طراحی

طراحی داخلی به سبک فرانسوی

طراحی داخلی به سبک فرانسوی

طراحی داخلی سبک فرانسوی یکی از پرطرفردارترین انواع سبک دکوراسیون داخلی به حساب می آید که با بهره گیری از آن می توانید ویلایی زیبا و لوکس، آپارتمانی شیک و به طور کلی فضای داخلی ساختمان خود را منحصر به فرد نمایید. بسیاری از ما علاقه خاصی به وسایل آنتیک و عتیقه داریم و حس خوب و نوستالژی از وجود این وسایل در محیط اطرافمان دریافت می کنیم. طراحی داخلی به سبک فرانسوی ریشه ای روستایی یا روستیک، گرم و سرشار از المانها و عناصر لوکس فرانسوی دارد که در واقع در کنار سادگی و محقر بودن با بهره گیری از تزیینات لوکس احساس شیک بودن و البته تضادی زیبا را القا مینماید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی فرانسوی چیست؟

دکوراسیون داخلی فرانسوی چیست؟

دکوراسیون داخلی فرانسوی چیست؟

طراحی فرانسوی در واقع الهام گرفته از سبک پرووانس می باشد که ترکیبی از عناصر روستایی و لوازم عتیقه می باشد. به عبارتی طراحی داخلی به سبک فرانسوی ترکیبی زیبا از سادگی و بی دردسر بودن زندگی مردم در حومه شهر فرانسه و سبک زندگی روستایی در فرانسه می باشد. زمانی که طراحی ساده با دکوراسیون وینتیج ترکیب می شود طراحی خاصی از دکوراسیون فرانسوی ایجاد می کند که در طراحی ویلا لوکس موثر است. در این سبک طراحی داخلی علاوه بر عناصر وینتیج از عناصر طبیعی و المانهایی که احساس آرامش و راحتی به فضا می بخشد نیز استفاده می شود. طراحی فرانسوی سبکی ساده است که طراح حرفه ای با بهره گیری از این سبک طراحی داخلی مایل است طرحی بدون زحمت و شیک را نشان دهد. لامپهایی طلایی و آویزهای آنتیک، لوسترهای زیبا روکش های ابریشمی، مبلمان و تزیینات عتیقه، در کنار گلدان گل که در واقع چکمه های قدیمی است تضادی شیک و منحصر به فرد ایجاد می نماید.

ویژگی های دکوراسیون داخلی فرانسوی

ویژگی های دکوراسیون داخلی فرانسوی

ویژگی های دکوراسیون داخلی فرانسوی

مبلمان فرانسوی، کنسول فرانسوی و لوستر فرانسوی و سایر لوازم وینتیج فرانسوی دارای خطوط ظریف، مقایس کوچک و انحناهایی ظریف و زیبا دارند و از این رو برای ایجاد ویلایی شیک و دلپذیر مناسبند. در طراحی داخلی ویلا از مبلمان فرانسوی با حکاکی های پیچیده با پایه های کابریولی به رنگ سفید یا گچی، میز ناهارخوری چوبی، بوفه های فرانسوی، گنجه های قدیمی و آنتیک، کاناپه که همگی از طرح های نقاشی های فرانسوی، چهارخونه و راه راه، پیچازی، شطرنجی، طرح گل و شمعدان های تزیینی، دیوارکوبهای لوکس و طلایی رنگ و غیره بهره برده می شود. یکی از ویژگی های اصلی و مشخصات دکوراسیون داخلی فرانسوی ظرافت خاص در کنار پیچیدگی طراحی لوازم می باشد. از طرفی موارد دیگر که پیشتر نیز گفته ایم در طراحی داخلی به سبک فرانسوی موثر است. اما در اینجا قصد داریم بیشتر درباره عناصر کلیدی در این طراحی داخلی فرانسوی برایتان بگوییم. اگر به این سبک طراحی علاقه مند هستید می توانید از طراحان حرفه ای درباره این سبک طراحی مشاوره بگیرد و طراحی داخلی دلخواهتان را به دست آورید.

پالت رنگی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

پالت رنگی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

پالت رنگی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی شامل رنگ های خنثی با سایه های سفید، کرم، بژ و خاکستری می گردد و در واقع با به کارگیری این پالت رنگی برای دیوارها، کف و سقف فضای ساختمان می توان حس نورانی بودن را به فضا القا نماییم. از طرفی با ترکیب رنگ های گرم و پالستی همچون آبی روشن، بنفش، لوندر، صورتی کم رنگ و غیره تضاد لطیفی در دکوراسیون داخلی ایجاد می شود که لذت بخش است.

طراحی داخلی لاکچری

طراحی داخلی لاکچری

  • مبلمان های وینتیج همانطور که گفته شد از حکاکی های پیچیده بهره می برد که دارای پایه های کابریولی و لبه های طلاکاری است.
  • منسوجات و پارچه های به کار گرفته شده برای طراحی داخلی فرانسوی دارای نقاشی هایی از زندگی روستایی فرانسه و گل های رنگارنگ می باشد که برای اثاثیه و لوازم داخلی، پرده و روکش لوازم استفاده می شود.
  • کف پوش های چوبی یکی از ویژگی های برجسته طراحی ویلا کلاسیک است و بهره گیری از کف پوشهای چوبی برای طراحی داخلی به سبک فرانسوی به صورت طبیعی می تواند زیبایی فضا را چندین برابر نماید و همچنین سنگ مرمر برای کانتر، و کفپوشها به ویژه بهره گیری از سنگ برای سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه گزینه ای مناسب به حساب می آید.
  • لوسترهای کریستالی یا شیشه ای برای نورپردازی اتاق های غذاخوری، ورودی ساختمان و اتاق خوابها و دیوارکوبها برای تامین نور و ظرافت بیشتر به محیط بهره برده می شود.

انواع طراحی داخلی لاکچری به سبک فرانسوی

انواع طراحی داخلی لاکچری به سبک فرانسوی

انواع طراحی داخلی لاکچری به سبک فرانسوی

سبک های مختلفی برای طراحی داخلی به سبک فرانسوی وجود دارد که چند مورد از برجسته ترین انواع دکوراسیون فرانسوی شامل موارد زیر می گردد.

طراحی داخلی به سبک پرووانس

طراحی داخلی به سبک پرووانس

طراحی داخلی به سبک پرووانس

در استان های فرانسه و شهرهای حومه فرانسه سبکی از زندگی در جریان است که روی طراحی داخلی موثر بوده و در واقع در این سبک طراحی از روستاهای فرانسوی الهام گرفته شده است و عناصر روستایی با متریال طبیعی و پالت رنگی گرم ترکیب می گردد. رنگهای به کار گرفته شده در طراحی داخلی فرانسوی شامل زرد ملایم، آبی و سبز است و متریال طبیعی نیز شامل چوب و سنگ می گردد که ظاهری روستایی به ترکیب فضای ویلا می بخشد.

طراحی داخلی به سبک پاریسی

طراحی داخلی به سبک پاریسی

طراحی داخلی به سبک پاریسی

ظرافت و پیچیدگی خاص زندگی در پاریس در جریان است که ترکیبی از عناصر وینتیج و معاصر است. پالت رنگی استفاده شده در طراحی داخلی شیک پاریسی شامل رنگ های خنثی و مبلمان کلاسیک و ظریف با خطوط تمیز و انحنای ظریف می باشد.

طراحی داخلی به سبک لوئی چهاردهم

طراحی داخلی به سبک لوئی چهاردهم

طراحی داخلی به سبک لوئی چهاردهم

در طراحی داخلی به سبک پادشاه مشهور فرانسه یعنی لوئی چهاردهم از تزیینات و عناصر مجلل و باشکوه بهره برده می شود که دارای پارچه های پر زرق و برق، مبلمان طلاکاری شده و البته طرح های پیچیده است. رنگ های به کار گرفته شده طلایی، بورگوندی و سرمه ای است. مبلمان های این سبک طراحی بزرگ و طلاکاری روی پارچه و دستگیره ها و پایه های مبل می باشد. پارچه های سنگین و منسوجات مجلل در این سبک طراحی داخلی به کار گرفته می شود.

طراحی داخلی به سبک لوئی پانزدهم

طراحی داخلی به سبک لوئی پانزدهم

طراحی داخلی به سبک لوئی پانزدهم

طراحی به سبک لوئی پانزدهم ظریف تر و ملایم تر است و لوازم دارای انحنایی زیبا، نقوش گل در رنگ های ملایم و روشن و البته مبلمان با کنده کاری های پیچیده و به سبک طراحی روکوکو که آثار آن را می توانید طراحی نما باروک مشاهده نمایید در این سبک طراحی داخلی به کار گرفته می شوند.

طراحی داخلی به سبک لوئی شازدهم

طراحی داخلی به سبک لوئی شازدهم

طراحی داخلی به سبک لوئی شازدهم

در دوره لوئی شانزدهم به دلی تاثیرات معماری نئوکلاسیک و طراحی نما نئوکلاسیک طراحی فرانسوی محدودتر و متقارن تر به نظر می رسد و از رنگ های روشن همچون آبی ملایم، کرم و خاکستری بهره برده می شود. از طرفی مبلمان در طراحی این سبک دکوراسیون داخلی دارای خطوط صاف و البته اشکال هندس مشخص می باشد و به مقدار کم جزییات کم طلاکاری شده به آن اضافه گردیده است.

طراحی داخلی به سبک آرت دکو

طراحی داخلی به سبک آرت دکو

طراحی داخلی به سبک آرت دکو

سبک آرت دکو یکی از ویژگی های معماری فرانسه در دهه های 20 تا 30 و ظهور اشکال هندسی، رنگ های جسورانه و البته متریال لوکس و مجلل در طراحی بوده است. همانطور که در طراحی نما به سبک ارت دکو به آن اشاره نموده ایم رنگ های پر رنگ، سیاه و سفید و متریالهای پر زرق و برق از ویژگی های اصلی این سبک طراحی می باشد. از طرفی کروم، شیشه و چوبهای لاکی آینه نقش های تزیینی از جمله موارد دیگری است که در این سبک طراحی داخلی رعایت می گردد.

طراحی داخلی مدرن فرانسوی

طراحی داخلی مدرن فرانسوی

طراحی داخلی مدرن فرانسوی

در طراحی دکوراسیون مدرن به سبک فرانسوی از سبک معاصر الهام گرفته شده است و در کنار کلیت مدرن ساختمان و ویلا از ظرافت لوازم وینتیج بهره برده می شود و این تضاد زیبایی را چندین برابر می نماید. رنگها خنثی به عنوان پایه رنگ ساختمان همچون سفید و خاکستری با جزییاتی به رنگهای شاد و پاستلی استفاده می شود. همچنین خطوط طراحی تمیز و ترکیبی از قطعات مدرن و کلاسیک میباشد و تزیینات در دکوراسیون مدرن روی کاربرد تمرکز می کند.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی داخلی به سبک فرانسوی

  1. طراحی داخلی به سبک فرانسوی چیست؟ طراحی داخلی به سبک فرانسوی ریشه ای روستایی یا روستیک، گرم و سرشار از المانها و عناصر لوکس فرانسوی دارد که در واقع در کنار سادگی و محقر بودن با بهره گیری از تزیینات لوکس احساس شیک بودن و البته تضادی زیبا را القا مینماید.
  2. ویژگی های اصلی طراحی داخلی به سبک فرانسوی شامل موارد می شود؟ استفاده از رنگ های خنثی، مبلمان های وینتیج، جزییات ظریف، پارچه های مجلل و طرح دار از ویژگی های اصلی طراحی داخلی فرانسوی است.
  3. انواع سبک طراحی داخلی به سبک فرانسوی چیست؟ طراحی داخلی به سبک پرووانس، طراحی داخلی به سبک پاریسی، طراحی داخلی به سبک لوئی چهاردهم، طراحی داخلی به سبک لوئی پانزدهم، طراحی داخلی به سبک لوئی شازدهم، طراحی داخلی به سبک آرت دکو و طراحی داخلی مدرن فرانسوی از جمله انواع سبک طراحی داخلی به سبک فرانسوی می شود.
  4. از چه رنگ هایی در طراحی داخلی به سبک فرانسوی استفاده می شود؟ پالت رنگی به کار گرفته شده برای طراحی داخلی فرانسوی شامل رنگ های خنثی از جمله سفید، کرم، خاکستری و البته های سایه های این رنگ ها می شود که با رنگ های پاستلی و گرم ترکیب می شوند که فضای داخلی ساختمان را منحصر به فرد می نماید.
  5. آیا می توان طراحی مدرن را با طراحی داخلی به سبک فرانسوی ترکیب نماییم؟ ترکیب طراحی مدرن و طراحی داخلی فرانسوی یکی از راه های متفاوت کردن فضای داخلی در کنار کلیت مدرن ساختمان و ویلا از ظرافت لوازم وینتیج بهره برده می شود و این تضاد زیبایی را چندین برابر می نماید. همچنین خطوط طراحی تمیز و ترکیبی از قطعات مدرن و کلاسیک میباشد و تزیینات در دکوراسیون مدرن روی کاربرد تمرکز می کند.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طرا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *