طراحی

طراحی ویلا سنتی

طراحی ویلا سنتی کوچک

طراحی ویلا به سبک و سلیقه شما می تواند فضایی زیبا و دلپذیر فراهم نماید و از این رو توجه به سبک و سلیقه ای که کارفرما دارد اولین قدم در طراحی به حساب می آید. ویلا سنتی یکی از طرح های زیبا برای عاشقان و طرفداران خانه های قدیمی و نوستالژیک به حساب می آید. سبک های طراحی ویلا سنتی بسته به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و فرهنگ های مختلف متفاوت خواهد بود. سبک ویلا سنتی تنها به طرح ویلای سنتی در ایران ختم نمی شود و همه کشورها دارای خانه های قدیمی و سنتی هستند که امروزه معماران حرفه ای با الهام از این خانه های سنتی به طراحی و ساخت ویلا سنتی می پردازند. طراحی ویلایی سنتی ایرانی یا طراحی ویلا ایرانی، طراحی ویلایی سنتی فرانسوی، طراحی ویلایی سنتی اسپانیای، طراحی ویلایی سنتی ایتالیایی، طراحی ویلایی سنتی کره ای و غیره همگی از جمله انواع طرح ویلایی سنتی است که می تواند نظر کارفرما را به خود جلب نماید. اگر شما هم مثل ما با گذر از مناطق سرسبز شمال و تماشای خانه های سنتی در کنار فضایی دلچسب، باغ و محوطه ای سرسبز و یا بازدید ویلایی سنتی در مناطق کویر با بادگیر و پنجره های ارسی دار لذت می برید، توصیه می نماییم از ترکیب این سبک معماری که سالها ریشه در فرهنگ ایرانی دوانده است و قدمتی دیرینه و زیبایی بصری منحصر به فرد دارد، با ما همراه شوید تا بیشتر درباره طراحی ویلا سنتی بخوانید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراحی ویلا به سبک سنتی

دیوار آجری در طراحی ویلا سنتی

دیوار آجری در طراحی ویلا سنتی

طرح ویلای سنتی حسی قدیمی و نوستالژی به صاحبان ویلا می بخشد و خاطرات گذشته را برای شما تداعی می کند. حس صمیمت و خاکی بودن را می توان در جای جای ویلای سنتی مشاهده نماییم و به همین دلیل یکی از سبک های پرطرفدار بین کسانی که مایلند در طبیعت ویلا سازی کنند. با طراحی ویلای سنتی و اضافه کردن المان های سنتی ویلایی عظیم با نقش و نگارهایی پدید می آید که از زمان گذر کرده اند و امروزه می توانند احساس خلوص را القا نمایند. در معماری سنتی ایرانی از جزییاتی همچون پنجره های ارسی یا در واقع پنجره با شیشه های مشبک، ایوان زیبا، ستون های زیبا، حوض و حوضچه های زیبا و همچنین کاشی های رنگی و لعاب دار برای طراحی یک ویلای زیبا و دلپذیر بهره برده می شود. در طراحی سنتی ویلا به جزییاتی از جمله شکل و فرم سنتی فضای ویلا، محوطه ویلا و باغ، بهره گیری از المان های بومی، نقشه کشی سنتی و مدل سازی به سبک سنتی، طراحی ویلا بر اساس آب و هوا محل ساخت ویلا سنتی، تراس، ایوان و باغ سنتی و غیره توجه می شود و لازم به ذکر است که در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا سنتی نیز از لوازم و وسایل سنتی بهره برده می شود.

متریال طراحی ویلا سنتی

آجرنما ویلا سنتی

آجرنما ویلا سنتی

همانند هر طراحی ویلا کلاسیک در طراحی ویلای سنتی نیز تکرار اشکال و فرم در طراحی رایج است. المانها و نقش و نگارها در این طراحی تکرار می شود و همچنین لازم به ذکر است یکی از متریالهای بومی در ایران آجر زیربنای طراحی ویلا سنتی است. طراحی نما با آجر یا نما آجری و بهره گیری از آجر برای ساخت زیربنا و اسکلت یک ساختمان از گذشته تا به امروز رایج بوده است و با توجه به این نکته که آجر جزو متریال های به نسبت ارزان قیمت و مصالح بومی است، در صورتی که مایلید با هزینه کمتری ویلایی زیبا و گرم داشته باشید انتخاب این متریال گزینه ای مناسب می باشد. ذکر این نکته ضروری است که آجر متریال بومی برای شهرهای کویری به حساب می آید و در شمال کشور به دلیل وجود و دسترسی آسان به چوب، ویلا سنتی چوبی رایج است. طراحی ویلا ایرانی برای خطه شمالی کشور به صورت ساخت ویلای سنتی گیلانی نمایان می شود. در این طراحی از چوب درختان بومی برای ویلا سنتی شمال بهره برده می شود و این خانه ها معمولا دو طبقه با سقف شیروانی و با دیوارهایی به رنگ آبی و سبز و البته گلهای شمدانی که روی نرده های چوبی خانه باغ سنتی قرار می گیرد. درست است که آجر و چوب جزو متریال های اصلی در ساخت ویلای سنتی ایرانی است ولی می بایست اشاره نماییم که یک ویلای سنتی نیاز نیست به طور کامل سنتی طراحی شود. حتی اضافه کردن جزییاتی به طراحی مدرن می تواند ویلای سنتی مدرن را در اختیار کارفرمایان قرار دهد. متریال به کار گرفته شده برای طراحی ویلا سنتی شامل سنگ و سیمان نیز می شود. معمولا همانطور که پیش تر اشاره کردی به دلیل سابقه معماری ایرانی استفاده از آجر در ساخت ویلا سنتی بسیار مرسوم است و می بایست اشاره نماییم سیمان نیز یکی دیگر از این انواع متریال پرکاربرد در طراحی خانه سنتی به حساب می آید. ویلای سنتی در گذشته به روش سنتی با استفاده از ملات اجرا می شده اند ولی امروزه می توان از روش خشک نیز برای اجرای نمای ویلای سنتی بهره برد. در واقع با کمترین هدر رفت مصالح می توان با بهره گیری از روش طراحی نمای خشک، ویلایی سنتی زیبا داشته باشیم.

طراحی ویلا سنتی کوچک

طراحی ویلا سنتی بومگردی

طراحی ویلا سنتی بومگردی

معمولا در صورتی که متراژ زمین برای ساخت ویلا کوچک باشد طراحی ویلا کوچک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. در برخی از موارد بسیاری از کارفرمایان برای جذب توریست و مسافرین اقدام به طراحی ویلا سنتی کوچک در قطعات کوچک زمین می نمایند تا با ساخت ویلا سنتی کوچک در باغی زیبا مسافرین را به این خانه های سنتی که احساسی گرم و صمیمی به مدعوین می بخشد جذب نمایند. بسیاری از ما برای تجربه ای جدید اقدام به رزرو اقامتگاه های بومگردی می نماییم چرا که می خواهیم احساسی مشابه با ساکنین منطقه ای که ویلا سنتی در آن قرار دارد داشته باشیم حتی برای چند روز به همین خاطر طراحی اقامتگاه بومگردی که فضایی کوچک است امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. توجه داشته باشید طراحی ویلا سنتی کوچک همانند هر ویلای سنتی بزرگ با بهره گیری از متریال مرسوم صورت می گیرد و مدلسازی نیز به همان شکل در ابعاد کوچک با رعایت حداکثر امکانات برای کارفرما جهت ایجاد فضایی آرامش بخش صورت می گیرد. طراحی ویلا 60 متری شاید به نظر ساده بیاید ولی اگر طراح انتخابی شما نتواند از فضا به درستی استفاده کند و طراحی ویلا را به صورت بهینه انجام دهد فضای پرت زیادی خواهید داشت و هزینه زیادی را برای امکانات کمتر صرف کرده اید. شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره طراحی ویلا سنتی کوچک خود با تیم همستان مجموعه از معماران حرفه ای تماس حاصل فرمایید.

طراحی باغ ویلا سنتی

طراحی باغ ویلا سنتی

طراحی باغ ویلا سنتی

یکی از بخش های مهم طراحی ویلا سنتی مربوط به طراحی باغچه ویلا یا طراحی باغ ویلا سنتی می باشد. حیاط سنتی در طرح باغ ویلا سنتی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا با استفاده از این محوطه سازی سنتی صفا و صمیمت بیشتری به ویلا بخشیده می شود و چشم هر بیینده ای را به خود خیره می نماید. حوضچه هایی زیبا به رنگ آبی، پر از ماهی قرمز، تخت های سنتی چوبی با فرش های نفیس برای نشستن و گذر زمان در عصر روزهای گرم تابستان برای صرف چای، آلاچیق های چوبی و کوچک، باغچه ای مملو از گل و گیاه و درختانی که بومی هر منطقه هستند می تواند باغ ویلای شما را به جایی آرامش بخش و گرم تبدیل نماید. طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی یکی از جاذبه های ویلا سنتی به حساب می آید. باغ ایرانی که با نام پردیس یا بهشت شناخته می شود به دلیل زیبایی ابدی و جاودانگی باغ های بهشتی است که باغ ایرانی این زیبایی را القا می کند. به همین دلیل برای طراحی خانه ویلایی خود می توانید از اصول مربوط به باغ ایرانی استفاده نمایید. در محوطه سازي طراحی باغ ویلا سنتی از حوضچه، نهر ها، درختان سرسبز مثل سرو و کاج، بید، چنار و غیره بهره می برند که در فضایی با شکل هندسی مشخص مثل مربع یا مستطیل قرار می گیرند. ایوان یا بالکن ویلا سنتی در مقابل حوض و در راستای ورودی باغ ویلا سنتی قرار می گیرد و مسیر ورود به ساختمان با جوی آبی که به حوض ختم می شود و با گل و گیاه در اطراف خود تزیین شده است چشم را به خود خیره می نماید. درختان بلند در در مسیر پیاده رو دو طرف آب قرار گرفته و سایبانی برای گذر افراد ایجاد می کند.

هزینه طراحی ویلای سنتی

هزینه طراحی ویلای سنتی

هزینه طراحی ویلای سنتی

همانطور که می توانید حدس بزنید هزینه طراحی ویلا سنتی بسته به جزییات میتواند متغیر باشد. هزینه های پایه برای طراحی ویلا سنتی همانند طراحی ویلا به هر سبکی می تواند مشابه باشد ولی درباره نما و دکوراسیون داخلی سنتی بسته به مقدار جزییات به کارگرفته شده در طراحی نما این هزینه ها متفاوت خواهد بود.

به طور کلی متراژ زمین، متریال و مصالح به کار گرفته شده برای طراحی و ساخت ویلا، آب و هوا و شرایط جوی محل ساخت ویلا، ویژگیهای زمین ویلا، طراحی ویلا و اجرای مصالح جهت ساخت، جزییات و المان های به کارگرفته شده در طراحی نما ویلا سنتی، ضخامت مصالح، ارتفاع بنا و تعداد طبقات در ساختمان ویلا و نهایتا هزینه طراحی محوطه ویلا و باغ ویلا می تواند به هزینه طراحی ویلای سنتی اضافه شود.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی ویلا سنتی

  1. طراحی ویلا سنتی چیست؟ منظور از طراحی ویلا سنتی استفاده از المان های سنتی و قدیمی منطقه ای است که محل پروژه در آن قرار دارد. هر بخش از کشور ما دارای فرهنگ و نگاره های خاصی است که می توان بر اساس آن به طراحی ویلا به سبک سنتی پرداخت. از طرفی متریال بومی و آب و هوای محل ساخت ویلا سنتی نیز در این طراحی نقش خواهد داشت.
  2. هزینه طراحی ویلا سنتی چقدر است؟ به طور کلی طراحی ویلا سنتی شبیه به سایر سبک های طراحی ویلا بسته به متراژ زمین، نوع و ویژگی زمین، ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات، متریال به کار گرفته شده و غیره دارد. آنچه طراحی ویلای سنتی را متمایز می کند طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی است که بر اساس جزییات سنتی و قدیمی بومی هر منطقه شکل می گیرد و نمای بیرونی ساختمان که بازهم الهام گرفته از سبک طراحی ویلای ایرانی از قدیم به جای مانده است. جزییات و المان های استفاده شده در طراحی نما هر چقدر بیشتر باشد، هزینه طراحی ویلا سنتی نیز افزایش می یابد.
  3. طراحی ویلا سنتی در شمال به چه صورت انجام می شود؟ در شمال کشور به دلیل جنگلهای سر سبز و دریا معمولا طراحی ویلای سنتی با دید و منظری از این جاذبه های طبیعی صورت می گیرد. معمولا وقتی ویلای سنتی در شمال را مثال می زنیم منظورمان خانه های چوبی با سقف شیروانی آجری رنگ و در و پنجره آبی رنگ و ایوان و نرده های چوبی است که می تواند به صورت ویلا فلت یا ویلا چند طبقه طراحی شود.
  4. چه مصالح و متریالی در طراحی ویلا سنتی به کار گرفته می شوند؟ مصالح و متریال به کار گرفته شده برای طراحی ویلا سنتی شامل تمامی انواع مصالح بومی مربوط به هر منطقه بسته به شرایط آب و هوایی انتخاب می شود. آجر، سیمان، سنگ و البته چوب از جمله متریال های پرکاربرد در طراحی خانه سنتی است. آجر به دلیل قدمت و سابقه بهره گیری از آن در ساخت بنا و نماسازی یکی از پر کاربردترین انواع متریال طراحی ویلا سنتی به حساب می آید.
  5. محوطه سازی برای طراحی باغ ویلا سنتی به چه صورت است؟ باغ ایرانی برای طراحی باغ ویلا سنتی جاذبه و چشم اندازی خیره کننده به ویلا سنتی ارائه می دهد. باغ ایرانی که الهامی از پردیس یا بهشت است، از درختانی سر به فلک کشیده، جوی و نهر آب، حوض هایی وسیع با کاشی کاری زیبا، گل و گیاه و مسیر پیاده روی که نهایتا به ایوان ویلا سنتی راه می یابد تشکیل می شود که می تواند منجر به احساس آرامش و خلوص در صاحبان ویلا شود.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *