طراحی

طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر لوکس اداری

طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر لوکس اداری

دکوراسیون اداری اهمیت زیادی روی ارتباط بین افراد یک شرکت دارد و در واقع فضای لازم برای رفت و آمد کارکنان شرکت را فراهم نموده و اجازه می دهد به آسانی به فضاها و تجهیزات مورد نیاز کارکنان دسترسی داشته باشد. به همین خاطر توجه به اصول درست طراحی داخلی و توجه به نیازهای ساکنین و طراحی دکوراسیون داخلی اداری بر اساس بودجه و سلایق کارفرما بسیار حائز اهمیت است. در ادامه برای اینکه بتوانید درک بهتری از طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر لوکس اداری داشته باشید توضیحاتی را ارائه می نماییم که می تواند در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، رنگها، کاربردی بودن فضا و غیره تاثیر گذارد. پیش از آن بهتر درباره اینکه دکوراسیون اداری چیست برایتان بگوییم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

دکوراسیون اداری چیست؟

زمانی که از دکوراسیون اداری صحبت می کنیم منظورمان طراحی و تزیین فضاهای اداری است. فضای اداری شامل اتاق مدیریت، اتاق های اداری، سالن اجتماعات، سالن پذیرش و فضاهای مشابه می شود. هدف از توجه به طراحی فضای اداری یک ارگان، سازمان، شرکت، مجموعه یا کارخاته ایجاد محیط مناسبی برای کار کردن و فضایی کارآمد برای کار و جذب مشتری است. برای طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری نیاز به توجه به مواردی از جمله رنگ مناسب و حفظ هارمونی بین رنگهای به کارگرفته شده جهت طراحی، متریال طراحی داخلی، مبلمان و لوازم اداری، نورپردازی، دیوارپوش، کفپوش و غیره می تواند ظاهر و کارایی لازم را به فضا ببخشد. از طرفی دکوراسیون اداری می تواند ارتباطات داخلی را افزایش دهد، انگیزه در کارکنان را بالا ببرد و به برند شما شخصیت و هویت دهد.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت بخشی اصلی فضا به حساب می آید چرا که مشتریان و مدعوین ویژه در این فضا قرار گرفته و بسیاری از جلسات در اتاق مدیریت برگذار می شود و البته جهت حفظ پرستیژ شرکت نیز بهتر است اتاق مدیریت بسیار شیک و زیبا طراحی شود. اتاق مدیریت فضایی است که به انعکاس قدرت، پروفشنال یا حرفه ای بودن و سطح بالای شرکت می پردازد و از این رو می بایست به هنگام طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت به نکاتی توجه شود. برای داشتن محیطی آرام، حرفه ای و کارآمد برای مدیر نیاز است موارد زیر را در نظر بگیریم.

  • مبلمان و لوازم مرتب و شکیل: انتخاب مبلمان با توجه به سبک طراحی داخلی و همچنین کیفیت متریال آن اهمیت زیادی دارد. استفاده از مبلمانی با کیفیت و شکیل در ایجاد فضایی شیک و مشتری پسند نقش کلیدی دارد. صندلی و مبلمان در دکوراسیون داخلی واحد اداری از جنس چرم انتخاب می شوند و هر دو سبک طراحی کلاسیک و دکوراسیون داخلی مدرن هر دو این متریال پرکاربرد را در بر می گیرند.
  • رنگهای مناسب فضای اداری: برای اینکه محیط اتاق مدیریت القا کننده حس آرامش و حمایت گری باشد می توانیم از رنگ های آبی، سبز یا قهوه ای که احساس راحتی و آرامش را در بیننده استفاده می کنند به کار ببریم.
  • نورپردازی نما داخلی: نورپردازی اهمیت زیادی در زیبایی نما چه نمای داخلی چه بیرونی دارد. استفاده از نور مناسب با توجه به سبک طراحی نما با حفظ هارمونی لازم بین نما ساختمان و نما داخلی، به فعالیت های مدیریت اهمیت بیشتری می بخشد و شیک بودن فضا را افزایش می دهد. نور طبیعی و کافی از پنجره ها و نور مصنوعی با به کارگیری LED نور ملایم و دلپذیری را برای فضا ایجاد می کند.
  • تزیینات و اشیاء دکوراتیو مناسب: برای حرفه ای و شکیل نشان داد فضای اتاق مدیریت نیاز است از تزیینات مناسب همچون نقاشی های هنری، گلدانهای گل، وسایل تزیینی مدرن و سایر عناصر دکوراتیو بهره برد.
  • حفظ فضایی برای رفت و آمد راحت: کارکنان می بایست در فضای کاری مناسبی کار کنند، رفت و آمد بین فضاها بدون هیچ مانعی انجام شود، میز کار کارکنان در ابعاد مناسب باشد و در نتیجه در اتاق مدیریت نیز می بایست تناسبات لازم برای راحتی مدیر و فضای لازم جهت ذخیره سازی در نظر گرفته شود.
  • حفظ حریم خصوصی برای مدیر مجموعه: درها و پنجره استفاده شده در اتاق مدیریت می بایست از قفلهایی برخوردار باشد تا حریم خصوصی مدیریت حفظ شود از طرفی برای ارتقاء امینت اتاق مدیریت از دوربینهایی برای بازرسی و کنترل توسط خود مدیریت بهره برده شود. در نتیجه به هنگام طراحی دکور اتاق مدیریت می بایست به در نظر گرفتن فضایی برای این موارد توجه شود.
  • بهره وری صحیح از فضا و طراحی کاربردی: یکی دیگر از نکات مهم در دیزاین داخلی اتاق مدیریت توجه به بهره وری کامل از فضاست. مبلمان کم حجم و مناسب، منظم نگه داشتن اسناد و لوازم کاری، طراحی ساده و کم حجم به فضای اتاق مدیریت کمک می نماید.

دکوراسیون اداری کلاسیک

برای طراحی دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک از الگوها و طرح های قدیمی و سنتی بهره برده می شود. در این طراحی تمرکز بر روی لوکس بودن، راحتی و در دسترس بودن لوازم است که با توجه به مبلمان، رنگ ها، متریان طراحی داخلی، تزیینات دکوراتیو، نورپردازی و غیره توجه می شود. مبلمان ها در سبک طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک دارای طرح های سنتی، گلهای برجسته، بدنه چوبی با کیفیت، نقوش و کنده کاری های زیبا و البته مجسمه های برنزی و مرمری زیبا در مبلمان و فضای نشیمن پرکاربرد است.

رنگهای به کارگرفته شده برای دکوراسیون اداری رنگهایی شامل بوگوندی، زرد طلایی، قهوه ای تیره و نقره ای می باشد که حس لوکس و مجلل بودن را القا نماید.

تزیینات دکوراتیو به کار گرفته شده برای دکوراسیون اداری شامل نقاشی های تاریخی، گلدان های سرامیکی، فرش های دست بافت، کتابخانه های چوبی با طرح کلاسیک و زیبا فضا را شیک و جذاب می نماید.

نورپردازی دکوراسیون اداری کلاسیک با استفاده از چراغ های آنتیک و آباژورهای کلاسیک انجام می شود.

دکوراسیون داخلی اداری مدرن

سبک دیگری که برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری استفاده می شود، طراحی داخلی به سبک مدرن است. معمولا فضاهای کاری در طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن با استفاده از الگوها و المان های مدرن، متریال مدرن برای دکوراسیون داخلی مدرن و البته تکنولوژی و فناوری طراحی می گردند. با بهره گیری از طراحی مدرن برای دکوراسیون داخلی دفتر اداری فضایی شگفت انگیز برای جلب توجه مشتریان، ارتقا سطح رضایت، نشاط و خلاقیت کارکنان، القای حس مدرنیته و پیشرفت به وجود می آید. برای رسیدن به این اهداف نیاز است به نکات زیر در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن اداری شیک توجه شود.

  • دیزاین ساده و کم حجم: طراحی مدرن به طور کلی دربرگیرنده خطوط صاف و اشکال هندسی هستند که به فضا حس تمیز و منظم بودن می بخشد و در طراحی دکوراسیون اداری نیز از طراحی ساده، کم حجم و بدون هیچ گونه تجهیزات اضافی استفاده می شود
  • خطوط منظم و صاف، شکلهای هندسی و حزییات ساده از جمله خطوط افقی و عمودی برای دکوراسیون اداری مدرن مناسبند.
  • متریال مدرن: متریال و مواد برای طراحی مدرن شامل فلزات، شیشه، پلاستیک و چرم مصنوعی می گردد.
  • رنگهای غنی و شاد: رنگهای شاد از جمله آبی تیره، زرد طلایی، نارنجی و سبز سیر حس مدرنیته و فضای کاری پر انرژی و شیک را به کارکنان القا می نماید.
  • تکنولوژی هوشمند: یکی از بارزترین ویژگیهای دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین است که در فضای کاری مدرن پرکاربرد می باشد.
  • نورپردازی مدرن: برای نورپردازی دکوراسیون اداری و دفتر کار مدرن از لامپهای LED، سیستم های روشنایی هوشمند و نورپردازی غیر مستقیم بهره برده می شود که فضایی مدرن و دلپذیر ایجاد می کنند.
  • پلان باز: یکی از ویژگی های طراحی مدرن انعطاف پذیری بالاست که با انتخاب پلان باز برای طراحی داخلی فضای اداری امکان پذیر می شود. مبلمان قابل تنظیم، میزهای کاری قابل جابجا شدن، فضای طراحی باز و دینامیک انعطاف پذیری فضا را افزایش می دهد.

دکوراسیون اداری طوسی

یکی از رنگهای پرطرفداری برای طراحی دکوراسیون اداری رنگ طوسی است که خود طیف گسترده ای دارد. البته توجه داشته باشید علاوه بر رنگ طوسی از سایر رنگها در کنار طیف طوسی استفاده می شود که قادر است فضایی زیبا، آرام و مناسب برای کارکنان را ایجاد کند. به طور معمولی در طراحی دکوراسیون به رنگ طوسی از سایر رنگهای مشابه مثل خاکستری، نوک مدادی، زیتونی و قهوه ای بهره برده می شود. مبلمان ها را می توانید به رنگ های تیره تر یا خود طوسی انتخاب نمایید. با این حال رنگهای تیره تر با رنگ طوسی نمایی زیبا به فضای اداری شما می بخشد. با توجه به اینکه رنگ کلی فضا رنگی سرد و خنثی است استفاده از لامپهایی با نور ملایم و گرم می تواند فضا را دلپذیر و آرامش بخش نماید.

علاوه بر موارد گفته شده با توجه به اینکه رنگ خنثی برای طراحی داخلی استفاده شده است بهتر است از تزیینات طبیعی استفاده نماییم. گیاهان زینتی، تابلوهایی با نقاشی از طبیعت و البته سنگهای زینتی برای جلوه بخشیدن به فضا راه حل هایی هستند که می تواند به زیبایی و منحصر به فرد شدن فضا کمک نماید. همچنین استفاده پرده ها و پارچه های با طرح های مدرن، مبلمان با جزییات فلزی و جای دادن المانهای مدرن در طراحی دکوراسیون اداری می تواند فضایی دلپذیر و مشتری پسند را برای کارفرما و کارکنان فراهم آورد.

دکوراسیون اداری دفتر

دفاتر محل کار کارکنان می باشد که بر اساس نیازهای شغلی و شخصی آنها طراحی می گردد. البته می بایست توجه شود که این طراحی در راستای ارزشها و استانداردهای شرکت و یا سازمان است. در تقسیم بندی فضای دفاتر به این نکته توجه می شود که دفترها بر اساس وظایف و گروه های کاری بخش بندی می شوند و فضای کاری، اتاق جلسات، فضای انتظار و غیره که هر کدام می بایست نیازهای افراد ساکن در فضا را فراهم نماید. مبلمان برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر می بایست به درستی انتخاب گردد. میز و صندلی باید راحت باشد و برای استفاده روزانه مناسب باشد و معمولا استفاده از مبلمان با طراحی مدرن برای فضای حرفه ای دفاتر مناسب است. بهتر است اشاره نماییم نورپردازی نیز روی فضاسازی دفاتر تاثر می گذارد و نور مناسب و موقعیت مناسب پنجره ها برای ورود نور طبیعی و استفاده از لامپها و روشنایی مصنوعی برای نوردهی در شب ها می تواند فضای مطبوع برای کارکردن ایجاد نماید.

البته با توجه به آنچه گفته ایم شاید فکر کنید دفاتر فضایی حرفه ای و خشک دارند ولی می بایست اشاره نماییم برای بهره وری بیشتر نیروی کار توصیه می شود فضایی دوستانه و صمیمی بین همکاران با چیدمان درست فضا و تخصیص درست فضا در نظر گرفته شود و میزان رضایت کارکنان با ایجاد لابی و نقاط تفریحی برای استراحت کارکنان افزایش یابد.

نکات مربوط به دکوراسیون اداری لاکچری دفاتر

همانطور که پیشتر اشاره کرده ایم نکاتی برای دکوراسیون اداری وجود دارد که طراح نیاز است به آنها توجه نماید و برای کیفیت بیشتر و لوکس شدن طراحی داخلی دفاتر اداری نیاز است مواد و متریال طراحی داخلی با کیفیت و لوکس باشند. به طور معمول طراحی دکوراسیون دفتری به صورت لوکس زمانی صورت می گیرد که آن دفتر محل برگذاری جلسات مهم و یا حضور مدعوین مهم باشد چرا که ارزش و اهمیت بالای سازمان را نشان می دهد. در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر لوکس اداری از متریالی با کیفیت همچون چوب، سنگهای طبیعی و گرانقیمت، مبلمان هایی با روکشهای لوکس و پارچه های باکیفیت برای پرده بهره برده می شود.مبلان به طور معمول مدرن و دارای پایه های فلزی شیک و با کیفیت می باشند. رنگهای به کار گرفته شده در طراحی دکوراسیون اداری لوکس شامل قرمز تیره یا بورگاندی، زرد طلایی، آبی نفتی و سبز زیتونی برای ایجاد ظاهر لوکس و دلپذیر مناسب هستند.

تزیینات لوکس به کار رفته برای این فضا شامل شمع های معطر، نقاشی های هنری، گلدانهای طلایی و دستگاه های تهویه هوا و نورپردازی هوشمند می باشد. حتی در برخی مواقع از فرشهای دست بافت و ساعت و تزیینات دکوراتیو لوکس نیز برای زیباسازی فضا استفاده می گردد.

دکوراسیون اداری فضای کوچک

در صورتی که فضای اداری شرکت شما کوچک باشد نیاز است طراح به درستی از فضا استفاده نماید. در واقع بهره وری از فضا و ایجاد این احساس در بیننده که فضا بزرگتر از آنچیزی است که به نظر می رسد از طرفندهای طراحی دکوراسیون اداری فضای کوچک به حساب می آید. رنگها در طراحی داخلی اتاق اداری کوچک شامل سفید، بژ، آبی روشن و سبز مایل به زرد هستند که به فضا حس بزرگی و روشنی می دهد. مبلمان ها مدرن و کم حجم انتخاب می شوند و ابعاد آنها کوچک است و حتی در برخی مواقع از میز و صندلی های قابل تنظیم شدن ارتفاع و میزهایی که دارای فضای ذخیره سازی هستند بهره برده می شود.

استفاده از آینه یکی از روشهایی است که منجر به بزرگ نشان داده شدن فضا می شود و قراردادن آینه در نقاطی که نور طبیعی به آن قسمت برسد حس فضای بزرگتر را به فرد بیننده القا می کند. از طرفی به یاد داشته باشیم که این احساس نیاز به ورود نور کافی دارد و از این رو می بایست نورپردازی با نور طبیعی و نور مصنوعی در جایگاه مناسب به درستی صورت گیرد و همچنین از قرار دادن تزیینات اضافی که فضا را شلوغ و نامتناسب می نماید پرهیز شود.

دکوراسیون داخلی لابی اداری

بخشی که در واقع ارتباط دهنده تمامی فضاهای موجود در شرکت است لابی اداره می باشد و با استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی لابی اداری می توانیم اولین تجربه را برای مشتریان منحصر فرد نموده و جلوه ای کوچک از نظم و متفاوت بودن شرکت را به افراد در حال انتظار در لابی نشان دهد. لابی نقطه ورود به محیط کار می باشد و می بایست با دقت و ذوق طراحی گردد تا بازدیدکنندگان را به خود جذب نماید و تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد نماید. طراحی مدرن و شک با استفاده از الگوها و مواد مدرن صورت گیرد تا جلوه ای متمایز و دلپذیر در لابی ایجاد شود. مبلمان مدرن، نورپردازی با لامپ ها، آباژورها و لوسترها مدرن این اثر مثبت را افزایش می دهد. تزیینات و دکوراتیوهای زیبا و شیک، فضاهای باز که احساس آرامش و دلپذیر بودن فضا را القا به مشتریان منتظر القا می نماید و توجه به جزییاتی همچون فرشها، دیوارپوشها،‌ پرده ها و سایر لوازم که به حفظ تمیزی و نظم لابی منجر می شود حائز اهمیت است.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر لوکس اداری

  1. زمانی که قصد داریم یک دفتر لوکس اداری طراحی کنیم به چه مواردی می بایست توجه کنیم؟ اول از همه، باید نیازهای عملی اداره کننده و کارکنان مورد بررسی قرار گیرند. سپس، این نکات به طور کلی ممکن است شامل نورپردازی مناسب، استفاده از مصالح با کیفیت بالا، فضای باز و منعطف بودن چیدمان، صداشکنی مناسب، و ایجاد فضایی آرام و مطمئن باشد که می تواند به تمرکز و بهره وری کمک کند.
  2. چگونه می توانیم از رنگ ها و تزئینات مناسب در دفتر لوکس اداری بهره ببریم؟ در انتخاب رنگ ها و تزئینات، بهتر است از رنگ های متناسب که به فضا زیبایی و شیک بودن لازم را می بخشد استفاده نماییم. معمولاً انتخاب رنگ های خنثی و آرام با لمس هایی از رنگ های زنده و شاد، احساس لوکس و شیکی را به فضا می دهد.
  3. چگونه می توانیم فضای کاری را به طور هوشمندانه تنظیم کنیم؟ بهره گیری از مبلمان با طراحی مناسب، استفاده از تکنولوژی های هوشمند برای بهبود کارایی، و بهینه سازی فضای ذخیره سازی از جمله راهکارهایی است که می تواند فضای کاری را هوشمندانه تنظیم کند.
  4. چگونه می توانیم در فضای کاری لوکس اداری، احساس راحتی و رفاه را به کارکنان ارائه دهیم؟ ایجاد فضاهای استراحت مناسب، استفاده از مواد و تجهیزات با کیفیت بالا، فضای سبز و طبیعت نزدیک، و فضاهای ورزشی یا آموزشی در دفتر می تواند به بهبود رفاه و راحتی کارکنان کمک کند.
  5. چه اقداماتی باید برای ایجاد یک برنامه دکوراسیون داخلی موفق برای یک دفتر لوکس اداری انجام دهیم؟ ابتدا نیازها و اولویت های کارکنان و مدیریت را بشناسید، سپس با یک طراح حرفه ای همکاری کنید تا یک برنامه دقیق و متناسب با نیازها ایجاد کنید. در نهایت، پس از اجرای طرح، بازخوردهای کارکنان را دریافت کرده و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنید تا به یک فضای کاری لوکس و عملی دست یابید.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای میثاقیان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای میثاقیان

پروژه مسکونی جناب آقای میثاقیان در زمینی به متراژ 545 متر مربع (ابعاد21*25 متر)، با موقعیت جنوبی در شمال شهر تهران در منطقه ولنجک واقع ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *