دسته بندی ها طراحی

چرا طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مهم است؟ + عکسهایی برای ایده دکوراسیون کافی شاپ

کافی شاپ ها تنوع بالایی دارند و بسته به مواردی همچون موقعیت جغرافیایی، اهداف مشتریان، سبک طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی، مناسبتها و خدمات ارائه شده توسط این فضاها متفاوت می باشند و انواع آن را می توانیم در دسته بندی کافی شاپ سنتی یا روستایی، کافی شاپ مدرن، کافی شاپ هنری، کافی شاپ وینتیج، کافی شاپ علاقه مندان به حیوانات و بازی های رایانه ای، کافی شاپ با فضای کاری و یا کافی شاپ زنجیره ای یا برند تقسیم بندی نماییم که هر یک با هدف خاصی طراحی و ساخته می شوند و از این رو برای طراحی آنها نیاز است طراحی حرفه ای و خلاق با توجه به نیازهای کارفرما اقدام به طراحی داخلی و طراح بیرون این کافی شاپ ها نماید. در ادامه خواهیم خواند که چرا طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مهم است؟ + عکسهایی برای ایده دکوراسیون کافی شاپ را در اختیارتان قرار می دهیم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

اما آنچه ممکن است ذهن ما را مشغول کند این است که چگونه یک پلان خوب برای یک کافی شاپ ایجاد کنیم؟ برای این کار نیاز است به نکاتی توجه کنیم که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می دهیم. در واقع طراحی پلان یک کافی شاپ به مراحلی وابسته است که شامل توجه به اهداف و نیازهای کارفرما و مشتریان، تحقیق و بررسی درباره آنچه بازار می خواهد، فضای مورد نیاز جهت اجرای پلان به لحاظ ابعاد و متراژ، طراحی فضا و توجه به جزییات، مبلمان و تجهیزات کافی شاپ، عناصری که می توانند زیبایی فضای کافی شاپ را افزایش دهند و نهایتا بازنگری پلان و رفع اشکالات می گردد.

 

دکوراسیون کافی شاپ بوهمین

هر کارفرما می بایست بداند که چه محصولات و خدماتی را می خواهد به مشتریان ارائه دهد تا بتوانیم به سوالاتی از جمله اندازه فضا، تعداد مشتریان مورد انتظار و غیره به آسانی پاسخ دهیم. پیش از آنکه طراحی پلان کافی شاپ انجام شود توصیه می نماییم ابتدا به بررسی بازار محلی بپردازیم و تجرجیحات مشتریان را در نظر بگیریم. از طرفی آنچه برای تعیین فضای مورد نیاز برای طراحی و ساخت کافی شاپ موثر است میزان بودجه ای است که کارفرما برای این کار در نظر گرفته است و از این رو با توجه به متراژی که مد نظر کارفرماست می بایست پلان کافی شاپ به قسمتهایی از جمله فضای سرویس دهی، فضای نشستن، فضای آشپزخانه و غیره تقسیم بندی شود. طراح همچنین می بایست بتواند با رعایت اصول طراحی صحیح به تعیین قسمت برای قرارگیری میزها، قرارگیری پیشخوان و وسایل آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ توجه نماید.

دکور کافی شاپ مدرن

متریال سیمان و فلزات برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اما منظورمان از مدرن بودن دکوراسیون کافی شاپ چیست؟ اگر بخواهیم به طور کلی درباره دکوراسیون داخلی مدرن برایتان بگوییم می بایست به چند نکته اشاره نماییم که می تواند شما را راحت تر با این سبک طراحی آشنا نماید. طراحی دکوراسیون به سبک مدرن با خطوط صاف و اشکال هندسی در طراحی خود قابل تشخیص است. رنگهای خنثی، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و متریال روز و تبعیت نکردن از تقارن موجود در طراحی کلاسیک از جمله ویژگی های دیزاین کافی شاپ مدرن است. از این رو با توجه به آنچه گفتیم برای دکور کافی شاپ مدرن نیز به این نکات توجه می شود و البته دیگر موارد شامل:

دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن

  • طراحی ساده و جزییات کم: طراحی مدرن به طور معمول بر طراحی ساده و خطوط تمیز و صاف تمرکز می کند و در نتیجه به هنگام خرید مبلمان معمولا انواع ساده و تک رنگ با جزییات کم انتخاب می شوند و لازم به ذکر است فضایی که این مبلمان و میز و صندلی به خود اختصاص خواهند داد نیز کم خواهد بود چرا که تمرکز بر بزرگ و آزاد نشان دادن در دکوراسیون مدرن می باشد.

دکور کافی شاپ ساده و با تزیینات کم

  • رنگهای جسورانه و زنده: درست است که برای رنگ دیوارها و فضا پالت خنثی محبوبیت زیادی دارد ولی به این معنی نیست که از رنگهای شاد برای طراحی مدرن استفاده نمی شود. استفاده از این رنگها جلوه مدرن به کافه می دهد از جمله آبی پررنگ، قرمز بورگاندی، زرد نارنجی و سبز مغز پسته ای از جمله رنگهای دیگری است که در طراحی مدرن استفاده می شود.
  • نورپردازی در دکوراسیون مدرن: برای طراحی مدرن فضا از نورپردازی مدرن نیز می بایست بهره برد. لامپ های LED با رنگهای متنوع و قابل تنظیم و هوشمند در این سبک طراحی پرکاربرد است.

صندلی های فلزی در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

  • متریال مدرن: شیشه، فلزاتی همچون فولاد ضد زنگ (استیل)، متریال صنعتی، چوب، آجر و غیره برای طراحی داخلی کافی شاپ مدرن و حتی در برخی مواقع انتخاب مبلمان و میز و صندلی مناسب می باشد.

دکور کافی شاپ چوبی

دکور کافی شاپ چوبی

چوب یک 10 مورد از انواع متریال دکوراسیون داخلی به حساب می آید و یکی از محبوبترین انواع متریال طراحی داخلی محسوب می شود چرا که حس خوبی در بیننده ایجاد می کند و اگر مایلید در کافی شاپ خود از چوب برای طراحی استفاده کنید این عناصر چوبی می تواند شما را به هدفتان برساند.

مبلمان چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

  • مبلمان چوبی شامل میز و صندلی چوبی با طراحی ساده و دکوراسیون کافه مدرن.
  • دیوارهای چوبی علاوه بر کف پوشها که می توانند از جنس چوب با طرح های طبیعی و زیبا باشند می تواند برای طراحی دیوار نیز از چوب استفاده نمایید.
  • کف پوش چوبی یا لمینیت چوبی

دکور چوبی برای کافی شاپ

  • چراغ های دکوراتیو چوبی که نورپردازی گرم و دلنشینی برای فضا ایجاد میکنند.
  • تزیینات چوبی همچون سبد چوبی، گلدانهایی از جنس چوب و البته قاب ها و پوسترهای چوبی.

دکوراسیون کافی شاپ ساده

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مینیمال

اگر می خواهید کافی شاپ ساده ای داشته باشید بهتر است به سبک طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال و یا طراحی داخلی اسکاندیناوی و جپندی توجه بیشتری نشان دهید. این سبک های طراحی ساده و خاکی هستند و محیطی زیبا، آرامش بخش و دلنشین را برای مشتریان ایجاد می کنند. دیزاین داخلی کافه ساده و کم حجم با خطوط شیک و منحنی های ساده از جمله ویژگی های دکوراسیون کافی شاپ ساده هستند. رنگهای ملایم از جمله سفید، آبی کم رنگ، خاکستری و سبز در کنار مبلمان های ساده و کم حجم ما را به هدفمان نزدیکتر می نماید. گلدانهای کوچک با گیاهان آپارتمانی، شمع ها و تزیینات دیواری بسیار کم و ساده فضایی روشن و خاطره انگیز ایجاد می کند.

طراحی کافی شاپ کلاسیک

طراحی کافی شاپ کلاسیک

سبک دیگری که در طراحی کافی شاپ لوکس به کار گرفته می شود طراحی داخلی به سبک کلاسیک است که فضایی فوق لاکچری و زیبا برای نشستن و لذت بردن از هم صحبتی با عزیزانتان را فراهم می آورد. معماری کلاسیک به تقارن بین اجزا و طراحی اهمیت زیادی می دهد و متریالهای لوکس همچون سنگهای مرمر و یا گرانیت برای طراحی داخلی استفاده برای کف پوشها و دیوار بهره برده می شود. از طرفی تزیینات زیاد در طراحی کلاسیک رایج و جزو عناصر جدایی ناپذیر این سبک هستند و از این رو لوکس بودن کافی شاپ چندین برابر می شود.

جزییات طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

همانطور که می توانید حدس بزنید مبلمان و وسایل به کار گرفته شده در طراحی کافی شاپ کلاسیک همگی لوکس، زیبا و گرانقیمت هستند و معمولا از متریال با کیفیت همچون چوب راش، چرم و مخمل تهیه می شوند. از طرفی رنگها و طرحهایی که برای فضا و مبلمان به کار برده می شود نیز شامل رنگهای غنی و عمیق می شود. طلایی، قرمز، نقره ای، زرد و الگوهای زیبا و متقارن برای طراحی داخلی کلاسیک پر کاربرد است. چراغ های آنتیک، لوسترها و چلچراغ ها برای نورپردازی فضای کافی شاپ کلاسیک استفاده می شود. تزیینات در طراحی دکور کافی شاپ کلاسیک همانطور که گفتیم زیاد و دلپذیر هستند و می توان برای تزیین کافی شاپ از ساعت دیواری، آینه های برنجی، نقره ای و آنتیک، قاب عکس و تابلوهای هنری استفاده کرد. سرویس پذیرایی لوکس و منحصر به فرد نیز در دکور کافه کلاسیک کاربرد دارند.

دکوراسیون کافی شاپ سنتی

دکوراسیون کافی شاپ سنتی

سبک طراحی یک کافی شاپ سنتی همانطور که می توانید حدس بزنید به روش سنتی است و در واقع المانهای مربوط به طراحی داخلی سنتی در این طراحی دکوراسیون اعمال می شود. کافی شاپ سنتی دارای هویتی منحصر به فرد است و موضوع آن حس نوستالژی از زمان قدیم با الگو و طرح هایی که ریشه در فرهنگ و سنت یک کشور، استان، منطقه، شهر و محله دارد را در بیننده تداعی می کند. رنگهای گرم همانند قهوه ای، زرد، سبز و رنگهای کم رنگ تر محیطی دلپذیر و دوستانه ایجاد می کند. مبلمان و میز و صندلی از پارچه هایی سنتی با الگو و طرح محلی بهره می برد. قالی های دست بافت، ظروف پذیرایی سنتی، تابلو و عکسهای سنتی و محلی به همراه نورپردازی و محیط موسیقی محیطی آرامش بخش و زیبا برای مشتریان فراهم می آورد.

طراحی کافی شاپ با دکور صنعتی

طراحی کافی شاپ با دکور صنعتی

کافی شاپ با دکور صنعتی محیط منحصر به فردی را برای مشتریان ایجاد می نمایند و تجربه خاصی را برای مشتریان ایجاد می نماید که متفاوت است و برای داشتن کافی شاپ با دکور صنعتی نیاز به استفاده از مواد و متریالی است که به این طراحی کمک می نماید. فلزات، بتن، چوب خشک و سرامیک از جمله متریالی است که برای طراحی داخلی صنعتی بهره برده می شود. تزیینات در کافی شاپ صنعتی خلاقانه از قابهای فلزی با طرح صنعتی، نقاشی های ساده و مدرن استفاده می شود. چراغ های فلزی، لامپهای صنعتی با طرح خاص، نورپردازی با افکت خاص و مبلمانهایی فلزی یا چوب خشک که با چرم پوشانده شده اند زمینه ای برای طراحی کافه مدرن و صنعتی ایجاد می گردد.

دکوراسیون داخلی کافه

میز کار در دکوراسیون داخلی کافه

یک دکوراسیون داخلی فوق العاد از عناصری همچون طراحی منحصر به فرد که هویت مد نظر کارفرما را نشان دهد و از متریال خاص همچوین چوب، شیشه، فلز و سنگ بهره گیرد و طراحی مبتکرانه ای داشته باشد بهره می برد. به هنگام انتخاب مبلمان انواع راحت و بادوام خریداری می شوند و نورپردازی مناسب و دلنشین است. کافی شاپ بر خلاف فست فود ها نیاز به نور بسیار زیاد ندارند و با نور ملایم حس صمیمیت و متفاوت بودن را در مشتری ایجاد می نمایند.

دیوار چوبی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ

در صورتی که امکان طراحی فضای باز برای مکان کافی شاپ شما وجود داشته باشد بهترین روش برای جذب مشتری به حساب می آید چرا که می توانید این فضای باز را با گلها و گیاهان پر کنید و فضای باز داخلی زیبا و طبیعی داشته باشید.

اجرای دکوراسیون کافی شاپ

اجرای دکوراسیون کافی شاپ

مرحله بعدی پس از طراحی پلان کافی شاپ توسط معماری حرفه ای، اجرای آن است تا فضایی دلنشین و جذاب برای مشتریان و کارکنان به وجود آید. سبک طراحی کافی شاپ روی نحوه اجرای دکوراسیون کافی شاپ اثر می گذارد و سبکهایی از جمله رترو، مینیمال، صنعتی و روستایی و غیره هر یک روش خاص خود را برای اجرا دارد و هر یک نیاز به رنگ ها و نورپردازی منحصر به فردی دارند که بتواند تداعی گر این سبک ها باشد و البته به حس آرامش و جذابیت فضای کافی شاپ خدشه ای وارد نکند. استفاده از رنگهای درست و نورپردازی صحیح می تواند حس دنج بودن فضا را در مشتریان به وجود آورد.

گیاهان در طراحی داخلی کافی شاپ

علاوه بر این مبلمان و تزییناتی که در کافی شاپ به کار گرفته می شود از جمله گلدانهای گل دار و سرسبز، نقاشی های دیواری و هنرهای دستی در سبک سنتی کافی شاپ حس دلپذیری به مشتریان می بخشد و بسته به نیاز اگر کافی شاپ برای کار کردن و یا مطالعه طراحی شده است این مبلمان ها و تزیینات می بایست با توجه به این هدف انتخاب گردند. یکی از نکاتی که می تواند به زیبایی و جذابیت کافی شاپ اضافه نماید استفاده از فضای باز و مملوء از گیاهان سر سبز است که محیطی مطبوع برای نشستن و گپ زدن و یا کار کردن فراهم می آورد و البته توجه داشته باشید در صورتی که کافی شاپ برای کارکردن طراحی شده است می بایست پریزهایی برای شارژ لپ تاپ و گوشی در طراحی پلان کافی شاپ تعبیه گردد.

خرید دکور کافی شاپ

خرید دکور کافی شاپ

روشهای مختلفی برای خرید وسایل و تجهیزات کافی شاپ وجود دارد و شامل فروشگاه های تخصصی که ارائه کننده انواع وسایل دکوراسیون داخلی و لوازم تزیینی می باشند و یا به صورت آنلاین و به سادگی با جست و جوی آنچه می خواهید تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری نمایید. اما ساده ترین راه سپردن این کار به طراح حرفه ای کافی شاپتان است که به سادگی با توجه به پلانی که طراحی نموده است و همچنین خواسته ها و نیازهای شما و فضا اقدام به خرید تجهیزات، مبلمان، چراغ های مناسب، تزیینات دیواری، گلها و غیره می نماید تا به درستی آنچه خواسته کارفرماست به نمایش گذارد.

خلاقانه دکور کافی شاپ کوچک

خلاقانه دکور کافی شاپ کوچک

خلاقیت در طراحی کافی شاپ به خصوص در صورتی که کافی شاپ کوچک است اهمیت زیادی دارد و دکوراسیون کافی شاپ کوچک می بایست همانند هر کافی شاپ بزرگی حس دلپذیر بودن، آرامش و جذابیت منحصر به فردی را در مشتریان ایجاد کند. در ادامه چند ایده که می تواند به خلاقیت بیشتر در امر دکوراسیون کافی شاپ منجر شود را با هم مرور می کنیم.
بهینه سازی فضای موجود و استفاده از مبلمانی که قابلیت جمع و جور شدن و حمل کردن باشند، همچنین میز و صندلی های تاشو که قابل تنظیم هستند برای بهره وری از فضا مناسب هستند.

تزیینات دکور کافه کوچک

برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگهای روشن و ملایم استفاده نماییم و این رنگها برای دیوار فضای کافی شاپ و همچنین مبلمان و وسایل مربوط به دکور داخلی کافی شاپ به کار می رود و البته لازم به ذکر است نورپردازی نیز می بایست به درستی صورت گیرد تا حس بزرگتر بودن فضا را در بیننده ایجاد نماید.

به جای تقسیم بندی پلان کافی شاپ کوچک به بخش های مختلف بهتر است از ایده پلان باز برای طراحی کافی شاپ کوچک بهره ببریم و با استفاده از گل و گلدانها این فضاهای باز را به بخش هایی که می خواهیم نقسیم بندی کنیم.

طراحی دکور محوطه کافی شاپ

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به بهبود فضای کافی شاپ کوچک کمک نماید استفاده از تزیینات خلاقانه از جمله دیوارهای مخصوص برای نقاشی ها و عکسها، قابلهای نوری برای نمایش منو و یا تابلوها برای مشتریان است.

کافی شاپ کوچک فضایی محدود دارد و از این رو ارتباط بین کارکنان و مشتریان بیشتر است و به همین خاطر می توانیم کانتر در کنار پیشخوان در طراحی کافی شاپ در نظر بگیرم تا مشتریان به راحتی بتوانند با کارکنان صحبت نمایند.

دکور کافه

موضوع دکور کافه

دکور کافه به موضوع و هویتی که می خواهیم داشته باشد بستگی دارد. همانند کافه بازاری، کافه کتابخانه، هنری و غیره هر یک به نوعی خاص روی دکور کافه تاثر می گذارند. از طرفی رنگها و نورپردازی در طراحی داخلی کافه بسته به سبکی برای طراحی انتخاب نموده ایم متفاوت خواهد بود. در واقع این دو عنصر می بایست به گونه ای انتخاب شوند که حس آرامش و راحتی را در بینندگان ایجاد نمایند. در صورتی که فضای کافی شاپ بزرگ است می توانیم بدون این که بخش های مختلف آن با هم تداخل داشته باشند با تغییر دکور مربوط به آن فضا که به طور کلی در راستای طراحی داخلی فضای کافی شاپ ولی با هر بخش متفاوت است این قسمتها از جمله منطقه نشستن، منطقه کار و مطالعه، منطقه بازی کودکان و یا بزرگسالان را از یکدیگر جدا نماییم.

دکور کافه کوچک

تزیینات ساده و شیک در دکور کافه کوچک

متراژ کوچک کافه یکی از چالش برانگیزترین مواردی است که در طراحی پلان و طراحی دکوراسیون یک پروژه معماری می توان با آن مواجه شد و در واقع کمبود فضا و بهره بری از فضا به صورت بهینه اهمیت زیادی در زیبایی و منحصر به فرد شدن فضای کافه شما دارد. از این رو بهتر است این کار را به طراحی حرفه ای بسپارید. در طراحی دکور کافه کوچک در ابتدای امر می بایست به بهینه سازی فضا توجه شود و برای اینکه بتوانیم از فضا به درستی در طراحی دکوراسیون این کافه استفاده کنیم می بایست تجهیزات و وسایل مورد نیاز در کافه جمع و جور و در اندازه های کوچکتر باشد. برای مثال مبلمان کوچک، میز و صندلی قابل تنظیم و کوچک که جای زیادی نگیرند. از طرفی درست است که اندازه و ابعاد این وسایل اهمیت زیادی دارد ولی می بایست به این نکته توجه کنیم که انتخاب این تجهیزات باید بر اساس سبکی باشد که مایلید کافه کوچک خود را دکور کنید. نکته دیگر رنگها و نورپردازی است. همانطور که می توانید حدس بزنید رنگها در کافه کوچک می بایست روشن و ملایم باشند تا فضا بزرگتر از آنچه که هست نشان داده شود و البته نورپردازی نیز توسط چراغ های مهتابی و چراغ های دکوراتیو زیبا صورت گیرد.

پیش خوان در دکور کافه کوچک

تزیینات ساده و شیک اما به مقدار کم در کافه کوچک استفاده شود چرا که تزیینات زیاد منجر به شلوغ شدن فضا و کوچکتر نشان داده شدن کافه می شود. اگر گلدان و گل استفاده می کنید بهتر است کوچک باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.
برای سرو غذا از ظروف کوچکتر و منوی انتخابی شما نیز بهتر است اندازه کوچکتر داشته باشند و سهم هر غذا کم باشد تا فضای زیادی روی میز اشغال نکنند و در نتیجه نیاز به بهره گیری از میز و صندلی بسیار بزرگ وجود نداشته باشد.

دکور کافی شاپ ارزان

دکور کافی شاپ ارزان

بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که هدف از طراحی و ساخت کافی شاپ راه اندازی شغلی است که همیشه مایل بودید داشته باشید و نیاز است برای سودآوری بیشتری هزینه ها را تا حد امکان کم نمایید از این رو خرید دکور کافی شاپ ارزان می تواند یکی از راه حلهای پیش روی شما باشد. اما توجه به کیفیت محصولات نیز مهم است. به این مساله فکر کنید که از خرید وسایل و تجهیزات خود به صورت ارزان خوشحال هستید ولی هنوز یک ماه نشده این وسایل خراب شده و نیاز باشد دوباره این تجهیزات را بخرید به همین خاطر در بسیاری از مواقع جز مواقع ضروری توصیه نمیکنیم دکور ارزان و دست دوم بخرید. مبلمان دست دوم یا قدیمی، لوازم قابل بازیافت از جمله میز، صندلی، میزها و یا مثلا رنگ کردن جعبه های چوبی به عنوان صندلی، گلهای کاغذی یا پارچه ای ارزان، شمع های ارزان، پوسترهای چاپی، به جای استفاده از کاغذ دیواری یا متریالهای گران قیمت در دکوراسیون داخلی کافی شاپ بهره گیری از رنگ مناسب فضای دلخواه شما و استفاده از گل و گیاه محلی و یا حتی استفاده از جعبه های قدیمی برای ساخت میز و دیوارپوشی با کارتن از جمله کارهایی است که می توانید جهت داشتن دکور ارزان کافی شاپ انجام دهد.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران

دکوراسیون داخلی کافه رستوران

کافه ها می توانند به تنهایی یا در داخل یک رستوران به فعالیت خود ادامه دهند ولی نوع طراحی آنها به طور کلی با هدف ایجاد فضایی دلنشین، دوستانه و جذاب صورت می گیرد. برای اینکه بتوانید طراحی داخلی کافه رستوران خاصی داشته باشید توجه به جزییاتی از جمله مبلمان راحت و شیک با رنگها و الگوهای مناسب طراحی مجموعه شما، نورپردازی مناسب با چراغ های مهتابی، شمع ها و چراغ های دیواری، تزییناتی شیک شامل تابلوهای هنری، پوسترها و دیوارپوشهای جذاب، تقسیم بندی فضا به منطقه نشستن، منطقه غذاخوری و پذیرایی نیز می تواند به راحتی بیشتر مشتریان منجر شود.

دکوراسیون داخلی کافه قنادی

دکوراسیون داخلی کافه قنادی

کافه قنادی ها هم فضایی برای فروش شیرینی و انواع کیک و دسرهای خوشمزه هستند و هم مکانی برای نشستن و لذت بردن از این شیرینی ها به حساب می آیند و برای جذب مشتریان می بایست این فضاها زیبا و و جذاب طراحی شوند چرا که مشتریان می توانند به سادگی با خرید شیرینی از مغازه خارج شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی کافه قنادی معمولا از رنگهای روشن و ملایم، الگوها و طرح های خلاقانه، تزیینات متنوع استفاده می شود. برای تزیین کردن کافه قنادی می توان از ماکتهای کیک، کلوچه، کاپ کیک، شکلات و شیرینی ها برای تزیین دیوار و دکوراسیون میزها بهره برد. مبلمان می بایست راحت و شیک باشد تا به فضا حس لوکس بودن و متفاوت بودن القا کند. میزهای کافه باید برای نشستن تنوع داشته باشند، به طور مثال میزهای گروهی، میزهای انفرادی و صندلی های راحتی و غیره برای یک کافی قنادی لوکس اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون کافه قهوه

دکوراسیون کافه قهوه

زمانی که از کافه قهوه حرف میزنیم منظورمان فضایی برای نوشیدن قهوه است و تنها هدف آن ارائه انواع قهوه می باشد و می توانید حتی این کافه قهوه را به صورت بیرون بر نیز طراحی کنید که در این صورت نیاز به بودجه کمتری در طراحی دکوراسیون فضای کافه خود دارید. برای اینکه بتوانید مشتریان زیادی را به خود جذب کنید توصیه می شود از طراحی منحصر به فردی استفاده کنید که با ترکیب رنگهای گرم و الگوهای زیبا فضایی دلنشین برای نشستن و نوشیدن قهوه فراهم نماید. نورپردازی همانطور که پیشتر اشاره کرده ایم می بایست به دلنشین تر شدن فضا کمک کند و از این رو نورپردازی با چراغ های ملایم و چراغ های دیواری می تواند مناسب باشد.

رنگ سبز برای مبلمان دکور کافه

مبلمان راحت و شیک برای دورهم نشینی مشتریان و صندلی و مبلمان زیبا برای تعداد کم و دو نفره نیز برای کافی شاپ خود در نظر بگیرید. معمولا در کافه هایی که فقط قهوه سرو می کنند پیشخوان در کنار میز کار باریستا قرار می گیرد و می توانید به راحتی باریستا را مشاهده نمایید و جهت بهبود فضا از قهوه ساز، ظروف قهوه و سایر وسایل به عنوان تزینات این کافه استفاده می شود.

تفاوت دکور کافی شاپ با طراحی دکور فست فود

تفاوت دکور کافی شاپ با طراحی دکور فست فود

طراحی دکوراسیون فست فود برخلاف دکوراسیون کافی شاپ بر عملگرایی، سرعت، پویایی و شیک بودن تاکید دارد و البته اکثر مواقع فست فود ها از سبک مدرن که برای دکوراسیون کافی شاپ مدرن استفاده می شود، برای طراحی داخلی استفاده می کنند و خطوط شیک و صاف در طراحی این فضا به کار گرفته می شوند. رنگهای استفاده شده در طراحی داخلی فست فود شامل رنگهای قرمز، زرد، آبی و سبز است که همگی حس انرژی، پویایی و شادابی را در بیننده ایجاد می نمایند و نوردپردازی با لامپ ها پر نور و چراغ دیواری های لوکس و مدرن انجام می شود. مبلمان و صندلی ها راحت و کاربردی هستند و تنها برای نشستن و غذا خوردن و نه برای گپ زدن می باشند. تابلوها و پوسترها در فست فودها همواره با موضوع غذایی است که در آن فست فود به فروش می رسد و یا حتی در مواقعی تابلوهایی از منو رستوران فست فود روی دیوار نصب میگردد. آنقدر که باید به راحتی مبلمان توجه نمی شود و در اکثر مواقع صندلی های پلاستیکی و فلزی که حتی بالشتی نرم روی آنها کار نشده است برای فست فود ها به کار گرفته می شود چون سرعت اهمیت زیادی دارد.

هزینه دکوراسیون داخلی کافی شاپ

هزینه دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اما آنچه اکثر کارفرمایان را در تصمیم گیری برای انجام دکوراسیون داخلی می تواند دو دل کند هزینه ای است که جهت طراحی داخلی انجام می شود. هزینه دکوراسیون داخلی کافی شاپ به موارد مختلفی از جمله اندازه و موقعیت مکانی کافی شاپ، استایل و سبکی که برای طراحی مد نظر کارفرماست، موضوع کافه برای طراحی، متریال و تجهیزاتی که جهت اجرای دکوراسیون داخلی استفاده می شود، تجهیزات فنی کافی شاپ مثل سیستمهای روشنایی و تهویه و غیره و حتی در برخی مواقع نیاز به بازسازی ساختمان برای ایجاد کافه ای شیک و جذاب بستگی دارد.

کاغذ دیواری برای کافه

کاغذ دیواری برای کافه

متریال دکوراسیون داخلی کافه و کافی شاپ ها اهمیت زیادی دارند چرا که رفت و آمد به کافه زیاد است و گرد و غبار و تردد در کافه می تواند این متریال را به سادگی فرسوده کند. از این رو استفاده از متریالهای طراحی داخلی با کیفیت ضروری است. کاغذ دیواری کافی شاپ نیز یکی از روشهای زیباسازی فضای کافه است که دارای دوام زیادی است و برای ایجاد یک محیط دلپذیر و لوکس مناسب است. با توجه به موضوع و استایل کافه خود می توانید به راحتی طرح خاصی برای کاغذ دیواری انتخاب کنید چرا که کاغذ دیواری در طرح ها و الگوهای مختلف طراحی و تهیه می شود. رنگ و الگوها متفاوت و متنوع است و همچنین کاغذ دیواری مقاوم و قابل شستشوست. در انتخاب کاغذ دیواری اما اندازه دیوارها و نور محیط موثر است. برای محیط های کوچک و ایده دکوراسیون کافی شاپ کوچک بهتر است از الگو و طرح های ساده کاغذ دیواری استفاده نماییم و رنگ مناسب رنگهای روشن خواهد بود. حتی اگر مایلیم بخشی از فضای کافه به کودکان اختصاص داشته باشد و محیطی برای بازی و تفریح کودکان فراهم شود کاغذ دیواری برای کافی شاپ با طرح هایی مناسب کودکان وجود دارد که می توانیم از آنها بهره ببریم.

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی کافی شاپ

کاغذ دیواری مخصوص کافی شاپ در برابر رطوبت، بخار و سایر مواد مایع و رطوبت زا مقاوم است و کمتر دچار آسیب دیدگی و پارگی می شود. تمیزکاری همانطور که گفتیم ساده و به راحتی لکهای احتمالی با شستشوی ساده رفع می شوند. همچنین کاغذ دیواری کافه ها مزیت دیگری یعنی ضدخراش بودن هم دارند که برای یک کافه پرتردد اهمیت زیادی دارد.

بهترین دکوراسیون کافی شاپ

بهترین دکوراسیون کافی شاپ

اما شاید الان از خود بپرسید با همه این تفاسیر بهترین دکوراسیون کافی شاپ چیست؟ دکوراسیون کافی شاپ به نحوی طراحی شود که حس صمیمت، دلنشین بودن فضا و محیطی دوستانه را برای مشتریان ایجاد کند. محیطی گری و مهمان نوازی با رنگها، تزیینات، گل و گیاه و نورپردازی در جذب مشتریان اهمیت زیادی دارد. طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید با هدف ایجاد محیطی آرامش بخش انجام شود و تا حد امکان از تزییناتی که ما را به این اهدف می رسانند بهره برده شود.

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

مبلمان علاوه بر شیک بودن باید راحت باشند تا بتوانند محیطی برای نشستن و لذت بردن از قهوه و دسر و سایر غذاها را فراهم کند. موسیقی مناسب نیز بر روی تاثیر دکور داخلی بر جذب و ماندن مشتریان بی تاثیر نیست.

نمای کافه

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ جپندی

طراحی داخلی در کنار طراحی نما برای کافی شاپ مهم است و اینطور نیست که تنها برایمان طراحی داخلی مهم باشد. طراحی نما کافه می بایست فضایی دلباز را به مخاطب نشان دهد و نور کافی را به فضای کافه وارد کند. از طرفی نمای کافه را میتوانید با نورپردازی بهبود ببخشید و با استفاده از چراغ های LED و نورپردازی زیبا مشتریان کافه را به داخل جذب نمایید. در طراحی نما کافی شاپ بهتر است به فضای باز یا تراس نیز توجه شود که محلی برای قرار گرفتن میز و صندلی ها و استفاده از هوای آزاد و طبیعی است که خود به نوعی ایده برای کافی شاپ هایی هستند که کوچک می باشند و زمین جلوی آنها خالی است. همچنین برای طراحی نما بیرونی می بایست توجه داشته باشیم که استایل و سبک نمای خارجی و داخلی می بایست با هم هماهنگ و در هارمونی کامل باشند. این یکپارچی به زیبایی بیشتر کافه می انجاد. در برخی مواقع حتی کافه به صورت تمام شیشه طراحی می شود و پلان باز کافه به مشتریان اجازه می دهد به آسانی درون کافه را ببینند و کافه مملو از نور و آرامش باشد.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

  1. چگونه می توانم یک فضای دلنشین و دوست داشتنی برای کافی شاپم ایجاد کنم؟ برای ایجاد یک فضای دلنشین و دوست داشتنی در کافی شاپ خود، می توانید از رنگ های آرام و گرم مانند آبی، سبز و قهوه ای استفاده کنید. همچنین، استفاده از نورهای نرم و گرم و افزودن عناصر طبیعی مانند گیاهان، برگ ها و چوب به اتمسفر دلپذیری کمک می کند.
  2. چگونه می توانم فضای کافی شاپ خود را به یک مقصد برای کار و تفریح تبدیل کنم؟ برای تبدیل فضای کافی شاپ به یک مقصد برای کار و تفریح، می توانید ارائه اینترنت رایگان، پریزهای برق در محل های نشستن، فضاهای کاری مجهز، و فعالیت های اجتماعی مانند نمایشگاه های هنری یا مراسم زنده یادی برگزار کنید.
  3. چطور می توانم با استفاده از دکوراسیون، احساس راحتی و آرامش را به مشتریان ارائه دهم؟ برای ایجاد احساس راحتی و آرامش در کافی شاپ، می توانید از مبلمان راحت و نرم، نورپردازی مناسب با نور نرم و غیرهتان کریستین برای جلب مشتریان استفاده کنید. همچنین، موسیقی آرامش بخش و عطرهای دلنشین نیز می توانند به ایجاد این احساس کمک کنند.
  4. چه نکاتی باید در نظر گرفت تا کافی شاپ من جلوی رقبا را بگیرد؟ برای جلب مشتریان و جلوگیری از از دست دادن آنها به رقبا، می توانید از تزئینات منحصر به فرد و خلاق، منوی متنوع و با کیفیت، خدمات مشتریان برتر و تجربه ی منحصر به فرد مشتریان استفاده کنید.
  5. چطور می توانم با استفاده از دکوراسیون، برندینگ و هویت منحصر به فرد کافی شاپ خود را تقویت کنم؟ برای تقویت برندینگ و هویت منحصر به فرد کافی شاپ، می توانید از الگوها، رنگ ها و عناصری که با نام و لوگوی کافی شاپ شما مرتبط هستند، استفاده کنید. همچنین، ارائه ی محصولات یا خدماتی که با استانداردهای برند شما هماهنگ هستند و ایجاد یک تجربه ی یکپارچه برای مشتریان نیز می تواند به تقویت برندینگ شما کمک کند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی کارخانه خودچسب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی پروژه خودچسب از حساسیت ها و اهمیت های بسیاری برخوردار بود. اول این که پروژه در مجاورت اتوبان فتح( جاده قدیم...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای شیرافکن

ساختمان مسکونی آقای شیر افکن واقع در شهر همدان در منطقه استادان در زمینی به مساحت 503 متر مربع، با موقعیت شمالی در شش طبقه روی همکف طرا...

ادامه مطلب