طراحی

نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

خانه جایی است که احساس آرامش و امنیت را برای ساکنین فراهم می کند و داشتن خانه رویاییتان می تواند به این احساس آرامش و امنیت کمک نماید. خانه رویایی هر یک از ما از نمای بیرونی و داخلی تشکیل می شود و همه ما در وهله اول با نمای بیرونی ساختمان ارتباط برقرار می کنیم و از این رو داشتن خانه ای زیبا با طراحی منحصر به فرد برای نما می تواند ما را به خانه رویاییمان برساند. نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک همانطور که می توانید حدس بزنید به صورت کلاسیک طراحی می شود و عناصر کلاسیک از جمله ستون ها، قرنیزها، کتیبه ها، سرستون ها، مجسمه ها و غیره را در بر می گیرد و جزییات تزیینی در پنجرها، چارچوب در و پله ها و نرده ها قابل مشاهده است. برای اینکه بتوانید ایده بهتری از اینکه نمای ساختمان دو طبقه به سبک طراحی نما کلاسیک به چه صورت باشد پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

مشخصه های نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

مشخصه های نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

مشخصه های نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

در طراحی نمای بیرون ساختمان دو طبقه جزییات و مشخصه هایی استفاده می شوند که می تواند به نمای کلاسیک ساختمان شما کمک می نماید. تصور کنید وارد خانه ای با ورودی بسیار مجلل و نرده هایی زیبا که شما را به درون ساختمان هدایت می نماید شوید. درب ورودی زیبا و پنجره هایی با قاب تزیین شده هر بیننده ای را به وجد می آورد.

ستون، سرستون و پایه ستون

ستون، سرستون و پایه ستون

ستون، سرستون و پایه ستون: ستون ها در نمای کلاسیک چه نمای رومی باشد چه نمای یونان باستان، تاثیر قابل توجهی روی زیبایی و شیک شدن نما دارد. به طور کلی ستون ها در نما کلاسیک در مرکز نما قرار گرفته و حس دعوت کنندگی را به بینده می دهد. از سرستون ها و پایه های ستون که دارای جزییات و الگوهای کلاسیک هستند نیز برای شکوهمند شدن نما بهره برده می شود. معمول این ستون ها به طاقی زیبا منتهی می شود که خود زیبایی نما را چندین برابر می نماید.

نما رومی ساختمان دو طبقه

نما رومی ساختمان دو طبقه

گچ کاری: گچ کاری های روی نما کلاسیک یا به صورت از قبل ساخته شده روی نما اپلیکه می شوند یا با هنرمندی استادی ماهر روی نما طراحی می گردند. کلاه فرنگی و ستون های زیبا و جزییات نما را نیز می توان با با گچ کاری زیبا شود.

پنجره با عناصر کلاسیک

پنجره با عناصر کلاسیک

پنجره و درب ورودی: برای داشتن ورودی لوکس قاب پنجره ها با سنگ نما تزیین می شود و پنجره ها به صورت مشبک و یا الگوهای فلزی و درب ورودی از جنس چوب مرغوب با تزیینات و کنده کاری های زیبا به شیک بودن بیشتر نما می افزاید.

تراس کلاسیک

تراس کلاسیک

پله و تراس: آگر مایل به داشتن ساختمان دو طبقه تراس دار هستید یا ساختمان شما یک بالکن کوچک دارد، توصیه می نماییم از خطوط منحنی، نرده های سنگی زیبا از جنس مرمر، تراورتن و گرانیت، قرنیز های زیبا برای بالکن و تراس خود بهره ببرید.

پله کلاسیک

پله کلاسیک

نمای ساختمان دو طبقه

نمای ساختمان دو طبقه

نمای ساختمان دو طبقه

زمانی که پلان ساختمان به طور دو طبقه طراحی می شود، معمولا پلان آن به صورت دو واحد جدا از هم یا به صورت ویلا دوبلکس طراحی می گردد. از این رو یک ساختمان دو طبقه در طرح ها و سبک های مختلف طراحی می شود. اما آنچه مهم است این می باشد که نما مساحت بیشتری نسبت به نمای ساختمان یک طبقه دارد. در نتیجه به هنگام طراحی جزییات و متریال نما بیشتری استفاده می شود و کارفرمایان می بایست به هزینه این سبک نماسازی توجه نمایند. با این تعاریف بهتر است طراحی نما را به معماران حرفه ای بسپارید که با توجه به بودجه شما به طراحی نما کلاسیک ساختمان دو طبقه می پردازند و با توجه به آن متریال نماسازی نیز بر اساس سلیقه و انتظارات شما انتخاب می شود.

نما آجری برای نما کلاسیک

نما آجری برای نما کلاسیک

مواد ساختمانی که برای نما کلاسیک استفاده می شود شامل سنگ، سیمان و آجر برای نما و چوب و فلزات برای تزیینات و زیبایی بیشتر می گردد. از طرفی رنگهای انتخاب شده برای نما بسته به سلیقه کارفرما متفاوت است. این رنگها بستگی به نوع سنگ و انواع متریل طراحی نما متغیر است. علاوه بر آنچه گفته ایم برای داشتن نمای لوکس برای ساختمان دو طبقه خود در شب، پیشنهاد ما به شما نورپردازی نما است. نما شب ساختمان با معماری کلاسیک زیبایی آن را چندین برابر می نماید و استفاده از نورپردازی در جاهای درست با تاکید به جزییات نما و برجسته شدن این جزییات به شکوه و جلال نما کلاسیک می افزاید.

نمای ساختمان دو طبقه تراس دار

نمای ساختمان دو طبقه تراس دار

نمای ساختمان دو طبقه تراس دار

برای اینکه تراسی زیبا داشته باشید در وهله اول می بایست به موقعیت و اندازه تراس دلخواهتان فکر کنید و با طراح خود در رابطه با تراس زیبایی در طبقه دوم این نمای ساختمان دو طبقه ویلایی صحبت نمایید. در واقع استفاده از تراس در طبقه دوم دسترسی به ویو زیبا را برای ساکنین فراهم می نماید و از طرفی تراس باید اندازه ای داشته باشد که بتوانید میز، صندلی و فضای رفت و آمد را برای ساکنین ایجاد کند. همچنین تراس باید نمای بیرونی ساختمان هماهنگ باشد و هارمونی بین تراس و نما خارجی زیبایی و شکوه نما را حفظ می کند. برای اینکه بتوانیم بین فضای داخل و بیرون ساختمان ارتباط برقرار کنیم نیاز است استفاده از پنجره های بزرگ و بازشوهای وسیع در کنار تراس به ورود نور به درون ساختمان کمک نموده و ارتباط با فضای بیرون را برای ساکنین به راحتی فراهم می نماید. برای زیبایی بیشتر تراس خود می توانید از گلدان های گل، مبلمان و لوسترهای وینتیج استفاده کنید و البته یکی از راه های استفاده از فضا و رفع نیاز ساکنین قرار دادن آلاچیق و باربیکیو در قسمت روف تاپ است.

نمای ساختمان دو طبقه با سنگ

نمای ساختمان دو طبقه با سنگ

نمای ساختمان دو طبقه با سنگ

یکی از مهمترین متریال طراحی نما سنگ های طبیعی هستند که در انواع مختلف از جمله سنگ آهک، سنگ گرانیت و البته یکی از مرغوب ترین انواع سنگ یعنی سنگ تراورتن معدن عباس آباد که رنگ سفید آن زیبایی خاصی به نمای سنگی ساختمان دو طبقه می بخشد، به کار گرفته می شوند. همچنین برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان معمولا نما سنگ با سایر متریال از جمله چوب، فلزات و شیشه ترکیب می شوند. علاوه بر آنچه گفتیم می بایست اشاره نماییم که سنگها در مقابل عوامل جوی مقاوم هستند و استحکام لازم را به بنا می بخشند. نگهداری آن ها آسان است و کمتر دچار أسیب و فرسودگی می شوند.

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی

یک ساختان بسته به موقعیتی که دارد می تواند از نمای جنوبی، نمای غربی، نمای شرقی و نمای شمالی بهره ببرد و طراحی ساختمان با نمای جنوبی به امکان استفاده بیشتر از نور خورشید منجر می شود. نما ساختمان جنوبی امکان ورود نور خورشید و گرم شدن فضا با استفاده از نور طبیعی را فراهم می آورد. تهویه هوا به آسانی صورت می گیرد و استفاده از تزیینات و المان های عناصر کلاسیک در طراحی نما به زیباسازی بیشتر نما می انجامد.

نمای ساختمان دو طبقه شمالی

نمای ساختمان دو طبقه شمالی

نمای ساختمان دو طبقه شمالی

در صورتی که مایلید نمای ساختمان دو طبقه شمالی باشد می بایست به نکاتی همچون نور کافی، تهویه هوا، حفظ حریم خصوصی و دید به دیگر ساختمانها که نمای جنوبی دارند و محیط اطراف توجه شود. در طراحی نما ساختمان دو طبقه شمالی نیاز به توجه به منظره های طبیعی و دید اطراف وجود دارد. پنجره ها بزرگتر انتخاب شوند تا نور بیشتری به فضا وارد شود و طراح می بایست برای گرمایش و تهویه هوا نیز چاره ای بیاندیشد.

نما رومی ساختمان دو طبقه

نما رومی ساختمان دو طبقه

نما رومی ساختمان دو طبقه

نمای رومی که امروزه اکثرا مایلیم از این سبک برای نما لوکس و بی نظیر استفاده کنیم همان سبک طراحی نما کلاسیک است و جزییاتی همچون ستونها، آرک ها، تزیینات و مجسمه های با گچ کاری، پیکربندی هندسی و جزییات دیگر مربوط به معماری روم باستان به آن اضافه می شود. در طراحی ویلا کلاسیک توجه به هارمونی در جزییات طراحی و تقارن در عناصر اهمیت زیادی دارد و به دلیل این طراحی موزون زیبایی نما چندین برابر شده است.

پرسشهای متداول پیرامون نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

  1. آیا نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک باید دارای ستون های زینتی باشد؟ بله، ستون های زینتی اغلب جزئی اساسی از طراحی نمای کلاسیک هستند. آنها به ساختمان ابعاد و ارتفاع بیشتری می بخشند و جزئیات زینتی زیبا و شیکی اضافه می کنند.
  2. آیا می توان از سنگ در نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک استفاده کرد؟ بله، استفاده از سنگ معمولاً با سبک معماری کلاسیک هماهنگی دارد و می تواند به زیبایی و شکوه نمای ساختمان کمک کند.
  3. چه رنگ هایی برای نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک مناسب است؟ رنگ های سفید، خاکستری، کرم، قهوه ای و سیاه معمولاً برای نمای کلاسیک مناسب هستند. این رنگ ها با جزئیات زینتی و عناصر معماری کلاسیک به خوبی ترکیب می شوند.
  4. آیا می توان از پنجره های بزرگ برای نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک استفاده کرد؟ بله، پنجره های بزرگ معمولاً برای ایجاد جلوه ای شیک و شیک به نمای ساختمان کلاسیک کمک می کنند و از طراحی استفاده از نور طبیعی بهتری نیز برخوردار می شوند.
  5. آیا نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک باید دارای آجر باشد؟ استفاده از آجر به خوبی با سبک معماری کلاسیک هماهنگی دارد، اما این به موقعیت جغرافیایی و سلیقه مالک ساختمان بستگی دارد. از آجرهای سنتی و زینتی تا آجرهای مدرن، انواع مختلفی از آجرها می توانند برای نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک استفاده شوند.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *