طراحی

نمای ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان یک طبقه

ویلاهای مسکونی و ساختمان های تجاری و صنعتی در بسیاری از مواقع به صورت یک طبقه طراحی می شوند. ساختمان یک طبقه یا به زبان امروزی ویلا فلت می بایست نمایی زیبا و در خور داشته باشد و لازم به ذکر است که نه تنها برای ویلای مسکونی طراحی ساختمان به صورت یک طبقه صورت می گیرد بلکه همانطور که اشاره کردیم ساختمان تجاری و ساختمان صنعتی نیز به صورت یک طبقه طراحی و ساخته می شود و در نتیجه نمای ساختمان یک طبقه همانند سایر انواع طراحی نما اهمیت می یابد. در بسیاری از مواقع ساختمان یک طبقه دارای مزایایی از جمله هزینه کمتر برای مصالح و متریال، دستمزد کمتر برای کارگر، اجرای راحت تر اسکلت بنا و نما ساختمان، رفت و آمد راحت تر، هزینه کمتر برای سرمایش در فصل گرما، دسترسی آسان به فضای سبز و محوطه می باشد. به همین خاطر بسیاری علاقه مند به ساخت ساختمان یک طبقه می باشند و در نتیجه طراحی نمای ساختمان یک طبقه نیز بین کارفرمایان رایج است. در ادامه اگر مایل هستید می توانید بیشتر درباره نمای ساختمان یک طبقه بدانید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

سبک طراحی نمای ساختمان یک طبقه

سبک طراحی نمای ساختمان یک طبقه

سبک طراحی نمای ساختمان یک طبقه

طراحی نما چه برای ساختمان های یک طبقه باشد و چه ساختمانی چند طبقه می تواند در دو سبک کلی طراحی نما کلاسیک و طراحی نما مدرن انجام می شود. در نما کلاسیک می توان از سنگ و سیمان برای طراحی نما رومی و طراحی نما سیمانی بهره برده می شود. در واقع این نمای رومی، کلاسیک و نئوکلاسیک با بهره گیری از این متریال ها طراحی و ساخته می شوند. در طراحی نمای رومی و کلاسیک جزییات اهمیت زیادی دارند چرا که به عظمت و شکوه نما می افزایند. در نماسازی کلاسیک تقارن اهمیت زیادی دارد و علاوه بر شکوه نما منجر به آرامش بیننده نمای ساختمان می شود. از طرفی در طراحی نمای ساختمان یک طبقه به صورت مدرن طراحی نما به طور کامل در اختیار طراح قرار می گیرد و معمار حرفه ای با استفاده از خطوط طراحی تمیز و اشکال و فرم های هندسی مشخص استفاده می شود. از طرفی هارمونی در رنگ ها، در طراحی، شرایط زمانی و استانداردهای مربوط به آن به تصمیم طراح بستگی دارد. در نما مدرن از متریال مختلف و حتی ارزان می توان برای طراحی نما مدرن بهره برد. این متریال شامل آجر، سیمان، سنگ، شیشه، کامپوزیت و غیره می شود. در ادامه بیشتر درباره طراحی نمای ساختمان یک طبقه مدرن، رومی و کلاسیک برایتان گفته ایم.

نمای ساختمان یک طبقه کلاسیک

نمای ساختمان یک طبقه کلاسیک

نمای ساختمان یک طبقه کلاسیک

از اصول طراحی نما به سبک کلاسیک می توان به تعادل و تقارن، ستون های بلند، سرستون و پاستون، تعدد و تکرار در طراحی، هارمونی و رعایت تناسبات طلایی و البته عدم وجود تداخلات حجمی در طراحی اشاره نماییم. نمای ساختمان یک طبقه می تواند با توجه به اصول طراحی ذکر شده انجام شود. معماری کلاسیک بر اساس محاسبات دقیق ریاضی و هندسی صورت می گیرد و همواره سعی می شود نمای کلاسیک زیبا، چشم نواز و باشکوه باشد. در طراحی نمای کلاسیک برای ساختمان یک طبقه از اشکال هندسی و خطوط صاف بهره برده می شود و البته می بایست اشاره نماییم که در برخی از مواقع منحنی نیز برای طراحی نما به سبک کلاسیک استفاده می شود. تعادل و تقارن در طراحی اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که نمای ساختمان یک طبقه سنگ یکی از انواع رایج نمای ساختمان یک طبقه می باشد. اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله ویلا کلاسیک مطالعه فرمایید.

نمای ساختمان یک طبقه رومی

نمای ساختمان یک طبقه رومی

نمای ساختمان یک طبقه رومی

همانند هر نما کلاسیک در طراحی نمای ساختمان یک طبقه رومی نیز به تقارن و تناسب، ستون ها، ایوان جلو ساختمان، مصالح بادوام، نقش و نگار و مجسمه های کلاسیک، پنجره های مستطیلی و البته معماری نئوکلاسیک در طراحی رومی بسیار رایج است. نمای رومی در ایران با عنوان نمای کلاسیک و طراحی نما نئوکلاسیک شناخته می شود و این نماها شکوه قابل توجهی به ساختمان شما می بخشد. آنچه در این شکوه و چشم نواز بودن نما رومی موثر است سنگ های به کار گرفته شده در این نماست. البته ظرافت و جزییات مربوط به این طراحی نما رومی نیز راهی برای متمایز شدن نمای ساختمان یک طبقه رومی می باشد. البته در نمای رومی تنها از سنگهایی مثل تراورتن و ترامیت استفاده نمی شود بلکه نمای رومی سیمانی نیز در این سبک طراحی رایج است. در صورتی که مایل به دانستن جزییات بیشتر درباره این سبک طراحی نما هستید توصیه می نماییم به مقاله نمای رومی مراجعه فرمایید.

نمای ساختمان یک طبقه مدرن

نمای ساختمان یک طبقه مدرن

نمای ساختمان یک طبقه مدرن

نماسازی ساختمان و ویلاها نه تنها برای بینندگان زیبایی بصری ایجاد می نماید بلکه در صورت طراحی درست و اصولی زیبایی شهر را دوچندان می نماید. نمای ساختمان مدرن این روزها طرفداران زیادی یافته است. در طراحی مدرن از خطوط صاف، مصالح و متریال به کارگرفته شده به صورت ترکیبی، بهره گیری از رنگهای خنثی، پنجره ها و بازشوهای وسیع، بهره گیری از نور طبیعی و البته عدم بهره گیری از تزیینات و جزییات به ایجاد نمایی با زیبایی و هارمونی قابل توجه منجر می شود. طراحی نمای مدرن مقاله ای است که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات بیشتری درباره نمای ساختمان یک طبقه مدرن بدانید. بسیاری از نماهای مدرن به روش نوین به صورت طراحی نمای خشک نصب و اجرا می شوند. همانطور که گفتیم متریال مختلفی برای طراحی نما مدرن یک طبقه انتخاب می شود و یکی از این موارد سرامیک است و نمای ساختمان یک طبقه سرامیک نیز یکی از انواع رایج این نمای مدرن می باشد.

نمای ساختمان یک طبقه روستایی

نمای ساختمان یک طبقه روستایی

نمای ساختمان یک طبقه روستایی

همه ما برای گذران اوقات فراغت به محیطی آرام و دور از شلوغی دنیای امروز احتیاج داریم. یکی از روستاهای پرطرفدار شامل روستای کردان می شود و اگر مایل به طراحی ویلا علی الخصوص طراحی ویلا در کردان هستید و نمی خواهید ساختمانی چند طبقه داشته باشید، طراحی و ساخت یک ویلا فلت گزینه ای مناسب می باشد. از طرفی ساختمان می تواند طرحی روستایی داشته باشد و در واقع مکانی آرامش بخش جهت گذران آخر هفته باشد. از این رو نمای ساختمان یک طبقه روستایی برای شما مناسب خواهد بود. نمای روستیک یا نمای روستایی حس خلوص و صمیمیت زیادی به صاحب ویلا می بخشد. در واقع در بسیاری از مواقع برای طراحی و ساخت ساختملن روستایی طراحی به روش معمول صورت می گیرد و با قرار دادن جزییاتی از چوب و سنگ در نما به نما ظاهری طبیعی، خشن و قدیمی می دهد. بر خلاف نماهای مدرن که چوب و سنگ به طور کامل صیقل داده شده و صاف هستند در خانه های روستایی یک طبقه سنگ و چوب به صورت دست نخورده و خام بهره برداری می شود. با مراجعه به طراحی ویلا به سبک روستیک بیشتر درباره نمای ساختمان یک طبقه روستایی مطالعه فرمایید.

پرسشهای متداول پیرامون نمای ساختمان یک طبقه

  1. طراحی نمای ساختمان یک طبقه به چه صورت است؟ با توجه به سلایق و نیازهای کارفرما می توان نمای ساختمان یک طبقه را طراحی کرد. در واقع برای طراحی نمای ساختمان یک طبقه می بایست هارمونی و هماهنگی بین نمای داخل و بیرون ساختمان وجود داشته باشد و با دریافت مشاوره از تیم معماری حرفه ای می توانید به راحتی نمای ویلا و یا ساختمان تجاری خود را طراحی نمایید.
  2. مزایای طراحی نمای ساختمان یک طبقه ویلایی چیست؟ هزینه کمتر برای مصالح و متریال، دستمزد کمتر برای کارگر، اجرای راحت تر اسکلت بنا و نما ساختمان، رفت و آمد راحت تر، هزینه کمتر برای سرمایش در فصل گرما، دسترسی آسان به فضای سبز و محوطه از مزایای طراحی نمای ساختمان یک طبقه می باشد.
  3. انواع نمای ساختمان یک طبقه شامل چه مواردی می شود؟ طراحی نمای ساختمان یک طبقه به دو روش طراحی نما کلاسیک و طراحی نما مدرن صورت می گیرد. نما ساختمان یک طبقه به وسیله متریالهایی از جمله سنگ، سیمان، سرامیک، کامپوزیت، چوب، شیشه، فلزات و غیره ساخته می شود.
  4. هزینه طراحی نمای ساختمان یک طبقه چه مقدار است؟ بسته به نوع متریال و ارتفاع ساختمان یک طبقه، سبک طراحی نمای ساختمان یک طبقه و موقعیت زمین که ویلا فلت در آن ساخته می شود هزینه طراحی نمای ساختمان یک طبقه متفاوت خواهد بود.
  5. بهترین نمای ساختمان یک طبقه چیست؟ بهترین نمای ساختمان یک طبقه بیانگر عملکرد ساختمان و سبک طراحی داخلی ساختمان می باشد. در واقع طراحی نمای ساختمان یک طبقه می بایست در راستای دکوراسیون داخلی ویلا باشد.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی صدف

چالش اصلی در طراحی مجتمع مسکونی صدف، سازه از پیش طراحی و ساخته شده پروژه بود. طراح باید پلان و طراحی نما را مطابق اصول طراحی خود، خواست...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *