طراحی

8 نکته ساده برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه لاکچری

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

اتاق خواب یکی از مهمترین فضاها در منزل مسکونی برای آرامش ساکنین به حساب می آید که محیطی آرامش بخش و دل انگیز را برای افراد فراهم می آورد. از آنجایی که فضای داخل یک اتاق اهمیت زیادی در ایجاد این آرامش و زیبایی دارد و همچنین می بایست تجهیزات و لوازمی را در برگیرد که نیاز ساکنین را برطرف می کند در نتیجه طراحی دکوراسیون داخلی در راستای تامین این اهداف نقش اساسی دارد. انواع مختلفی از اتاق خواب برای والدین، برای فرزندان و البته اتاق خواب مهمان در مجتمع مسکونی و یا در طراحی ویلا در نظر گرفته می شود. طراحی اتاق کودکان بسته به جنسیت آنها می تواند عناصر و رنگهای متفاوتی را در بر گیرد. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری بسته به سلیقه و سبکی که کارفرما مد نظر دارد طراحی و اجرا می شود و بر اساس این سلایق و با نظر طراحی حرفه ای رنگها، تزیینات و مبلمان و اثاثیه انتخاب می گردند تا فضایی دوست داشتنی و جذاب برای دختران ایجاد گردد. ما در اینجا قصد داریم توضیحاتی را درباره اینکه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه چه مشخصاتی دارد برایتان ارائه دهیم. اگر مایلید با ما همراه باشید تا بیشتر در باره 8 نکته ساده برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه لاکچری بخوانیم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

مشخصات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

در طراحی داخلی یک واحد مسکونی یا ویلا نیاز به توجه به عناصری است که برای هر فضا شکل متفاوتی به خود خواهد گرد. در واقع در طراحی دکوراسیون داخلی رنگها، عناصر تزیینی و دکوراتیو، سبک طراحی کلاسیک یا مدرن و البته بودجه ای که کارفرما برای طراحی در نظر گرفته است اهمیت زیادی دارد. از طرفی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رنگاهای مناسب، تزیینات و عناصر دکوراتیو، تخت و مبلمان، پرده ها و رومیزی، فضای کار و مطالعه، قاب عکس، نورپردازی و کمد و فضاهای ذخیره سازی نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه: برای اینکه فضایی زنده و شاد برای کودکان فراهم شود بهتر است از رنگها روشن و شاداب همچون صورتی، بنفش، آبی و زرد یا ترکیبی از رنگهای دلخواه کودک برای رنگ آمیزی فضای اتاق خواب استفاده شود.

تزیینات و عناصر دکوراتیو: معمولا برای طراحی جذاب تر اتاق خواب کودکان از وال استیکرها، تابلوهای زیبا، دیوارچه های مخملی و سایر تزیینات که به فضای اتاق خواب دخترانه جلوه منحصر به فرد و زیبایی میدهد.

تخت و مبلمان: در صورتی که اتاق خواب کوچک باشد برای فضای نشیمن از یک نیمکت و یا پاف کوچک در کنار یک میز اصلی بهره برد یا در کنار پنجره از شاهنشینی زیبا با طرحی کودکانه بهره برد همچنین تخت می بایست با یک فریم زیبا و همراه با پتو و روبالشتی طرح دخترانه مزین شود.

پرده و رومیزه: طرح پرده ها مناسب با طرح دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است و با رنگ دیوار و تخت هماهنگ می باشد. همچنین یک رومیزی با چراغی مناسب و فضایی برای کتاب و لوازم شخصی دخترانه نیز می بایست در نظر گرفته شود که می تواند در کنار کتابخانه کوچک قرار گیرد.

فضای کار و مطالعه: با توجه به اینکه کودکان بخشی از روز را در اتاقشان می گذرانند فضایی برای مطالعه یا کار نیز می توان برای کودکان در نظر گرفت، یک میز کوچک یا متوسط با صندلی مناسب برای اینکه بتوانند وظایف مدرسه را تکمیل نموده و مطالعه کنند در نظر گرفته شود.

قاب عکس: قاب های زیبا برای نگهداری عکسها و خاطرات دختران برای شخصیت بخشی به اتاق و ایجاد احساس دوست داشتن تر در فضا مناسب می باشند.

نورپردازی: نورپردازی تنها به معنی چراغ های سقفی نیست، بلکه لامپهای رومیزی، آباژور و لامپهای LED ریسه ای برای نورپردازی نما و سقف کاذب به زیبایی فضا می افزاید.

کمد و فضای ذخیره سازی: در صورتی که فضای کافی برای طراحی واک این کلوزت یا اتاق رختکن وجود داشته باشد بهتر است فضای آن بسته به حجم خرید کودک و مقدار فضایی که برای لباس، کیف و کفش و غیره نیاز دارد طراحی شود. از طرفی در صورتی که مساحت اتاق خواب کوچک باشد یک کمد بزرگ و چند کشو برای نگهداری لباس و اشیاء کودکان مناسب است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

بسته به رده سنی که دختران دارند سلایق و استایل طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه که شامل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان پسند میشود می تواند متفاوت باشد. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال فضایی آرام، زیبا و منطبق با شخصیت یک دختر بزرگسال دارد و معمولا از رنگهای آرام تری همچون سفید، خاکستری، آبی، صورتی روشن و یا نیلی برای رنگ دکوراسیون داخلی این نوع اتاق استفاده می شود. از طرفی مبلمان و تزیینات به کار رفته در دکوراسیون داخلی مدرن و زیبا بوده و معمولا این مبلمان از پارچه های نرم و زیبا و طرح های آرامش بخش تهیه می شوند و البته تابلوهای هنری نیز برای طراحی زیباتر به کار می روند. علاوه بر این تخت و پرده ها نیز دارای فریم و استایلی مناسب با سلایق دختری بزرگسال و مناسب با رنگ دیوار و پردها طراحی و به کار گرفته می شوند.

برخلاف اتاق کودک که دارای نورپردازی با رنگهای شاد است، در نورپردازی اتاق دخترانه بزرگسال از رنگ های آرام و ملایم استفاده می شود تا فضا دلپذیر و آرامش بخش باشد و معمولا در فضای کار یک چراغ مطالعه با نور کافی، صندلی ارگونومیک و کتابخانه یا کمدی برای نگهداری وسایل در نظر گرفته می شود. همچنین با توجه به اینکه دختران بزرگسال به ظاهر خود به نسبت دختران خردسال میرسند آینه ای قدی بزرگ یا دیوارچه های شیشه ای برای راحتی دختران و البته بزرگتر نشان داده شدن فضا در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه بزرگسال به کار گرفته می شود.

چطور دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری داشته باشیم؟

با توجه به آنچه گفته شد تا اینجا می توانید حدس بزنید که چطور می توان دکوراسیون اتاق خوابی شیک و لوکس برای اتاق خواب دختران طراحی و اجرا گردد. اما آنچه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را به لوکس ترین حالت ممکن تبدیل می کند تنها موارد ذکر شده نیست بهتر است برای داشتن فضایی منحصر به فرد، از متریال دکوراسیون داخلی با کیفیت همچون ابریشم، پشم مرینو، پوست گاو مصنوعی گرم و نرم و انواع پارچه، فرش و فرشینه، رنگها و طرح های لاکچری که ترکیبی از رنگهایی همچون بورگوندی، زمردی، طلایی و صورتی لطیف است، مبلمانی با کوسن های پرزدار، یا پوست حیوانات و جزییات فلزی یا طلایی، تزیینات دیواری و تابلوهای هنری، آینه های بزرگ و زیبا، نورپردازی با لوسترهای شیک و بازشو و پنجره هایی وسیع که به منظره ای زیبا باز شود استفاده گردد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

سبکهای مختلفی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد و پیشتر نیز به آن اشاره نموده ایم که شامل اتاق خواب دخترانه کلاسیک، و اتاق خواب دخترانه مدرن که یکی از انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیز دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت است که سرشار از شوق جوانانه با استایل ورزشی و انرژی بخش همراه است. رنگهای به کار رفته در این طراحی اتاق خواب دخترانه اسپرت شامل نارنجی، آبی، سبز و یا قرمز می شود که حس انرژی و پویایی به ساکنین می بخشد، تزییناتی که با حس ورزشی مورد علاقه صاحب اتاق همراه از جمله فوتبال، بسکتبال و یا ورزشهای آبی، پوسترها، عکسهای ورزشی، روتختی و پتوهای طرح ورزشی یا تخت ورزشی، فضای نشیمن و میز کار اسپرت برای طراحی اتاق خواب اسپرت مناسب است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی

دکوراسیون داخلی ایرانی شامل عناصری تزیینی الهام گرفته از فرهنگ و هنر ایرانی می باشد که با توجه به رنگهای خاص طراحی ایرانی به صورت دکوراسیون اتاق خواب دخترانه طوسی سفید، سبز زیتونی، آبی کبود، صورتی مات و سبز درباری ترکیب می شود و زیبایی منحصر به فردی به فضای اتاق خواب می بخشد. معمولا به هنگام انتخاب مبلمان از کاناپه ها و میزهای چوبی حکاکی شده و تزییناتی از جمله تابلوهای هنری با موتیف های خوشنویسی، میناکاری، قلم کاری و غیره بهره برده می شود. روتختی، پتو و روبالشتی ها و طرح پارچه کوسن ها شامل نقوش قلمکاری، نقوش سنتی ایرانی از جمله بته جقه، گلهای ایرانی و غیره می شود که تکمیل کننده عناصر پیشتر گفته شده است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در همستان

گروه معماری همستان برای دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی افتخاری اقدام به طراحی دو آلترناتیو برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نموده است که به زیبایی در زیر به تصویر کشیده شده است. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر از طراحی داخلی اتاق خواب ها و سایر بخشی های این مجتمع مسکونی به صفحه این پروژه مراجعه فرمایند.

پرسشهای متداول پیرامون 8 نکته ساده برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه لاکچری

  1. چگونه می توانم اتاق خواب دخترانه را با اندازه ی کوچک به یک اتاق لاکچری تبدیل کنم؟ استفاده از آینه یکی از عناصر مهم در ساخت فضایی لوکس و زیباست و از این رو اگر مایلید اتاق خواب دخترانه شما طراحی داخلی لوکس داشته باشد در نتیجه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی یکی از ویژگی های مهم طراحی است. همچنین از رنگهای روشن و نورپردازی درست برای ایجاد فضای لوکس به خصوص در اتاق کوچک استفاده می گردد. مبلمان و دکوراسیون با کیفیت بالا با حجم کم به جای مبلمان بزرگ استفاده می شود و همچنین طرح هایی روی دیوار و وال استیکر ها به فضای اتاق عمق می بخشد.
  2. چه رنگ هایی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری مناسب است؟ رنگ هایی همچون سرخابی، بنفش، زرد روشن و سبز زیتونی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه در نظر گرفته می شود و البته می بایست اشاره نماییم که رنگهای روشن نیز در ترکیب با رنگهای ذکر شده ظاهری لوکس و زیبا به محیط اتاق خواب می بخشد.
  3. چگونه می توانم مبلمان و اکسسوری های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری انتخاب کنم؟ مبلمان و اکسسوری برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری می بایست باکیفیت و شیک باشد و با دکوراسیون کل فضا همخوانی داشته باشد و استفاده از پارچه ها و فرشهایی با الگوها و طرح های زیبا و لوکس و همچنین اکسسوری هایی که به رنگ نقره ای و طلاکاری باشند به زیبایی و جلوه خاص اتاق خواب می افزاید.
  4. چگونه می توانم نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری ایجاد کنم؟ برای اینکه نورپردازی اتاق خواب دخترانه لوکس و شیک باشد نیاز است از چراغ هایی با طرح و جنس شیک و جذاب استفاده نماییم. همچنین نورپردازی ملایم، لامپهای پنهان و لوازم نوری دیواری، چراغ های زمینی و چراغ های طاقچه های دیواری تجهیزاتی مناسب برای نورپردازی فضا به حساب می آیند.
  5. چگونه می توانم فضای راحت تری در اتاق خواب دخترانه لاکچری خلق کنم؟ برای اینکه فضایی راحت و آرامش بخش برای فرزندانمان پدید آوریم بهتر است از پتو و بالشتهایی نرم و لطیف استفاده کنیم و گلدانهای گل زنده به ایجاد احساس آرامش و تهویه هوا کمک نموده و با طراحی که شلوغ نباشد فضای کافی برای چیدمان اشیاء و لوازم شخصی وجود خواهد داشت و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آراسته و تمیز به احساس راحتی بیشتر می انجامد.

نمونه های طراحی دکوراسیون داخلی گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طرا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *