را در طراحی ویلا تریبلکس دارد علاوه بر مواردی که منجر به زیبایی طرح می شود ایجاد احساس آرامش و مستقل بودن فضا ها از یکدیگر است که طراح می تواند با طراحی درست به آن دست یابد. معمولا در ویلاهای تریپلکس فضاهایی همچون سینما، استخر، هال و پذیرایی خصوصی، اتاق تلویزیون، اتاق مطالعه و غیره در نظر گرفت تا فضای کاربردی بیشتری برای شما وجود داشته باشد.

طراحی داخلی ویلا مدرن

طراحی داخلی ویلا مدرن

طراحی داخلی ویلا مدرن

در طراحی ویلا مدرن آنچه اهمیت دارد عملگرایی و کاربردی بودن طراحی است. از طرفی در طراحی مدرن از تجمل گرایی، اضافه کردن تزیینات زیاد و همچنین به کارگرفتن عناصر غیر ضروری جلوگیری می گردد. برای اینکه ایده عملگرایی در تمام فضا چه طراحی نما ویلا مدرن و چه طراحی داخلی ویلا مدرن حفظ شود، حداقل مبلمان به کار گرفته می شود و از فرم های هندسی برای طراحی خطوط تمیز بهره برده می شود. معماری حرفه ای همواره سعی در رعایت نکات مربوط به ساده گرایی و بهره گیری از فضا و بزرگ نمایی فضاهای کوچک در این سبک از طراحی دارد. علاوه بر در نظر گرفتن فضا معمولا در این سبک طراحی داخلی مجسمه ها و تابلوهای نقاشی مدرن برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در طراحی داخلی ویلا مدرن از رنگ های طبیعی و اصولا رنگ های خنثی بهره برده می شود و سعی می شود از تقارن در طراحی دوری گردد با این حال هماهنگی بین عناصر و المان های موجود برای اینکه در طراحی به یک تعادل در فضای داخلی برسیم صورت می گیرد. توجه شود در طراحی مدرن به بافت جغرافیایی و طبیعی محیط اطراف، شرایط آب و هوایی ویلا و البته منطقه ای که ویلا در آن قرار می گیرد نیز به هنگام طراحی توجه می شود. استخر، آبنما، دیوارهای شیشه ای، چوب طبیعی یا مصنوعی و متریال با رنگ خنثی جهت طراحی داخلی استفاده می شود.

نمای داخلی ویلا مدرن

نمای داخلی ویلا مدرن

نمای داخلی ویلا مدرن

نمای داخلی ویلا مدرن به عوامل منحصر به فردی بستگی دارند که همگی در راستای ایجاد طرحی مدرن، بدون تقارن، عملگرا و البته ساده می باشد. در طراحی مدرن همانطور که در طراحی ویلا به سبک مدرن اشاره شد اهمیت خطوط تمیز در طراحی بسیار زیاد است. در واقع در این سبک تمرکز طراح ایجاد خطوط تمیز می باشد. همچنین متریال به کار گرفته شده برای طراحی ویلا مدرن شامل چوب، فلز، شیشه، بتن و سایر انواع متریال مناسب با این طرح می باشد. در این طراحی همچنین نور طبیعی به بازتر شدن فضای ویلا کمک نموده و باعث می شود که فضای داخل ویلای بزرگ به نظر برسد. از طرفی در طراحی داخلی ویلای مدرن از پرده های سبک و لطیف استفاده کنید چرا که حس بزرگ نمایی بیشتری به ویلا می بخشد. علاوه بر پرده های حریر و ظریف می توانید از آینه های بزرگ برای نورانی تر و بزرگ تر شدن فضا استفاده نمایید.

پالت رنگ طراحی داخلی

پالت رنگ طراحی داخلی

شاید نورپردازی آخرین گزینه ای باشد که به هنگام تکمیل دکوراسیون داخلی ویلا برای شما باشد ولی می بایست اشاره نماییم که نورپردازی مناسب خستگی را از چشمان شما می گیرد و فضایی آرام و ملایم را برایتان فراهم می آورد. در کنار رنگ خنثی و پالت رنگی محدود و نورپردازی مناسب با این پالت رنگی می توان به فضای ویلا رنگ و لعاب و حس ویژه ای بخشید.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک یکی از سبک های بسیار پرطرفدار و با سابقه در زمینه طراحی داخلی به شمار می رود. در این سبک طراحی از مبلمان شیک، تابلوهای فاخر، قالب ها و قرنیزها، سرویس چوبی کنده کاری شده گردو، گیلاس و راش، پرده ها پارچه ای، حاشیه های نرم، استفاده از رنگ مایه های چوبی جذاب، گچبری، فرش دست بافت، آباژور و لوستر استفاده می گردد. به طور معمول لوسترهایی که در این طراحی به سبک کلاسیک استفاده می شود از نوع لوستر برنج و لوستر بلوری بزرگ می باشد و نورپردازی با لوستر بزرگ و سنگین صورت می گیرد که به فضا جلال و عظمت خاصی می باشد. برای طراحی داخلی ویلا به این سبک از رنگهای کرم و قهوه ای بهره برده می شود و به عظمت ویلا افزوده می شود. نور پردازی در ویلا کلاسیک با توجه به جهت تابش نور خورشید برای ایجاد آرامش بیشتر انجام می شود.

طراحی داخلی ویلای کوچک

طراحی داخلی ویلای کوچک

طراحی داخلی ویلای کوچک

همانطور که می توانید حدس بزنید در طراحی ویلای کوچک توجه اصلی ما باید به شلوغ نشدن فضا و احساس آرامش در ویلا معطوف شود. در واقع وقتی فضا برای طراحی کوچک است معمولا ویلا به صورت فلت در یک پلان باز به روش طراحی ویلا فلت یا به روش طراحی ویلا مینیمال انجام می شود. داشتن پلان باز به جای استفاده از طراحی به سبک کلاسیک فضای ویلا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد. همانند سبک مدرن با به کارگیری پنجره های بزرگ، سقف بلند، ترکیب رنگ خنثی و متریال با خطوط تمیز و همچنین مبلمان مدرن و مینیمال با تزیینات بسیار کم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کوچک می توانیم به بزرگ جلوه دادن ویلا کوچک کمک نماییم.

طراحی داخلی ویلا باغ

طراحی داخلی ویلا باغ

طراحی داخلی ویلا باغ

برای طراحی داخلی ویلا باغ می بایست به جزییاتی توجه نماییم که بتواند محیطی زیبا و دلنشین را برای کارفرما فراهم نماید. مساحت و متراژی که باغ در آن ساخته می شوند، وضعیت خاک برای طراحی باغ، انتخاب گل و گیاه با توجه به شرایط آب و هوایی، سیستم آبیاری مناسب، کاشت بذر و نهال، نورپردازی، حصار برای باغ و باغچه و در نهایت برنامه ریزی برای باغبانی فضای باغ همگی در طراحی باغ ویلا موثر است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله طراحی باغ ویلا 1000 متری و طراحی باغ ویلا مراجعه فرمایید.

پرسش های متداول طراحی داخلی ویلا

  1. طراحی داخلی ویلا چیست و شامل چه مواردی می شود؟ طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی در زیبایی ویلا و خانه شما دارد، تا در نهایت فضای دلنشین و جذابی برای گذران وقت در کنار خانواده و دوستان داشته باشید. برای طراحی داخلی می بایست دو فاکتور مهم یعنی توجه به فضای خصوص و فضای عمومی را در نظر بگیریم.
  2. فضای عمومی در طراحی داخلی ویلا چیست؟ فضای عمومی در برگیرنده تمامی قسمت هایی در دسترس عموم یعنی مهمانهای درجه یک و دو قرار می گیرد. این فضا شامل لابی و ورودی ساختمان، رختکن، هال عمومی، آشپزخانه برای سرو و پذیرایی، مطبخ، نشیمن ویلا، ناهارخوری، سرویس بهداشتی همگانی، محوطه ویلا شامل استخر، زمین بازی، آتش دان، باربیکیو، پارکینگ و در نهایت خواب مهمان و البته بار نوشیدنی که معمولا در قسمت نشمین برای سرو و پذیرایی از مهمانان قرار می گیرد.
  3. در طراحی داخلی ویلا چه قسمت هایی شامل فضای خصوصی برای طراحی می شوند؟ فضای خصوص که به هنگام طراحی اهمیت می یابد و تنها اعضای خانواده از آن بهره می برند شامل اتاق خواب والدین و اتاق خواب فرزند، هال خصوصی، سرویس بهداشتی مستر، هال خصوصی، اتاق تلویزیون، صبحانه خوری، رختشوی خانه، اتاق مطالعه و کار می شود.
  4. طراحی داخلی ویلا در چه سبک هایی انجام می شود؟ بسته به سلایق کارفرما و همچنین هزینه ای که کارفرما برای طراحی داخلی در نظر گرفته است و از طرفی با توجه به طراحی نما برای ساختمان، می توان المان های مشابه سبک طراحی نما برای طراحی داخلی را برای ویلا در نظر گرفت. برای مثل در صورتی که طراحی نما به سبک مدرن باشد، طراحی داخلی نیز المانها و عناصر مدرن را رعایت می نماید.
  5. طراحی داخلی ویلا کلاسیک چگونه می باشد؟ در این سبک طراحی از مبلمان شیک، تابلوهای فاخر، قالب ها و قرنیزها، سرویس چوبی کنده کاری شده گردو، گیلاس و راش، پرده ها پارچه ای، حاشیه های نرم، استفاده از رنگ مایه های چوبی جذاب، گچبری، فرش دست بافت، آباژور و لوستر استفاده می گردد. به طور معمول لوسترهایی که در این طراحی به سبک کلاسیک استفاده می شود از نوع لوستر برنج و لوستر بلوری بزرگ می باشد و نورپردازی با لوستر بزرگ و سنگین صورت می گیرد که به فضا جلال و عظمت خاصی می باشد.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *