طراحی

طراحی ویلا فلت

طراحی ویلا فلت

تا به حال اسم ویلا فلت را شنیده اید؟ در ابتدا به نظر می رسد نوع خاصی از طراحی است در صورتی که اینطور نیست. در صورتی که بخواهیم بگوییم فلت چیست می بایست اشاره کنیم فلت در انگلیسی به معنی هموار و مسطح است و در فارسی ما فلت را با نام همکف می شناسیم. به طور کلی به آپارتمان نیز فلت گفته می شود ولی وقتی از ویلا فلت صحبت می کنیم منظورمان یک ویلا یک طبقه یا ویلایی هم کف است. طراحی ویلا فلت شامل تمامی امکاناتی که یک ویلا نیاز دارد می شود و در یک طبقه با یک سقف ساخته می شود که فاصله زیادی با زمین ندارد. در طراحی ویلا فلت در نظر گرفتن حداقل دو اتاق خواب، آشپزخانه، هال و پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام و یا حتی اتاق بازی و اتاق تلویزیون یا اتاق کار ضروری است و توجه داشته باشید یک ویلای فلت نمی تواند از 80 متر کوچکتر باشد. مایلید با هم مروری بر نحوه طراحی ویلای فلت داشته باشیم؟ با ما همراه شوید.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

انواع ویلا فلت

انواع ویلا فلت

انواع ویلا فلت

ویلا به طور کلی دارای انواع مختلف است و شامل ویلای یک طبقه یا ویلا فلت، ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس، ویلا نیم پیلوت و غیره می شود. زمانی که می خواهید ویلایی در مساحت کم بسازید، ویلا فلت بسیار پرکاربرد خواهد بود. ویلا فلت همانطور که گفتیم یک ویلا یک طبقه است و با زمین فاصله زیادی ندارد. ویلا فلت به دلیل یک طبقه بودن نیازمند مصالح و مواد کمتری به نسبت یک ساختمان چند طبقه است و همچنین نسبتا کارگر کمتر و هزینه های کمتری نیز به دنبال خواهد داشت. البته درباره طراحی ویلا فلت به طور معمول از سبک مدرن استفاده می شود چرا که با این روش ویلا بزرگتر به نظر رسیده و نور بیشتری در ویلا وجود خواهد داشت. در ادامه درباره این سبک طراحی برای ویلا فلت صحبت خواهیم کرد.

طراحی ویلا فلت مدرن

طراحی ویلا فلت مدرن

طراحی ویلا فلت مدرن

روش طراحی ویلا فلت به سبک مدرن به گونه ای انجام می شود که فضای شخصی بی معنی است، فضای آشپزخانه، اتاق خواب و غیره از هم جدا نیست. برای طراحی ویلا فلت مدرن المان های طراحی مدرن در این ویلا جای گرفته است ولی تنها تفاوت می تواند عدم در نظر گرفتن فضای شخصی باشد. هدف از طراحی ویلا فلت در نظر گرفتن فضایی آرام و امن برای استراحت و وقت گذراندن است. طراحی ویلا بر اساس سلایق و روحیات کارفرمایان بوده و بسته به موقعیت سایت این طراحی می تواند منحصر به فرد شود. البته ناگفته نماند بسیاری از کارفرمایان هدفشان از ایجاد ویلا فروش و یا اجاره آن است و از این رو هزینه ها باید به درستی برآورد شوند و طراحی می بایست جذاب و دلفریب باشد.

در طرح ویلا فلت مدرن المان های طراحی شامل فضایی پر نور و دنج، طراحی کاربردی، پالت رنگی خنثی، پلان ساده و دلباز می باشد. در واقع در برخی از مواقع که امکان و شرایط ساخت یک ویلای چند طبقه همانند ویلا دوبلکس و تریپلکس وجود ندارد می توانیم از طراحی ویلا فلت به صورت مدرن استفاده کنیم. این نوع طراحی امکان دسترسی به بخش های مختلف ویلا را به سادگی در اختیارمان قرار می دهد و با طراحی باغ ویلا در کنار ویلا مدرن فلت علاقه مندان به گذران وقت در محوطه ای سرسبز می توانند به آرزوی خود برسند. با توجه به اینکه این ویلا تنها یک طبقه دارد به جای هزینه های ساخت طبقات بالاتر می توانیم این هزینه را صرف امکانات مدرن و مبلمان کاربردی و لوکس تر نماییم.

ویلا فلت لاکچری

ویلا فلت لاکچری

ویلا فلت لاکچری

شاید به نظر برسد ویلایی لاکچری باید چندین طبقه و اتاقهای متعدد برای خانواده و مهمانان آنها باشد ولی می توان ویلایی فلت و لوکس را نیز برای علاقه مندان تزیینات و طراحی های مدرن و لوکس طراحی کرد. در واقع نما ویلا فلت لاکچری می تواند از ترکیب بتن، چوب، شیشه و سنگ مونوکروم باشد. همچنین در طراحی داخلی ویلا سبک های مدرن با اضافه کردن لوکس ترین امکانات و تزیینات بدون شلوغ کردن فضا رایج است. معمولا استخری زیبا، جکوزی، اتاق کالیفرنیایی که با پلان ساده و باز ویلا فلت سازگار است را در بر می گیرد. در نظر گرفتن فضایی جهت طراحی سالن یا باشگاهی برای بدنسازی و تناسب اندام، اسپا و آب درمانی خصوصی، پارک برای کودکان و فضایی برای پیاده روی نیز از جمله مواردی است که در طراحی یک ویلا لاکچری به آن توجه می شود. با اینکه در طراحی مدرن دست معمار برای طراحی فضایی دلربا و زیبا باز است ولی می بایست طراحی به گونه ای باشد که بتواند احساس آرامش بیشتری ایجاد کند و از استرسهایتان بکاهد.

ویلا فلت نقلی

ویلا فلت نقلی

ویلا فلت نقلی

همانطور که پیشتر گفته ایم زمانی که فضایی بسیار کم برای طراحی ویلا وجود دارد و البته تمایل به صرف هزینه ای زیاد برای ساخت ویلا نیست می توانیم از طراحی ویلا کوچک فلت استفاده نماییم. طراحی ویلا فلت نقلی نه تنها می تواند ویلا نقلی برای آخر هفته هایتان فراهم نماید بلکه اگر مایلید در زمینی بزرگ چندین ویلا برای اجاره دادن داشته باشید بسیار مناسب است. این طراحی هزینه های ویلاهای چند طبقه را ندارد و ویلای مدرن و کوچک است و در نتیجه برای ساخت هاستل مناسب است.

ویلای فلت کلاسیک

ویلای فلت کلاسیک

ویلای فلت کلاسیک

ویلای فلت کلاسیک همانند همه انواع ویلاهای فلت دارای یک طبقه است. برای علاقه مندان طراحی ویلا کلاسیک این نوع از ویلاها نیز مناسب می باشند. در نمای این ویلا از سنگ و یا سیمان جهت طراحی بهره برده می شود و اصول طراحی ویلا کلاسیک از جمله طراحی متعادل و متقارن، ستونهای بلند در کنار سرستون ها و پاستون های کلاسیک، تعدد و تکرار جزییات، هارمونی، هماهنگی و تناسبات طلایی و البته توجه به عدم تداخل در استفاده از عناصر حجمی توجه می گردد. این سبک از طراحی ویلا برای ساخت ویلا فلت لاکچری و ویلا فلت شیک بسیار مناسب است. حتی در نورپردازی طرح ویلای فلت نیز می توان نورپردازی ویلا کلاسیک به صورت دیوارکوب، لوسترهای و آباژورهای کوچک با نور ملایم را به کار برد.

طراحی داخلی ویلای فلت

طراحی داخلی ویلای فلت

طراحی داخلی ویلای فلت

با توجه به اینکه طراحی داخلی به سبک های مختلف انجام می شود و این مساله که ویلا فلت به طور معمول دارای فضای شخصی نیست و طراحی به صورت مدرن دارد از این رو روش طراحی داخلی ویلای فلت به صورت طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی، طراحی ویلا به سبک جپندی و طراحی ویلا مینیمال و نهایتا طراحی ویلا مدرن انجام می شود. هر یک از این نوع از طراحی ها اصولی دارند که می بایست در طراحی به آن توجه شود و شما می توانید با مراجعه به مقاله مربوط به آنها به راحتی از این اصول آگاه شوید. البته پیشتر برایتان گفتیم که می توان ویلا فلت را به صورت کلاسیک نیز طراحی کنیم. از این رو دکوراسیون داخلی ویلا فلت به صورت کلاسیک شامل مبلمان لوکس، کف سنگی، سقف هایی با گچ بری و البته حداقل دو اتاق است و در واقع امکاناتی که می بایست در یک ویلا کلاسیک وجود داشته باشد را در بر می گیرد. همانند سبک های پیشین می توانید با مراجعه به مقاله طراحی ویلا کلاسیک بیشتر درباره آن بخوانید.

هزینه ساخت ویلا فلت

هزینه ساخت ویلا فلت

هزینه ساخت ویلا فلت

درست است که پیش از این درباره هزینه کمتر طراحی ویلا فلت در مقایسه با ویلاهای دوبلکس و تریپلکس و غیره صحبت کرده ایم ولی می بایست توجه نماییم برای داشتن ویلا فلت زیبا نیز می بایست هزینه هایی انجام شود که خارج از انتظار نیست. آنچه در هزینه ساخت ویلا فلت موثر است شامل هزینه سایت طراحی ویلا، هزینه متریال به کار گرفته شده در طراحی، هزینه کارگر، شرایط و موقعیت زمین جهت نیاز به هموار سازی و البته هزینه طراحی برای معمار و سایر هزینه ها می باشد که می بایست پیش از اقدام به تصمیم گیری برای ساخت ویلا فلت به این هزینه ها توجه نماییم. شما می توانید برای بررسی هزینه ساخت ویلا فلت با مشاورین همستان تماس حاصل فرمایید.

پرسشهای متداول طراحی ویلا فلت

  1. ویلا فلت چیست؟ منظور از ویلا فلت در واقع یک واحد مستقل که اندازه کوچکتری به نسبت سایز ویلاهای معمول دارد و در اکثر مواقع به طور بدونه هیچ پله ای یا با تعداد بسیاری کمی پله به سطح زمین وصل می شوند و در واقع ساختمانی یک طبقه به حساب می آیند.
  2. آیا طراحی ویلا فلت می تواند به صورت دوبلکس و تریپلکس باشد؟ خیر، طراحی ویلا ویلا به صورت یک طبقه انجام می شود و در صورت طراحی ویلا دوبلکس و تریپلکس نمی توان آن را به صورت ویلا معرفی کرد.
  3. انواع طراحی ویلا فلت چگونه است؟ با توجه به درخواست افراد متراژ ویلا فلت می تواند کوچک یا بزرگ باشد و از این رو در طراحی این نوع از ویلاها از سبک مدرن تا کلاسیک می توان بهره برد. برای ویلاهای فلت بزرگتر می توان از طراحی ویلا کلاسیک استفاده نماییم که عظمت ویلا را چند برابر نماید و در طراحی ویلاهای فلت کوچک و نقلی از طراحی ویلا به سبک مدرن بهره ببریم.
  4. چرا از طراحی ویلا فلت استفاده می شود؟ یکی از دلایلی که معمولا این سبک طراحی به کار برده می شود کاهش هزینه های ساخت و ساز است. برای طراحی و ساخت ویلاهای چند طبقه به مواد و مصالح بیشتر و همچنین بنا و کارگر ماهر بیشتر و البته داربست احتیاج است و همه موارد گفته شده برای کارفرما هزینه بر خواهد بود. در صورتی که مایل به ساخت ویلا با هزینه کمتر باشید طراحی ویلا فلت برایتان مناسب است.
  5. طراحی داخلی ویلا فلت به چه صورت انجام می شود؟ برای طراحی داخلی ویلا فلت بسته به متراژی که سازه دارد می توان از سبک مینیمال تا کلاسیک برای طراحی داخلی استفاده شود. توجه شود که در ویلاهای کوچکتر برای اینکه نیاز است ویلا فلت بزرگتر به نظر برسد می توان دیوارها را بلند و پنجره های بزرگ استفاده نماییم که در واقع نوعی پیروی از سبک طراحی مدرن می باشد و در طراحی داخلی نیز بیشتر به وسایل کاربردی همانند سبک طراحی مینیمال توجه شود تا فضا شلوغ به نظر نرسد.

 

نمونه طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلای کردان 2

طراحی ویلا کردان شماره 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد هر چه سریع تر زندگی صنعتی، نیاز به جدایی افراد از شلوغی شهر و گذران اوقات در محیط های بکر و آرام حاشیه ...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *