طراحی

طراحی ویلا جنگلی

طراحی ویلا کوچک

چشمهایتان را ببنید و خودتان را در جنگلی زیبا تصور کنید، می توانید هوایی تازه و دل انگیز را نفس بکشید بدور از شلوغی شهر و سر و صدای ترافیک در محیطی فرای تصور آرامش بگیرید. صدای دارکوب با ضربه های آرام روی درخت و صدای گنجشک ها به هنگام طلوع خورشید و حس لمس کردن خاک بدون کفش در جنگلی زیبا می تواند جز باکت لیست هر فردی باشد. از این رو داشتن ویلا جنگلی یا خانه جنگلی به راحتی امکان تجربه این احساسات دل انگیز را به شما می دهد. اگر مثل ما به گذراندن وقت در محیطی عاری از آلودگی هوا، سر و صدای اضافی با منظره ای ابدی علاقه دارید و حاضرید زمان زیادی را به همراه خانواده و دوستانتان در این فضا بگذرانید پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید تا بیشتر درباره طراحی ویلا جنگلی با هم بخوانیم.

 

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

ساخت ویلا در جنگل

ساخت ویلا در جنگل

ساخت ویلا در جنگل

مهمترین دلیل برای ساخت ویلا در جنگل دید و منظری خارق العاده است که با قرار گرفتن ویلا در کنار جنگل برای افراد فراهم می شود. از طرفی در بسیاری از مواقع این ویلاها نه تنها در کنار جنگل بلکه در کنار دریا هم قرار می گیرند و در واقع این لذت دو چندان می شود. برای ساخت ویلا در محیط جنگل توجه داشته باشید که همانطور که گفتیم دلیل اصلی منظره ای است که روبروی ما قرار می گیرد و به همین دلیل استفاده از پنجره های شیشه ای بزرگ که همانند قابی محیط بیرون از ویلا را به معرض نمایش می گذارد و یا استفاده از تراس فراخ می تواند حس آرامش و راحتی را برای ما تداعی کند. در طراحی ویلا جنگلی می بایست اضافه کردن تراس مناسب با متراژ ویلا و تعبیه فضایی برای قرار دادن مبلمان جهت نشستن و یا صبحانه خوردن و حتی مهمانی گرفتن در نظر گرفته شود. اما همانطور که می دانید طراحی ویلا تنها به این نکته ختم نمی شود و به همین دلیل بهتر است ابتدا سبک های مختلفی که برای طراحی می توانیم استفاده کنیم را با هم مرور نماییم.

ویو ویلا جنگلی

ویو ویلا جنگلی

در شمال کشور در بخشی که دریا و جنگل در کنار هم قرار دارند نه تنها می توان از ویو دریا بلکه از ویو جنگل نیز بهره برد و از این رو به طور معمول ویلا از سمت جنوب با منظره جنگل و از سمت شمال با منظره دریا طراحی می شود که در بین افراد طرفداران زیادی دارد.

طراحی ویلای جنگلی

طراحی ویلا جنگلی

طراحی ویلا جنگلی

سبک های مختلفی برای طراحی ویلا وجود دارد که می توان از این سبک ها به تنهایی یا به صورت تلفیقی برای طراحی ویلای جنگلی بهره برد. طرح ویلا جنگلی می تواند به روشهای زیر انجام شود:

برای اینکه به طراحی درست برای ویلای جنگلی شما برسیم نیاز است اول از شما بپرسیم مایلید امارتی با جزییات و تزیینات فراوان با عظمتی خیره کننده داشته باشید یا اینکه خانه ای ساده و گرم داشته باشید؟ در سبک کلاسیک بنایی عظیم، با شکوه و جلال به کمک تناسبات دقیق هندسی و محاسبات ریاضی شکل می گیرد که برگرفته معمری یونان و رم باستان است ویلای کلاسیک از تقارن، ستون های زیبا و با شکوه، تزیینات زیاد و ساختاری چشم نواز برخوردار هستند و اضافه کردن تراسی زیبا با رعایت اصول سبک کلاسیک می تواند جلوه و زیبایی ویلای شما را دو چندان نماید. از طرفی هر چقدر از سبک کلاسیک به سمت سبک مینیمال می رویم و از سبک طراحی ویلا مدرن، طراحی ویلا مینیمال، طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی و طراحی ویلا به سبک جپندی گذر می کنیم تزیینات کمتر و ساختار بنا اهمیت بیشتری می یابد.

ویلای جنگلی با نورپردازی لوکس

ویلای جنگلی با نورپردازی لوکس

فضا نورانی تر شده و با اکسسوری هایی تاکیدی از بافت، طرح و رنگ خاص تضادی ایجاد می نماییم که می تواند حس خامی و بی روح بودن را از فضایی با پالت رنگی محدود بگیرد، وجدود گیاهان سرسبز در فضای این طراحی نیز راه دیگری برای آوردن جنگل به درون ویلاست. در سبک روستیک و سبک بوهو نیز بیشتر احساس عدم تعلق به زندگی مادی و جدایی از دغدغه های روزمره لمس می شود. هر یک به ترتیب جزییاتی دارند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات مربوط به آنها مراجعه فرمایید.

ساخت ویلای جنگلی به سبک بیومورفیسم

ویلای جنگلی به سبک بیومورفیسم

ویلای جنگلی به سبک بیومورفیسم یا معماری ارگانیک

بیومورفیسم یا معماری ارگانیک نوعی سبک فلسفی در معماری است که با هدف ارتباط بین انسانها، عادتهایشان و طبیعت به طراحی ویلا و ساختمان ها در طبیعت می پردازد. در واقع در این سبک بدون این که ساختار طبیعت تغییر کند به طراحی ویلا پرداخته می شود. در سبک ارگانیک برای طراحی ویلا از فرم و رنگ عناصر موجود در طبیعت بهره برده می شود. در این طراحی ویلا با الهام از طبیعت به دور درختان و یا در ترکیب با طبیعت اطرافشان طراحی می شوند. این سبک اولین بار توسط فرانک لوید رایت معماری آمریکایی مطرح و با ساختمانی با نام فالینگ واتر که در ترکیب با آبشار و درختان اطراف آن ساخته شد مورد توجه افراد طبیعت دوست قرار گرفت.

ساخت کلبه جنگلی با استخر

ساخت کلبه جنگلی با استخر روی تراس

ساخت کلبه جنگلی با استخر روی تراس

زمانی که برای ریلکس کردن به ویلای خود میرویم چقدر می تواند یک استخر آب گرم لذت و آرامش ما را چند برابر کند؟ از این رو ساخت استخر چه در داخل ویلا و یا در بیرون در محوطه یا تراس در کنار منظره زیبای درختان و نور خورشید که از لابه لای درختان می تابد نه تنها جلوه ای رویایی به ویلا می بخشد بلکه می تواند ارزش ویلا نیز بالا می رود و به عیار ویلای شما افزوده می شود. برای راحتی و احساس آزادی بیشتر به دلیل محرمیت و داشتن فضای خصوص بسیاری از ویلاها دارای استخری در داخل ساختمان هستند با پنجره هایی بزرگ و ویو زیبا. در کنار خوب بودن و راحت بودن اما این نوع از استخرها می بایست به درستی ساخته شوند تا از بروز آسیب های احتمالی ناشی از رطوبت به بنا جلوگیری نمایند.

ساخت کلبه جنگلی با استخر

ساخت کلبه جنگلی با استخر

برای اینکه بتوانیم در داخل ویلا استخری بسازیم می بایست عایق کاری لازم برای استخر، پمپ و تصفیه لازم برای جلوگیری از جلبک زدن تعبیه شود. این نوع از استخر هزینه بیشتری در مقایسه با نوع استخر بیرونی دارد چرا که برای ساخت استخر در محوطه ویلا نیاز به حفاری نیست و در واقع حفاری است که هزینه ساخت استخر را افزایش می دهد، ارزان بودن استخر روی زمین یکی از مزایای این نوع از استخرها به حساب می آید. اما از معایب این نوع از استخرها این است ک نمی توان به راحتی استخر را در لندسکیپ پنهان کرد و بخشی از طراحی محوطه ویلا خواهد بود. البته انواع حفاری شده استخرهای محوطه نیز وجود دارند که می تواند بسته به بودجه ای که برای استخر در نظر گرفته اید طراحی شود.

طراحی کلبه جنگلی

طراحی کلبه جنگلی

طراحی کلبه جنگلی

کلبه جنگلی یا کومه امروزه بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است و ساخت کلبه جنگلی کوچک و در اکثر مواقع با چوب و یا ترمووود ساخته می شوند. همانند خانه های سوییسی که در شمال کشور به استراحت گاه هایی زیبا و چشم نواز برای مسافرین و صاحبان ویلاها فراهم می کنند با طراحی کلبه جنگلی می توان تجربه خارق العاده و هیجان انگیزی را برای دوست دارن ماجراجویی و تجربه های خاص ارائه کرد. معمولا در طراحی کلبه جنگلی از چوب یا ترمووود به همراه نما آجری یا آجرنما استفاده می شود. همچنین با تراسی با پارکت چوبی و ناهارخوری چوبی در این تراس می توان اصالت طراحی را حفظ کرد و از جنگل و منظره روبره کلبه استفاده کرد.

طراحی کلبه جنگلی کوچک

طراحی کلبه جنگلی کوچک

همچنین می توان با طراحی کلبه جنگلی بر روی درخت نیز از یک خانه جنگلی منحصر به فرد بهره برد. در واقع برای طراحی چنین بنایی پله ها به صورت اسپیرال در دور یک درخت بزرگ امتداد می یابند و بنا در بالای درخت از طریق استفاده از چوب و شیشه برای القای حس خانه درختی و همچنین بهره برده از منظره بالای درخت تهیه می شوند. از طرفی برخی از انواع کلبه های جنگلی را می توان به سبک انگلیسی که با نام کاتیج شناخته میشوند طراحی کرد. کاتیج خانه جنگلی کوچک روستایی به سبک انگلیسی است و از حیاطی با باغبانی و فلاورباکس هایی به سبک انگیسی مزین کرد و معمولا در اطراف شهر و در طبیعت در کنار رودخانه و جنگل ساخته می شوند و برای تعطیلات تابستانه مناسب هستند.

سوالات پرتکرار در مورد طراحی ویلا جنگلی

  1. در طراحی ویلا جنگلی از چه سبکی استفاده می شود؟ برای طراحی ویلای جنگلی می توان از سبک های مختلف بسته به سلیقه کارفرما استفاده کرد. در بسیاری از مواقع کارفرما علاقه دارد امارتی زیبا با دید و منظر زیبایی به جنگل را بسازد و در نتیجه نه تنها از شکوه و عظمت ویلا بلکه از منظره ابدی آن لذت ببرد. برای ساخت این امارت ها از طراحی ویلا کلاسیک بهره برده می شود. البته توجه داشته باشید که می توان از طراحی ویلا مدرن، طراحی ویلا به سبک روستیک، طراحی ویلا مینیمال، طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی، طراحی ویلا به سبک جپندی و طراحی ویلا به سبک بوهو نیز برای طراحی ویلا جنگلی استفاده کرد.
  2. آیا ویلای جنگلی به عنوان استراحت گاه سودآور است؟ بله، امروزه با افزایش دغدغه های زندگی شهری افراد بیش از پیش به رفتن به طبیعت برای مدیتیت کردن و آرامش گرفتن علاقه پیدا کرده اند و از این رو به دلیل جاذبه روز افزون این سبک از ویلاها، کارفرما می تواند با سرمایه گذاری روی ساخت ویلا جنگلی سودآوری داشته باشد.
  3. نکته مهم در طراحی ویلا جنگلی چیست؟ هدف از ساخت ویلای جنگلی بهره بردن از یک منظر زیبا و تنفس در هوایی بدون آلودگی به دور از سر و صدای زندگی شهری است و به همین دلیل تراس و یا بالکن بزرگ با گلهای زیبا و مبلمان و ناهارخوری مناسب می تواند فضایی مناسب برای استراحت کردن و لذت بردن از منظره را فراهم نماید.
  4. هزینه طراحی ویلا جنگلی چقدر است؟ بسته به سبک طراحی ویلا با توجه به نیاز و علاقه کارفرما و متریال به کار رفته برای طراحی و ساخت ویلا جنگلی هزینه طراحی ویلا متفاوت خواهد بود.
  5. آیا بیومورفیسم یا معماری ارگانیک برای طراحی ویلا جنگلی مناسب است؟ معماری ارگانیک سبکی از طراحی ویلا جنگلی است و اگر جزو علاقه مندان به محیط زیست هستید و نمیخواهید با ساخت و ساز بیش از حد به محیط اطراف خود آسیب بزنید با استفاده از بیومورفیسم می توانید ویلایی جنگلی با عدم تجاوز به طبیعت و سازگار با آن بهره مند گردید.

 

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد

طراحی ویلا آزالیا دهکده توریستی سامان شهرکرد به همراه 11 رندر داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن صورت گرفته و از رنگ های کرم و نود روشن در انتخاب مبلمان و رنگ دیوار و کف و غیره استفاده شده است.طراحی دکوراسیون...

ادامه مطلب

2 دیدگاه برای “طراحی ویلا جنگلی

  1. محجوبی گفت:

    سلام
    با تمام مختصر بودن مفید و جالب بود.
    استفاده کافی از مطالب بردم.
    باتشکر

    1. kia ahmadi گفت:

      سلام روزتون بخیر، ممنون از همراهیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *