طراحی

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا

ویلا بنایی است که عموما در حومه یا خارج شهر ساخته می شود و جهت تفریح و گذران اوقات در تعطیلات و آخر هفته ها کاربرد دارد. همین عامل سبب تمایل کارفرماهای ویلا به ایجاد فضایی زیبا، دلنشین و تاثیرگذار شده تا بتوانند با اقامت در ویلایشان حداکثر لذت را از تعطیلات ببرند. نکته قابل توجه این است که ویلاها عموما دارای چهار نما هستند و نمای ویلا معرف هویت و شخصیت آنست. اما نمای ویلا چگونه طراحی شود تا بتواند چشمگیر و تاثیرگذار باشد؟ چه سبک هایی مناسب بنای ویلا هستند؟ چه مصالحی جهت نماسازی ویلا کاربرد دارند؟ چه نکاتی را جهت طراحی و اجرای ویلا باید در نظر داشت؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به تمام سوالات شما جواب دهیم و می توانید برای اطلاعات بیشتر به لیست قیمت طراحی نما مراجعه کنید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

انواع سبک های متداول در طراحی نمای ویلا

در طراحی نمای ویلا، ضوابط کمیته نما و بسیاری از محدودیت های نماهای مسکونی شهری حاکم نیستند و دست طراح جهت طراحی نما ایده آل کارفرما بازتر است؛ بنابراین می توان سبک مورد نظر را به آسانی طراحی و اجرا کرد. سبک های رایج در طراحی نمای ویلا عبارتند از: سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک روستیک، سبک مینیمال و سبک سنتی.

طراحی نمای ویلا مدرن

جهت طراحی ویلا مدرن، از ترکیب احجام ساده و خالص به خصوص مکعب مستطیل استفاده می شود. ترکیب مکعب ها در اندازه های مختلف و ایجاد فضاهای پر و خالی سبب خلق ویلایی مدرن و جذاب می شود. رنگ های غالب در ویلاهای مدرن، سفید و خاکستری هستند که گاهی با رنگ چوب و پروفیل های مشکی از سادگی و یکنواختی آن کاسته می شود. از دیگر ویژگی های یک ویلای مدرن استفاده از سطوح شیشه خور وسیع است که ارتباط بصری قوی با طبیعت پیرامون ویلا برقرار می نماید. به طور کلی ویلاهای مدرن به علت دارا بودن بازشوهای وسیع و شفاف و تراس های اطراف بنا پیوند گسترده ای با محیط بیرونی خود دارند. طراحی داخلی ویلاهای مدرن نیز دارای پلانی باز با کمترین جداکننده ها، روشن و دلباز هستند.

جهت اطلاع از جزییات طراحی نمای مدرن به مقاله آن در سایت همستان مراجعه فرمایید.

طراحی نمای ویلا کلاسیک

ویلای به سبک کلاسیک شکوه، تجمل و وقار را به نمایش می گذارد. در این سبک معمولا همه عناصر متقارن، متعادل و پایدار هستند. جزییات و تزیینات فراوان شامل ستون و سرستون ها، صراحی، قرنیزها، فریم های کار شده اطراف بازشو ها و … خصوصیت بارز ویلاهای کلاسیک است. فضاهای داخلی ویلا کلاسیک نیز به خوبی تفکیک و مرزبندی شده است. میزان ادغام با فضای بیرونی در ویلای کلاسیک به نسبت مدرن کاهش یافته است؛ هرچند که بنای ویلا ماهیتا نیازمند نور فراوان و بازشوی زیاد است.

جهت اطلاع از جزییات نمای رومی به مقاله آن در سایت همستان مراجعه فرمایید.

طراحی نمای ویلا روستیک

ایده اولیه طراحی ویلا به سبک روستیک برگرفته از خانه های روستایی است. در این سبک احجام ساده و سنگین هستند و تزیینات خاصی ندارند. متریال های طبیعی، خام و خشن، دیوارهای قطور و اجزای زمخت از بارزترین ویژگی های این سبک هستند.

در دکوراسیون داخلی ویلای روستیک سعی بر آن است از المان های داخل طبیعت استفاده شود تا حس ادغام فضای داخل و خارج را تقویت نماید.

در برخی موارد ترکیب سبک مدرن با مبلمان روستیک نتیجه دلنشینی به دست می دهد که برای کارفرما دلچسب است.

طراحی داخلی ویلایی روستیک

طراحی داخلی ویلایی روستیک

متریال های مصرفی در طراحی نمای ویلا

رایج ترین متریال های مورد استفاده جهت اجرای نمای ویلایی عبارتند از:

طراحی نمای ویلای یک طبقه

در ساخت و ساز ویلا، ویلاهای یک طبقه بسیار رایج هستند. نمای ویلای یک طبقه بهتر است به سبک مدرن طراحی شود؛ البته در مواردی هم که کارفرما تمایل به طراحی نما کلاسیک ویلای یک طبقه خود دارد، بهتر است از تزیینات کمتر و ظریف تر استفاده شود. نحوه تقسیم فضاها و سیرکولاسیون در پلان ویلای یک طبقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی نمای ویلا دوبلکس

این روزها ویلاهای مدرن با پلان طراحی ویلا دوبلکس و سقف های بلند از محبوبیت خاصی برخوردار شده اند؛ چرا که به سادگی نمای مدرن، شکوه می افزایند. همچنین تقسیم فضا و عرصه بندی در پلان دوبلکس اگر به صورت حرفه ای انجام شود، به خوبی رضایت کاربر را جلب خواهد کرد.

طراحی نمای ویلا کردان

طراحی نمای ویلا کردان

نمای خانه ویلایی ساده

برخی از کارفرماها علاقه دارند که نمای ویلایشان ساده باشد. معمولا برای آنها سبک مدرن در نظر گرفته می شود. مزیت اصلی نمای ویلایی ساده هزینه پایین تر آن است.

قیمت طراحی نمای ویلا

در طراحی نمای ویلا عوامل متعددی بر قیمت تاثیر می گذارند که برخی از آنها عبارتند از اقلیم منطقه ای که قرار است ویلا اجرا شود، سبک طراحی، متراژ نما، متریال مورد نظر و غیره. جهت اطلاع دقیق از هزینه طراحی و اجرای ویلای خود کافیست با گروه معماری همستان تماس بگیرید و با دادن اطلاعات لازم، از قیمت تقریبی آن آگاه شوید.

طراحی نمای ویلا در شمال

به علت آب و هوای متغیر این منطقه، عایقکاری اهمیت زیادی دارد. در مناطقی از شمال که رطوبت هوا بالاتر است از پنجره های بزرگ جهت کوران بهتر هوا استفاده می شود. سقف ها نیز اکثرا شیروانی ساخته می شود. مصالح مورد استفاده نیز علاوه بر سبک مورد نظر کارفرما، به میزان رطوبت منطقه نیز بستگی دارد.

طراحی نما ویلا مدرن در کردان

این ویلا طی جلسات متعدد با کارفرما و ارزیابی علایق، سلایق و نیازهای خانواده در چند آلترناتیو طراحی شد و اینک در حال اجراست. فضاهای طراحی ویلا در کردان در دو طبقه در نظر گرفته شده که طبقه همکف دارای سالن پذیرایی اصلی، آشپزخانه، تی وی روم، اتاق خواب مهمان و سرویس ها می باشد. طبقه اول نیز شامل اتاق های خواب، نشیمن خصوصی، آبدارخانه و یک تراس نسبتا بزرگ است. سبک طراحی ویلا مدرن و با استفاده از متریال سیمان سفید طراحی شده است. در محوطه ویلا فضای سبز، آلاچیق، استخر و پارکینگ طراحی شده است.

طراحی نما ویلای کردان

طراحی نما ویلای کردان

طراحی نما ویلا در صفا دشت

ویلای صفادشت طبق سلیقه کارفرما به سبک کلاسیک طراحی و اجرا گردید. ویلا در طبقه همکف دارای سالن پذیرایی، دو اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است. در زیرزمین بنا طبق خواست کارفرما یک سالن بزرگ جهت برگزاری مراسمات و یک اتاق خواب مستر در نظر گرفته شده است. محوطه باز جهت برگزاری مراسم در فضای بیرون، پارکینگ، استخر و فضاهای جانبی آن و فضای سبز عناصری هستند که در محوطه خارجی ویلا طراحی شده اند. عکس های بیشتر و اطلاعات ویلای صفادشت را از اینجا مشاهده نمایید.

طراحی ویلا صفادشت

طراحی ویلا صفادشت

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی گلزار

این مجموعه در زمینی به مساحت 630 مترمربع در غرب شهر تهران و منطقه باغ فیض، خیابان گلزار 9 واقع شده است. لوکیشن مجتمع مسکونی گلزار یکی ا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری باغستان

پروژه اداری باغستان، در زمینی به ابعاد 20 در 20 در جنوب شرقی شهر تهران، بخش مرکزی شهرستان شهریار، بخش بابا سلمان واقع شده است. کارفرما،...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *