نمونه طراحی دکوراسیون داخلی, نمونه طراحی مجتمع مسکونی, نمونه طراحی نما

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با سازه اجرا شده، نقشه های معماری و نما ساختمان را ارائه دهد. یکی از مهم ترین محدودیت ها، پارکینگ ها، راه پله و آسانسورِ از قبل طراحی شده بودند که امکان جابجایی آنها عملا وجود نداشت و سایر فضاها باید حول این فضاهای از پیش طراحی شده شکل می گرفتند. خواست کارفرما طراحی نما کلاسیک و با شکوه و فضاهای داخلی دلباز و لاکچری بود. جهت طراحی نما، یک طاق شکوهمند سنگی در مرکز نما طراحی شد و طرفین شامل تقسیم بندی عمودی دو بخشی و پنجره های مشبک می باشد. مصالح در نظر گرفته شده برای نما سنگ، سنگ سفید است و از تزیینات کلاسیک در ستون ها، قاب پنجره ها، نرده ها و سایر بخش ها بهره گیری شده است. نورپردازی نما یکی از دغدغه های اصلی کارفرما بود که با طراحی مناسب طراح توانست رضایت کارفرما را جلب نماید. نکته بسیار مهم در طراحی، همزمانی طراحی نما و پلان بود؛ چرا که قصد طراح حفظ تقارن در نما بود و برای نیل به این هدف، و عملکرد مناسب پلان، ملزم به طراحی همزمان بود.

قدم اول، اصلاح پلان طبقات با حفظ بخش های موجود بود. طبقه همکف دارای یک واحد تجاری 20 متری و یک واحد تجاری 80 متری بود که بدنه آنها با سنگ کرم و ازاره مشکی پوشانده شد. یک لابی بیست متری شامل فضای انتظار و محل لابی من در مرکز پلان طبقه همکف قرار گرفته است. دیوارهای لابی با قاب های پلی اورتان کلاسیک طراحی شده که درون برخی از آن ها با کاغذ دیواری داماسک پوشانده شده است. یک کانتر با طرح کلاسیک و سنگ اسلب مشکی برای پشت آن جهت استقرار لابی من در نظر گرفته شده است. مبلمان، کنسول، آینه و لایتینگ ها همگی مطابق طرح به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک خریداری و یا ساخته شده است. علاوه بر لابی و واحدهای تجاری، راه پله و آسانسور و پارکینگ ها و نورپردازی پارکینگ مسکونی، دیگر اجزای تشکیل دهنده طبقه همکف هستند.

کارفرما

شرکت ساختمانی ترمه

زیربنا

700 متر مربع

سال ساخت

1400

موقعیت

تهران، شهریار

03.

نورپردازی

نمای ساختمان در شب و نحوه نورپردازی نما ساختمان لاکچری اهمیت ویژه ای در این پروژه به خود اختصاص داده بود.

02.

طراحی نما

طراحی نما با استفاده از متریال های جدید و با رویکردی نما در معماری مدرن شکل گرفته است.

01.

طراحی پلان

با توجه به این که طراحی پلان، سنگ بنای طراحی است، توجه ویژه ای در این پروژه به آن گردید.

مشخصات طراحی نما و دکوراسیون داخلی

بنا دارای شش طبقه مسکونی تک واحدی 170 متری است. هر واحد در ابتدای ورودی دارای یک پیش ورودی و فضای کفش کن است. آشپزخانه در قلب پلان و مقابل ورودی قرار گرفته است و در واقع فضای پشت طاق نما در معماری اصلی نما به آشپزخانه اختصاص داده شده است. یک مطبخ یا آشپزخانه کثیف با تجهیزات کامل جهت پخت و پز و شست و شو و انبار وسایل در قسمت انتهایی آشپزخانه اصلی و به دور از دید طراحی شده که سبب راحتی صاحبخانه، جلوگیری از بی نظمی آشپزخانه اصلی و کنترل انتقال بو و دود به کل بنا می شود. در آشپزخانه تمیز هم گاز رومیزی، سینک، یخچال و کابینت های اصلی که به سبک کلاسیک هستند، قرار گرفته است. آشپزخانه به یک تراس نسبتا وسیع منتهی می شود.

بنا از از سه جبهه نور طبیعی دریافت می کند و کلیه فضاها غرق در نور هستند. پذیرایی، نشیمن و ناهارخوری بسیار دلباز و در جبهه جنوبی بنا قرار دارند و تراسی 9 متری در کنار آن طراحی شده است. یک اتاق خواب مستر و دو اتاق خواب 14 متری، سرویس، حمام و لاندری یا رختشویخانه عرصه خصوصی پروژه دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهند. یک چالش اساسی دیگر در طراحی و اجرای پروژه جابجایی تاسیساتی که از قبل اجرا شده بودند مطابق با نقشه های جدید بود که انجام شد.

جهت کسب اطلاع بیشتر همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانند به لیست قیمت طراحی نما و لیست قیمت طراحی ویلا مراجعه نمایند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی ارغوان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی ارغوان

چالش اصلی پروژه، کشیدگی زیاد زمین در محور شمالی جنوبی بود که عملا منجر به نورگیری تنها از دوضلع ده متری شمالی و جنوبی می شد. بنابراین د...

ادامه مطلب

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

طراحی نما مجتمع مسکونی افتخاری

پروژه مسکونی مهندس افتخاری در زمینی به مساحت 320 مترمربع در شهر شهریار واقع شده است و شامل 5 طبقه مسکونی بر روی پیلوت بوده که در مجموع ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *