طراحی

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

در دنیای صنعتی و شلوغ شهرهای امروز، افراد به دنبال پناه بردن به جایی خارج از شهرها جهت لذت بردن از آب و هوای پاک در کنار اعضای خانواده و دوستان خود هستند. از این رو امروزه شاهد ساخت و ساز ویلا در حومه شهرها به طور گسترده هستیم. جهت داشتن یک ویلای آخر هفته، ساده ترین راه مراجعه به دفاتر فروش ویلا در منطقه مورد نظر شماست تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، ویلای مطابق نیازها و بودجه تان خریداری نمایید. اما آیا این ویلا، کاملا مطابق سلیقه شما و به عبارتی ویلای رویایی مد نظرتان است؟ اما راه دوم این است که خودتان دست به کار شوید و ایده های خود را با کمک یک تیم حرفه ای واقعی کنید و طراحی ویلای خود را به آنها بسپرید. بدین ترتیب می توانید ویلایی داشته باشید که همیشه آرزوی آن را داشته اید و از اقامت در آن لذت ببرید. گروه معماری همستان با بیش از ده سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت ویلا آماده است تا رویای شما را به واقعیت بپیوندد. کافیست با ما تماس بگیرید و طراحی ویلای خود را به ما بسپرید.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلای ایرانی

طراحی ویلای ایرانی

طراحی ویلا ایرانی یا ویلا سنتی امریست که ریشه در تاریخ معماری ایران دارد و به طرح کوشک ها و باغ های تاریخی که برای قشر مرفه ساخته می شد پیوند می خورد. در باغ های ایرانی معمولا بنای اصلی به شکل کوشک برونگرا طراحی می شد و باغ به شکل هندسی با تعدادی محورهای اصلی و فرعی در اطراف آن شکل می گرفت. کوشک نیز در گذشته مانند ویلای امروزی محلی برای تفریح و گذران اوقات فراغت بود و معمولا در مکانی خوش آب و هوا یا به اصطلاح ییلاقی ساخته می شد. طراحی ویلا ایرانی مورد پسند افرادی است که به سنت ایرانی و فرهنگ اصیل آن علاقه دارند و ترجیح می دهند در فضای آرام و دلنشین سنتی ایرانی اوقات فراغت خود را سپری کنند.

طراحی ویلا به سبک ایرانی

طراحی ویلا به سبک ایرانی

طراحی ویلا به سبک ایرانی

اگر از دوستداران معماری اصیل ایرانی هستید و می خواهید از پیچیدگی های ویلا کلاسیک و سادگی طراحی ویلا مدرن به دور باشید، ویلای ایرانی همان چیزی است که شما به دنبالش هستید. در ویلای ایرانی از عناصر سنتی و ویژگی های معماری اصیل ایرانی استفاده می شود. استفاده از آجر و شیشه های رنگی، طاق های گنبدی، پنجره های سنتی، طاقچه و ایوان، دیوارهای مشبک آجری و غیره در طراحی نمای ویلا، همگی از خصوصیات یک ویلا به سبک ایرانی هستند.

طراحی باغ ویلا ایرانی

طراحی باغ ویلا ایرانی

طراحی باغ ویلا ایرانی

اگر به طراحی باغ های ایرانی بنگریم، خواهیم دید که دارای یک محور اصلی در امتداد کوشک هستند که گاهی این محور با نهر آب تعریف می شود. به عبارت دیگر کوشک یا همان بنای اصلی باغ در محل تلاقی محورهای طولی و عرضی به گونه ای ساخته شده که از چهار طرف به محیط بیرون خود دید دارد. محورهای اصلی و فرعی، باغچه های منظم و هندسی، حوض ها و فواره ها، حوض خانه و شاه نشین، ردیف درختان و غیره همگی از خصوصیات یک باغ ایرانی هستند. در کنار همه اینها ساخت آلاچیق و تخت های سنتی نیز می توانند به طراحی باغ ویلای شما زیبایی ببخشند.

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی ویلا ایرانی

  1. طراحی ویلا ایرانی چه خصوصیاتی دارد؟ دنبال کردن الگوهای طراحی و ساخت ایرانی و استفاده از عناصر معماری ایرانی همچون متریال آجر و شیشه رنگی، طاق های گنبدی، شاه نشین، ایوان، طاقچه ها و غیره از خصوصیات ویلای ایرانی هستند.
  2. طراحی باغ ویلای ایرانی چه خصوصیاتی دارد؟ ساخت بنای اصلی در محل تلاقی دو محور عرضی و طولی، باغچه های هندسی و منظم، مسیرهای آب، نهرها و فواره ها، تخت های سنتی و ردیف درختان همگی از ویژگی های باغ ویلای ایرانی می باشند.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *