طراحی

طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

اگر فکر میکنید طراحی نما ساختمان تنها برای ساختمانهای مسکونی و ویلاهای لوکس است بهتر است چند قدم به عقب بروید و به شهری فکر کنید که نمای آن زشت و بدقواره است. ساختمانهای یک شهر تنها ساختمانهای مسکونی نیستند و ساختمانهای اداری، تجاری و غیره نیز در نمای کلی شهر موثرند. ساختمانهای اداری نیز نیاز به طراحی نما دارند که فضای ساختمان اداری را برای مراجعین مطلوب و جذاب نماید. نمای مجتمع اداری شیک و منحصر به فرد به جذب مراجعین بیشتر کمک می نماید و تنها این نکته دلیل طراحی هوشمندانه برای مجتمع های اداری نیست بلکه طراحی نما برای مجتمع اداری ترکیبی از هنر و مهندسی است و طراح حرفه ای نمایی خلاقانه، زیبا و هوشمندانه برای فعالیت های اداری ایجاد می نماید که برای مراکز تجاری، اجتماعی، اداری نقش حیاطی دارد. طراحی نما ساختمان مجتمع اداری نه تنها زیبایی نما و فضای ادارای را منحصر به فرد می نماید بلکه می تواند فضای شهری را نیز به لحاظ بصری و زیبایی بهبود بخشد. با توجه به آنچه گفته ایم می بایست اشاره نماییم که تقسیم بندی طراحی نما ساختمان مجتمع اداری به دو صورت بر اساس سبک طراحی نما و تعداد طبقات ساختمان می تواند انجام شود که در ادامه برای اینکه بیشتر در این باره بدانید با ما همراه شوید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

سبک طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

سبک طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

سبک طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

برای طراحی نما ساختمان مجتمع اداری می بایست نکاتی به هنگام طراحی مورد توجه قرار گیرد تا نمای ساختمان اداری در تعامل با محیط اطراف خود باشد و چالش های دیگری که در ارتباط با نما ساختمان تجاری وجود دارد شامل تاثیرات فرم و جزییات نما روی تاب آوری ساختمان و البته هماهنگی نمای ساختمان اداری با نمای شهری و البته هارمونی که بین ساختمان اداری و دکوراسیون اداری وجود دارد. از طرفی در بسیاری از مواقع بازسازی نما مجتمع اداری به همراه بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری صورت می گیرد که می بایست بر اساس ظرفیت فضا و پلان ساختمان تصمیم گیری درباره نما ساختمان اداری نیز صورت گیرد. از این رو توصیه می شود که برای داشتن نمایی هوشمندانه و زیبا از طراحان حرفه ای مشاوره دریافت نمایید.
همانطور که می توانید حدس بزنید سبک های مختلفی برای طراحی نما وجود دارد و به طور کلی این سبک ها برای ساختمانهای مسکونی و غیر مسکونی قابل اجرا است. سبک های طراحی ساختمان اداری مدرن و کلاسیک هستند که هر یک با توجه به نیازهای کارفرما و ظرفیت بنا قابل طراحی و انتخاب هستند.

نما مدرن ساختمان مجتمع اداری

نما مدرن ساختمان مجتمع اداری

نما مدرن ساختمان مجتمع اداری

طراحی نما مدرن با استفاده از خطوط تمیز و اشکال هندسی مدرن صورت میگیرد و به طور معمول از انواع متریال مدرن برای طراحی نما استفاده می شود که این متریال شامل شیشه و فلزات هستند و لازم به ذکر است که نما مدرن اداری از پالت خنثی برای طراحی نما استفاده می نماید. این پالت خنثی در کنار متریال مدرن و مینیمال زیبایی خاص و نمای اداری لوکس بدون جزییات اضافه ایجاد می نماید که برای مراجعین دلپذیر و جذاب به نظر می رسد. در واقع کلید اصلی نمای ساختمان اداری مدرن مصالح ساده و با طراحی کم و جزییات حداقلی است.

نما کلاسیک ساختمان مجتمع اداری

نما کلاسیک ساختمان مجتمع اداری

نما کلاسیک ساختمان مجتمع اداری

علاوه بر نما مدرن، نما کلاسیک در مقابل نمای مدرن قرار گرفته است و این سبک از نماسازی دارای جزییات زیاد و طرح هایی با شکوه است که از مصالح گرانقیمت از جمله سنگهای با کیفیت طبیعی یا سیمان سفید در طراحی و اجرای نمای اداری بهره برده می شود که به عظمت بنا می افزاید. طراحی نما کلاسیک برای ساختمان مجتمع اداری می تواند دارای ستون های سنگی، جزییات پیچیده برای نما ساختمان و طرح های رومی زیبا باشد که جلوه نما را دو چندان نماید.

نمای ساختمان اداری بر اساس تعداد طبقات

نمای ساختمان اداری بر اساس تعداد طبقات

نمای ساختمان اداری بر اساس تعداد طبقات

نماهای ساختمان اداری را می توان بر اساس تعداد طبقات نیز طراحی کرد. در واقع هر چقدر تعداد طبقات و متراژ طراحی نما افزایش یابد هزینه های مربوط به نماسازی نیز بالا می رود و در بسیاری مواقع برای یک ساختمان اداری تمایل بیشتر کارفرما به سمت طراحی نما به سبک مدرن است چرا که استفاده از سنگ آن هم سنگهای مرغوب هزینه زیادی می تواند به دنبال داشته باشد. برای اینکه درباره تعرفه طراحی نما همستان مربوط به نمای ساختمان اداری یک طبقه، نمای ساختمان اداری دو طبقه و بیشتر بدانید توصیه می نماییم به لیست قیمت طراحی نما در همستان مراجعه فرمایید.

متریال طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

متریال طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

متریال طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

نما مجتمع تجاری اداری می تواند همانطور که گفته ایم به صورت مدرن و کلاسیک طراحی گردد و از این رو انواع متریال طراحی نما برای این مجتمع ها به کار گرفته می شوند که شامل متریال مدرن از جمله شیشه، فلزات، کامپوزیت، سیمان، بتن، گچ و آجر و البته سنگ است. معمولا در طراحی نما اداری از متریال با دوام و با کیفیت بهره برده می شود و نما می بایست به گونه ای طراحی گردد که هویت سازمان و برند را به خوبی نشان دهد و در این طراحی انتخاب رنگ نما ساختمان، نمادها و شیوه های طراحی می تواند هویت و برند سازمان را به درستی به نمایش گذارد. از طرفی ساختمانهای اداری در تعامل با محیط اطراف خود هستند و محوطه سازی درست برای این مجتمع های اداری می تواند ارتباط مثبتی بین محیط اطراف و نمای اداری برقرار نماید. نور طبیعی و فضای سبز نیز ویو زیبایی برای محیط اداری که می تواند خسته کننده و سرد باشد فراهم آورد.

طراحی نما آجری ساختمان مجتمع اداری

طراحی نما آجری ساختمان مجتمع اداری

از طرفی فضاهای اداری را می توان به صورت پلان باز طراحی کرد تا کارکنان و مراجعین به راحتی در ارتباط با محیط بیرون و داخل ساختمان باشند و فضاهای عمومی، لابی و یا فضاهای اجتماعی به صورت پلان باز با محیط اطراف و محوطه مجتمع اداری طراحی شوند تا علاوه بر اینکه ویو زیبایی ایجاد نماید از طرفی محیط گرمی تری برای مذاکرات را فراهم آورد. در طراحی نما مجتمع اداری همچنین دکوراسیون اداری فضا می بایست در هارمونی کامل با یکدیگر باشند و از این رو ایجاد فضایی با نورپردازی صحیح و چیدمان مبلمان بر اساس اهداف شرکت و البته وظایف و تعامل کارکنان با یکدیگر و مراجعین می تواند محیط را برای ارائه خدمات و سیرکولاسیون بین فضاهای مختلف فراهم می نماید.

نمونه های طراحی نما ساختمان مجتمع اداری در همستان

نمونه طراحی فضای اداری

نمونه طراحی فضای اداری

نمونه هایی از طراحی نما ساختمان مجتمع اداری و دکوراسیون اداری در همستان را می توانید در بخش نمونه طراحی فضای اداری مشاهده فرمایید. هر یک از این فضاهای اداری با نمای مدرن طراحی گردیده اند که با استفاده از متریال بادوام علاوه بر اینکه سلایق کارفرما را به نمایش می گذارند بلکه قادرند قدرت طراح را نیز نشان دهد. از آنجایی که در طراحی نما مدرن معمار با دست باز به طراحی میپردازد از این رو نما مدرن مجتمع اداری همستان بیانگر هنر و سبکی است که طراح جهت رسیدن به خواسته کارفرما انتخاب نموده است. از طرفی می توانید نمونه های طراحی نما ساختمان اداری تجاری و را نیز در طراحی فضا تجاری و صنعتی مشاهده نمایید.

اصول طراحی مجتمع نما اداری

اصول طراحی مجتمع نما اداری

اصول طراحی مجتمع نما اداری

یکی از اصول طراحی مجتمع اداری در وهله اول طراحی بر اساس نیاز کاربران و سازمان های مستقر در مجتمع اداری و فعالیت هایی است که توسط کاربران این فضای اداری صورت می گیرد و نیاز است فضای کافی برای جابجایی کارکنان و تعامل بین کارکنان و مراجعین وجود داشته باشد تا خدمت رسانی و کارکرد کارکنان با بهره وری بالا انجام شود. از طرفی سبک طراحی مجتمع اداری نیز می تواند با توجه به سلایق کارفرما صورت گیرد که پیشتر درباره آن گفته ایم ولی به طور کلی اصول طراحی شامل انتخاب درست متریال و مصالح طراحی نما، هارمونی بین اجزای نما ساختمان، نورپردازی نما، سادگی و خوانایی نما و پرهیز از اشکال و فرمهای درهم و بهم ریخته می باشد. بر حسب متریال طراحی نما می توان برای طراحی ساختمان اداری، نمای سنگ ساختمان اداری، نمای آجری، نمای شیشه ای، نمای فلزی، نمای بتنی و نمای سیمانی و غیره را اجرا نماییم.

طراحی ساختمان اداری کارخانه

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

ساختمان اداری تنها به فضاهای سازمانی و ارگانهای دولتی ختم نمی شود بلکه در کارخانه ها نیز به فضای اداری نیاز است. طراحی ساختمان اداری کارخانه نیز همانند سایر ساختمان های تجاری اداری به گونه ای نماسازی می شود تا هویت و برند کارخانه را به درستی نشان دهد و در تعامل با محیط اطراف کارخانه طراحی گردد. بسته به محصولاتی که در کارخانه تولید می گردد و سلیقه و نیازکارفرما به طراحی نما ساختمان اداری کارخانه پرداخته می شود و می توانید نمونه این طراحی را در طراحی نما و طراحی داخلی مجتمع اداری باغستان مشاهده فرمایید.

طراحی نمای ساختمان اداری کوچک

طراحی نمای ساختمان اداری کوچک

طراحی نمای ساختمان اداری کوچک

ساختمان های کوچک نیاز به طراحی پلان با بهره بری حداکثری از فضا دارند. به عبارتی چون فضا کوچک است به این معنی نیست که می توانیم خواسته ها و نیازهای کارفرما را نادیده بگیریم، از این رو نیاز است از تمامی فضا به مقدار حداکثری بهره برداری شود. پلان ساختمان اداری کوچک به صورت پلان باز طراحی می گردد تا فضا بزرگتر نشان داده شود و از این رو برای طراحی نما ساختمان اداری کوچک به طور معمول از طراحی مینیمال با پنجره های بزرگ و بازشوهای وسیع بهره گرفته می شود که قابلیت ورود نور بیشتر به داخل ساختمان را امکان پذیر می نماید.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی نما ساختمان مجتمع اداری

  1. چرا طراحی نما در مجتمع های اداری اهمیت دارد؟ طراحی نما نقش بسیار مهمی در جذب و نگهداشت مستأجران و کاربران مجتمع های اداری دارد. یک نما زیبا و کارآمد نه تنها جلب توجه می کند بلکه هویت و شخصیت سازمانی را نیز انعکاس می دهد.
  2. چه اصولی برای توسعه نمای خارجی ساختمان اداری باید رعایت شود؟ برخی اصول اساسی شامل هویت سازمانی، تعامل با محیط اطراف، انعکاس نیازهای کاربران، استفاده از تکنولوژی پایدار، و اهمیت فضاهای سبز می باشند.
  3. چگونه می توان به ارتباط موفق بین نما و فضاهای داخلی در مجتمع اداری دست یافت؟ این ارتباط می تواند از طریق استفاده از اینترفیس های مشابه، رنگ ها، مصالح، و اشکال معماری مشابه در نما و داخل ساختمان برقرار گردد. هماهنگی بین این دو مؤلفه به ایجاد تجربه یکپارچه برای کاربران کمک می کند.
  4. چگونه می توان در طراحی نما ساختمان مجتمع اداری از فناوری هوشمند بهره مند شد؟ از تکنولوژی های هوشمند در نما می توان برای بهبود امکانات مدیریت انرژی، نمایش اطلاعات فوری، و تعامل با کاربران استفاده کرد. استفاده از سیستم های نورپردازی هوشمند و سیستم های تحت کنترل اتوماسیون نما مثال هایی هستند.
  5. چطور می توان از فضاهای سبز در طراحی نما ساختمان اداری بهره گرفت؟ ایجاد فضاهای سبز در نما و داخل ساختمان می تواند به بهبود کیفیت هوا، افزایش راحتی کاربران، و ایجاد یک محیط کاری زیبا و خنک کمک کند. استفاده از گیاهان، دیوارهای سبز، و فضاهای باز با محیط سبز از جمله راهکارهای این طراحی است.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

چالش اصلی در طراحی مجتمع مسکونی صدف، سازه از پیش طراحی و ساخته شده پروژه بود. طراح باید پلان و طراحی نما را مطابق اصول طراحی خود، خواست...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *