طراحی

نمای ساختمان دو طبقه

نمای ساختمان دو طبقه

ساختمان دو طبقه یا ویلای دو طبقه یکی از انواع رایج خانه هایی است که معمولا خانواده های پرجمیت علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. البته یک ساختمان دو طبقه می تواند دو واحد جداگانه به شکل یک ساختمان ویلایی باشد و یا ساختمان دوبلکس را شامل شود. در گذشته که همانند حال حاضر ساختن برج و ساختمانهای چندین طبقه به نسبت امروز رایج نبود معمولا ساختمان لوکس به صورت دو طبقه ساخته می شده است و هنوز هم می توان در کوچه پس کوچه های شهر آنها را مشاهده نماییم. اما امروزه ساختمان دو طبقه برای ویلای شمال یا طراحی ویلا در کردان بسیار مناسب است؛ چرا که می توانید با خانواده خود و دوستان خود به راحتی در این فضا جای گیرید و البته امکانات بیشتری برای سرگرم شدن مثل اتاق بازی و بیلیارد، اتاق تلویزیون و غیره را در طراحی ساختمان دو طبقه جای دهید. از طرفی فقط ویلای شخصی را نمی توان به صورت ساختمان دو طبقه ساخت بلکه می توان از این ساختمان دو طبقه برای طراحی کافه، بوتیک، قنادی و غیره نیز بهره برد. یکی از بخش های اصلی یک ساختمان نمای آن است و در وهله ورود به ساختمان چشم بیننده را به خود محسور می کند از این رو نمای ساختمان دو طبقه نیز اهمیت زیادی دارد و اگر مایل به طراحی نمای ساختمان دوطبقه ویلایی و یا تجاری هستید برای بررسی انواع سبک های طراحی با ما همراه شوید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

انواع طراحی نمای ساختمان دو طبقه

انواع طراحی نمای ساختمان دو طبقه

انواع طراحی نمای ساختمان دو طبقه

برخلاف نمای ساختمان یک طبقه که فضای زیادی برای اضافه نمودن جزییات زیاد برای نما نیست، طراحی نمای ساختمان دو طبقه می تواند با جزییات بیشتر و البته بهره گیری از متریال های مختلف بر اساس سبک طراحی نما مد نظر کارفرما انجام شود. از طرفی همانند نمای ساختمان سه طبقه دست طراح برای طراحی جزییات بیشتر باز نیست ولی می توان اشاره نماییم که نمای ساختمان دو طبقه را می توان به سبک های طراحی نما کلاسیک، طراحی نما ایرانی و طراحی نما مدرن تعبیه کرد. از این رو در ادامه به روش های طراحی نما به سبک های ذکر شده اشاره خواهیم کرد.

نمای ساختمان دو طبقه مدرن

نمای ساختمان دو طبقه مدرن

نمای ساختمان دو طبقه مدرن

طراحی مدرن به طور کامل توسط طراح انجام می شود و در واقع جزییات و تصمیم گیری درباره بنا و نما همگی توسط طراح و معمار خوش ذوق صورت می گیرد. نمای ساختمان دو طبقه مدرن نیز با بهر گیری از متریال های پرطرفدار امروز قابل طراحی است. بهره گیری از سنگ هایی با رنگ های مونوکروم، چوب، سیمان، سرامیک، کامپوزیت، شیشه، بتن اکسپوز و نهایتا آجر از جمله مصالح پرکاربرد در طراحی نمای ساختمان دو طبقه مدرن می باشد. در نمای مدرن به هنگام طراحی خطوط صاف، ترکیبی از مصالح در رنگ های خنثی، بازشو و پنجره های وسیله برای ورود حداکثر نور طبیعی و البته توجه به عدم استفاده از جزییات زیاد در طراحی برای حفظ سادگی نما و پیچیده نبودن طراحی اهمیت زیادی دارد و طراحی حرفه ای این نکات را رعایت می نماید. می توانید برای کسب اطلاع بیشتر به طراحی نمای مدرن مراجعه فرمایید.

نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی

نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی

نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی

طراحی ویلا ایرانی یا طراحی ویلا سنتی در باغ ایرانی یکی از جلوه های زیبای معماری است. در واقع با بهره گیری از شکل هندسی مشخص و تقسیم بندی باغ ویلا به محورهای اصلی و فرعی می توان ورودی ساختمان را به ورودی باغ به کمک جوی آب و درختان سرسبز متصل نماییم. معمولا ویلای ایرانی دارای تراس فراخ است تا ساکنین بتوانند با گذران وقت در این تراس و تماشای جوی آب که به استخر جلوی ساختمان منتهی می شود لذت ببرند. از این رو در طراحی نمای ساختمان دو طبقه ساده ایرانی به این نکته توجه می شود و نمای ساختمان دو طبقه تراس دار بر اساس نیاز ساکنین طراحی می گردد. در طراحی ویلا ایرانی در اکثر مواقع از آجر و شیشه های رنگی بهره برده می شود. طاق های گنبدی، پنجره های ارسی، دیوارهای مشبک آجری به عنوان نما آجری از جمله جزییاتی است که می توان در طراحی نما ویلا ایرانی به کار برده شوند. در صورت تمایل می توانید به مقاله طراحی ویلا ایرانی مراجعه فرمایید.

نمای ساختمان دوطبقه رومی

نمای ساختمان دوطبقه رومی

نمای ساختمان دوطبقه رومی

طراحی ویلا و نما در سبک ویلا کلاسیک بسیار پرطرفدار است و یکی از انواع آن نمای رومی به حساب می آید. نمای ساختمان را می توان به صورت نمای ساختمان دوطبقه شمالی و نمای ساختمان دو طبقه جنوبی طراحی کرد بسته به منظره ای که در اطراف زمین ویلا وجود دارد متفاوت خواهد بود و از این رو طراحی نمای ساختمان دو طبقه شمالی رومی و نمای ساختمان دو طبقه جنوبی رومی رایج است. نمای رومی با بهره گیری از متریالهایی از جمله سنگ و سیمان قابل طراحی است. یکی از پرطرفردارترین این مصالح سنگ است و سنگ کاری نمای ساختمان دو طبقه علاوه بر استحکام بیشتری زیبایی و شکوه را به ساختمان دو طبقه القا می کند. در سبک رومی طراح با بهره گیری از ویژگیهایی اقدام به طراحی می کند. تقارن و تناسب در طراحی نما، بهره گیر از ستون های زیبا، ایوان مجلل، نقوش کلاسیک و پنجره های کلاسیک توسط معمار حرفه ای به هنگام طراحی رعایت می شود. اطلاعات بیشتر را می توانید با مراجعه به نمای رومی مطالعه فرمایید.

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه

نورپردازی نمای ساختمان از جمله جزییاتی است که می تواند به ببینده قابلیت دید شب از نما را بدهد. در واقع نمای ساختمان در روز به آسانی دیده می شود ولی در شب نمای ساختمان بدون بهره گیری از نورهای مصنوعی قابل دیدن نیست. البته تنها دلیل بهره گیری از نورپردازی نما برای دید بهتر نیست بلکه باید بگوییم برای زیبایی بیشتر نما نیز از این نور پردازی استفاده می شود. روشهای مختلفی با توجه به سبک طراحی نما برای نورپردازی استفاده می شود و نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که طراحی نما به سبک کلاسیک صورت گیرد معمولا از نورپردازی ثابت با طیف رنگی قرمز، سفید یخی، مهتابی، نور طبیعی خورشید، آفتابی و نهایتا آمبر صورتت می گیرد. در صورتی که طراحی نما به روش مدرن انجام شود می توانیم از نورپردازی ثابت و نورپردازی متغیر بسته به کاربری ساختمان دو طبقه با تغییر رنگ بین قرمز، سبز و آبی بهره ببریم. مقاله نورپردازی نما را می توانید برای کسب اطلاع بیشتر درباره نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه مطالعه فرمایید.

پرسشهای متداول پیرامون نمای ساختمان دو طبقه

  1. انواع طراحی نمای ساختمان دو طبقه چیست؟ برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه به طور کلی از دو روش مدرن و کلاسیک بهره برده می شود. در روش کلاسیک نمای ساختمان دو طبقه به دو روش کلاسیک و یا رومی و یا طراحی نما ویلا ایرانی انجام می شود.
  2. طراحی نمای ساختمان دو طبقه مدرن با چه متریالی انجام می شود؟ سنگ هایی با رنگ های مونوکروم، چوب، سیمان، سرامیک، کامپوزیت، شیشه، بتن اکسپوز و نهایتا آجر از جمله مصالح پرکاربرد در طراحی نمای ساختمان دو طبقه مدرن می باشد.
  3. انواع سنگ نمای ساختمان دو طبقه چیست؟ انواع سنگ نمای ساختمان دو طبقه شامل سنگ گرانیت، ماسه ای، کوارتزیت، تراورتن، مرمر، مرمریت، چینی، رسی و غیره از جمله سنگ های نما به حساب می آید که امروزه برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک بسیار پرکاربرد است.
  4. طراحی نمای ساختمان دو طبقه به روش کلاسیک چطور انجام می شود؟ امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی نما در کشورمان سبک طراحی نما کلاسیک است که برای نمای ساختمان دو طبقه همانند هر ساختمان به سبک کلاسیک از جزییاتی از جمله تقارن و تناسب در طراحی نما، بهره گیر از ستون های زیبا، ایوان مجلل، نقوش کلاسیک و پنجره های کلاسیک بهره برده می شود.
  5. چرا نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه صورت می گیرد؟ تنها دلیل بهره گیری از نورپردازی نما برای دید بهتر نیست بلکه باید بگوییم برای زیبایی بیشتر نما نیز از این نور پردازی استفاده می شود. دو روش برای نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه وجود دارد که شامل روش نورپردازی ثابت و نورپردازی متغیر می شود و از رنگهای قرمز، سفید یخی، مهتابی، نور طبیعی خورشید، آفتابی و نهایتا آمبر استفاده می گردد.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

طراحی مجتمع اداری تجاری گلبرگ

پروژه اداری تجاری گلبرگ در زمینی به مساحت حدودی 400 متر مربع در خیابان امیری طائمه نزدیک به فلکه اول تهرانپارس واقع شده است. خواسته اصل...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *