طراحی

طراحی ویلا مدرن

طراحی نما مدرن

اصلی ترین هدف طراحی ویلا، تدارک فضایی امن و آرام و دور از شلوغی های شهر برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات و آخر هفته هاست. همچنین برخی کارفرماها نیز ویلایشان را با هدف اجاره دادن به افراد یا استفاده به عنوان لوکیشن برای مراسم عروسی و عکاسی و غیره می سازند. هدفی که کارفرما از ساخت ویلای خود در سر می پروراند مسلما بر طراحی ویلا تاثیرگذار است؛ پس قبل از هرچیز این موضوع باید برای طراح روشن شود. بودجه، سلیقه، روحیات کارفرما، موقعیت سایت و غیره سایر عواملی هستند که تاثیر مستقیم بر امر طراحی ویلای شما دارند. اصول طراحی ویلا تنها محدود به طراحی نمای بنا نیست؛ بلکه مجموعه ای از طراحی محوطه ویلا و فضای اطراف ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، طراحی نمای ویلا و غیره است که در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند و یک ویلای مطلوب و کارآمد را برای شما به ارمغان می آورند.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلا مدرن کردان

طراحی ویلا مدرن کردان

سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک ها در بین مردم علی الخصوص در ویلا سازی است. یک ویلای مدرن محصول تعادل بین طراحی، کارکرد و زیبایی یک مجموعه واحد و یکپارچه است. هدف اصلی از طراحی ویلای مدرن خلق بنایی کارکردی و عاری از ساختارهای پیچیده و غیرضروری است. در این سبک، خطوط، سطوح و زوایا اهمیت زیادی دارند و از اشکال خالص و ساده هندسی مانند مربع و مستطیل برای خلق احجام پایه استفاده می شود. در طراحی ویلای مدرن طراح با استفاده از سطوح افقی و عمودی و نیز پر و خالی کردن احجام فرم مورد نظر خود را خلق می کند. در نهایت ویلای مدرن ویلایی است که با متریال های به رنگ خنثی و احجام و سطوح خالص و پنجره های سراسری و بهره گیری از تکنولوژی روز از جمله تجهیزات هوشمندسازی و تجهیزات ایمنی و گرمایش و سرمایش نوین طراحی شده و فضای داخل ویلا به خوبی با خارج آن تلفیق گشته است.

مزایای ویلای مدرن

  • آزادی طراح جهت خلق فضا

در سبک مدرن، خبری از تقارن موجود در سبک کلاسیک نیست و تقارن جای خود را به تعادل و تناسب می دهد؛ بنابراین طراح می تواند فارغ از قوانین دست و پا گیر فرمال، بر روی عملکرد بهینه فضاها تمرکز کند. به همین علت دست معمار باز است تا با به کارگیری خلاقیت خود فضاهایی زیبا و عملکردی بیافریند و پرتی فضا را به حداقل برساند.

  • طراحی زیبا، چشمگیر و ساده

همان طور که گفته شد ویلای مدرن محصول خلاقیت طراحی، عملکرد بهینه و زیبایی در جزء و کل است. ویلای مدرن فارغ از تزیینات و پیچیدگی ساختاری است و مخاطب به آسانی با آن ارتباط برقرار می نماید. به عبارتی درک بصری ویلای مدرن برای بیننده بسیار راحت است؛ چرا که تعادل، توازن، ایستایی و ترکیب متریال و رنگ ها در آن به خوبی صورت گرفته و جسارت و به روز بودن سلیقه و سبک زندگی صاحبخانه را نمایش می دهد.

  • نورگیری بهتر

در طراحی نمای ویلای مدرن تعداد پنجره ها زیاد و ابعاد پنجره ها بزرگ است و می توانند در همه اضلاع بنا قرار گیرند و بنابراین می توان یک ویلای غرق در نور طبیعی داشت؛ اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که گسترش سطح پنجره ها ممکن است سبب اتلاف انرژی شود؛ پس تسلط طراح به مباحث انرژی در این بخش بسیار ضروری است.

طراحی ویلا مدرن اربیل

طراحی ویلا مدرن اربیل

  • امکان توسعه بنا در آینده

گاهی لازم است در آینده گسترش هایی در بنا صورت گیرد؛ چرا که امکان افزایش تعداد ساکنان ممکن است تغییر کند. در ویلای مدرن به آسانی می توان بخش هایی را به بنا الحاق کرد به نحوی که کمترین صدمه به فرم اصلی بنا وارد آید. همچنین تغییر دکوراسیون داخلی ویلای مدرن با پارتیشن ها و مبلمان نیز به سادگی و با مشورت یک مهندس معمار امری آسان و قابل انجام است.

طراحی ویلا مدرن فلت

طراحی داخلی ویلا مدرن کردان

طراحی داخلی ویلا مدرن کردان

طراحی ویلا مدرن فلت یا یک طبقه همیشه مشتریان خاص خود را دارد. این ویلاها معمولا دارای پلان ساده هستند و هزینه ساخت آنها به نسبت کمتر از ویلاهای دوبلکس و تریپلکس است. در برخی موارد به علت شرایط زمین، امکان ساخت ویلای چندطبقه وجود ندارد و ویلای فلت بهترین گزینه است. در ویلای فلت دسترسی به فضای باز از همه بخش های ویلا به راحتی صورت می پذیرد و برای اشخاصی که تمایل دارند بیشتر وقت خود را در محوطه باغ سپری کنند بهترین گزینه است؛ بالطبع طراحی باغ ویلا در این وضعیت اهمیت بیشتری نیز می یابد. همچنین ویلای مدرن فلت به شما این امکان را می دهد که به جای صرف هزینه جهت ساخت طبقات بالاتر، ویلا را مدرن تر و با امکانات بیشتری بسازید و در نهایت با صرف هزینه کمتر صاحب ویلای لوکس تر و با امکانات بیشتری شوید.

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

مزیت اصلی ویلای مدرن دوبلکس در اختیار داشتن فضای بیشتر در یک مساحت مشخص است که باعث می شود ریزفضاهای دلبازتر و متنوع تری داشته باشید. در پلان ویلای دوبلکس معمولا آشپزخانه و پذیرایی و سرویس بهداشتی در طبقه همکف، و اتاق های خواب به علاوه حمام و سرویس ها در طبقه اول قرار می گیرند. در صورت وجود متراژ کافی و نیاز کارفرما، می توان اتاق خواب مهمان را به طبقه همکف و نشیمن و آشپزخانه ای کوچک را به طبقه اول اضافه نمود. محل قرارگیری راه پله و ارتفاع سقف دو نکته بسیار حیاتی در طراحی ویلا مدرن دوبلکس هستند که باید توجه ویژه ای بدانها نمود. اگر علامندید درباره طراحی ویلا دوبلکس بیشتر بدانید، به مقاله ای با همین عنوان در سایت همستان مراجعه فرمایید.

طراحی داخلی ویلا مدرن

مودبرد طراحی ویلا مدرن

مودبرد طراحی ویلا مدرن

طراحی داخلی ویلا نیاز به نوآوری و خلاقیت بالای طراح دارد و محل ظهور هنر طراح معمار است. از آنجایی که معمولا هدف اصلی ساخت ویلا تامین آسایش و گذران اوقات فراغت است، باید بتواند به بهترین نحو پاسخگوی این نیازها باشد و از طرفی دیگر کارفرماها انتظار دارند همه آنچه که در آپارتمانهایشان از آن محرومند را به بهترین نحو در ویلایشان داشته باشند. یکی از مهم ترین مسائل همان طور که بدان اشاره شد، بیشترین استفاده از طبیعت و نور طبیعی و ویوی دل انگیز اطراف است که با طراحی پنجره های بزرگ در جداره های مناسب می توان به آن نائل شد. یکی از عناصری که ویلای شما را (اگر بیشتر از یک طبقه داشته باشد) به شدت جذاب و گیرا می نماید طراحی وید (void) است. طراحی وید سبب بلند شدن سقف نشیمن و ایجاد یک نیم طبقه می شود که فضای داخلی ویلای شما را بسیار بزرگ و دبازتر نشان می دهد و دید از نقاط مختلف ویلا به یکدیگر را آزادتر می نماید. یکی از معایب وید مساله اتلاف انرژی است که با وجود یک طراح آگاه می توان آنرا مدیریت کرد. جانمایی راه پله در پلان ویلا به نحوی که دسترسی مناسب از همه نقاط بدان فراهم باشد و بتواند به عنوان یک المان تزیینی هم عمل کند نکته قابل توجهی است.

جهت طراحی داخلی ویلای مدرن خود با تیم معماری همستان تماس حاصل فرمایید.

نمونه طراحی ویلا مدرن

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی ویلای مدرن

  1. هزینه طراحی ویلا مدرن چقدر است؟ هزینه طراحی نسبت به هزینه ساخت ویلای مدرن بسیار اندک است و برای هر پروژه ای نسبت به متراژ ویلا، لوکیشن آن، مصالح مصرفی و غیره متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق با تیم معماری همستان تماس بگیرید.
  2. طراحی ویلا مدرن چه مزایایی برای کارفرما دارد؟ اگر طراحی ویلای مدرن اصولی صورت گیرد و در پروسه ساخت از تکنیک ها و مصالح نوین استفاده شود و مدیریت پروژه و بودجه بندی به درستی انجام شود، در آخر ویلایی لوکس و چشم نواز با هزینه پایین تر نسبت به سایر سبک ها خواهیم داشت.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *